کد خبر 413712
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷

رزمندگان حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان پیکر فرمانده برجسته خود را که در دفاع از مقدسات اسلامی در مرز سوریه به شهادت رسید در جنوب لبنان تشییع کردند.

به گزارش مشرق، پیکر مطهر شهید مجاهد «علی خلیل علیان» با کنیه «ساجد» از فرماندهان حزب‌الله که در حین انجام وظیفه جهادی به درجه رفیع شهادت نائل آمد روز چهارشنبه در جنوب لبنان تشییع شد.

رسانه‌های نزدیک به مقاومت اسلامی لبنان اعلام کردند که فرمانده میدانی حزب‌الله در مبارزه با تروریست‌های تکفیری و در منطقه کوه‌های القلمون، در مرزهای سوریه و لبنان به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

پیکر این شهید والامقام با حضور گسترده مردم منطقه برج قلاویه واقع در جنوب لبنان با شعار «لبیک یا زینب(س)» و «لبیک یا حسین(ع)» از مقابل منزلش آغاز شد.

در مراسم تشییع پیکر شهید علی خلیل علیان، «احمد صفی الدین» مسئول حزب الله در جنوب لبنان، از اعضای شورای سیاسی حزب الله «شیخ خضر نور الدين» و «حسن حب الله» از اعضای دفتر سیاسی حزب الله، مسئولین منطقه برج‌های قلاویه، سران کشوری و لشکری، مقامات حزب‌الله و مقاومت اسلامی، شخصیت‌های دینی، سیاسی و اجتماعی، طرفداران مقاومت اسلامی و گروه پیشاهنگان امام مهدی(عج) حضور داشتند.

در این مراسم که تصاویری از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و رهبران شهید حزب الله دیده می‌شد تشییع کنندگان فریاد می‌زنند: «لن تسبی زینب(ع) مرتین» (زینب(س) دوباره به اسارت نخواهد رفت).

پیکر این شهید با تابوتی پیچیده در پرچم حزب‌الله خیابان‌های برج‌ قلاویه را پیمود و به گلزار شهدا رسید.

پس از ادای مراسم تکریم و قسم خوردن رزمندگان حزب‌الله و اقامه نماز به امامت «شیخ حسن علیان» امام جماعت قلاویه پیکر شهید علی خلیل علیان در گلزار شهدا و در جوار سایر شهدای حزب‌الله به خاک سپرده شد.


منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    خدا رحمتش کنه
  • اکبر از تبریز ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    روحش شاد ..
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    مشرق جان چند روزیه کم کار شدی اینروزا جبهه قلمون شعله ور شده و ارتش سوریه و حزب الله خیلی از مناطق رو آزاد کردن اما جنابعالی فقط عکسهای ناامیدکننده میذاری! ضمنا فیلم کمین امروز ارتش سئریه علیه تروریستها رو هم بذار ک چطوری بالای30تا تکفیری به درک واصل میشن
  • رضا از مشهد ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    شادی روح همه شهدای عزیز صـــــلـــوات
  • گمنام ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    اللهم صلی علی محمد وال محمد
  • ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    شهدای ما عند ربهم یرزقون اند و کشته های دشمن در قعر جهنم خواهند بود خدا توفیق شهادت بما نیز بدهد بحق این شهدا خدایا این شهداء را شفیعان ما نزد خودت قرار بده
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    شهید عزیز تو خودت گل بودی بهشت رضوان گوارای وجودت وای به حال من بی لیاقت که دو دستی به دنیا چسبیدم
  • شفیق الله افغان پنجشیری ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    روحت شاد یادت گرامی باد همیشه جاویدان باشی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس