کد خبر 413469
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵

یک کارشناس ارشد پرستاری گفت: منصور رامی با انجام پنج هزار جراحی در دوران دفاع مقدس، رکورددار جهان در این عرصه است.

به گزارش مشرق،  فرزانه میری، کارشناس ارشد پرستاری در همایش منطقه‌ای طب و ایثار غرب کشور که به‌ میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وقوع جنگ در هر کشوری بحران‌های فراوانی را ایجاد می‌کند و مردم را با هزینه‌های مالی سنگینی رو به رو خواهد کرد.

وی ادامه داد: در جنگ خدمات جامعه پزشکی افزایش می‌یابد و نقش پزشکان، پیراپزشکان و امدادگران به‌خوبی مشخص می‌شود.

به گفته میری، در دوران جنگ خسارت‌هایی که بر کشور تحمیل شد بیش از تجهیزات و پرسنل پزشکی بود که جامعه پزشکی با راهکار ایجاد بیمارستان صحرایی و مرکز فوریت پزشکی در خط مقدم جبهه تلفات ناشی از جنگ را 30 تا 50 درصد کاهش داد.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی در 25 کیلومتری خط مقدم جبهه به تأسیس اورژانس بیمارستانی اقدام کرد، گفت: ایجاد بیمارستان در 100 کیلومتری خط مقدم نیز از دیگر اقدامات مهم جامعه پزشکی به‌شمار می‌رفت.

میری خاطرنشان کرد: یکی از پزشکان کشورمان به‌نام منصور رامی با انجام پنج هزار جراحی در طول دوران جنگ تحمیلی، رکورددار جهان در این زمینه است.

این کارشناس ارشد پرستاری با اشاره به ایجاد 15 اورژانس صحرایی توسط جامعه پزشکی در عملیات فتح‌المبین، گفت: هر کدام از اورژانس‌های تأسیس شده دارای 15 تا 20 تخت جراحی بودند.


میری با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی یک‌هزار پزشک در دو شیفت کاری به ارائه خدمات به رزمندگان مشغول بودند، گفت: اقدامات پیشگیرانه نیز در راستای کنترل بیماری‌های عفونی نیز به‌صورت مناسبی انجام و آموزش‌های لازم نیز در راستای مقابله با عوامل شیمیایی ارائه می‌شد.

وی بیان داشت: جامعه پزشکی در دوران هشت سال دفاع مقدس چهار هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که 251 نفر از آنها نیز پرستار بودند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس