کد خبر 41324
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۲:۱۲

اينجانب اصغر وصالي سرباز الله براي جنگ با کفار عازم غرب مي گردم، خواهشمندم امام را تنها نگذاريد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار شهيد وصالي به سال 1329 در منطقه دولاب تهران به دنيا آمد که به دليل تقارن ميلادش با ماه محرم نامش را علي اصغر گذاشتند.
وي در سال هاي جواني توانست با مشقت فراوان از ايران خارج شده و دوره‌هاي چريکي را در ميان مبارزان فلسطيني طي کند. سپس به ايران آمد و زندگي مخفي خود را شروع نمود اما سرانجام توسط عوامل رژيم طاغوت بازداشت شد.
او در دادگاه به دوازده سال زندان محکوم شد و در اواخر سال 56 پس از طي پنج سال و نيم حبس، از زندان آزاد شد.
با پيروزي انقلاب، علي اصغر انتظامات زندان قصر را تشکيل داد و در سال 59 وارد تشکيلات نوپاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شد و از بنيانگذاران اصلي بخش اطلاعات سپاه گرديد مدتي فرماندهي بخش اطلاعات خارجي را نيز بر عهده گرفت.
روحيه علي اصغر به هيچ وجه با امور اداري و ستادي سازگار نبود و به همين دليل مسووليت خود را در ستاد کل سپاه رها کرده و به جبهه غرب شتافت تا به نبرد رويارو با ضدانقلاب و متجاوزين بعثي بپردازد. او و گردان تحت امرش در سخت ترين جبهه هاي غرب کشور خوش درخشيدند و جمع قابل توجهي از آنان به شهادت رسيدند. نيروهاي تحت امر «علي اصغر وصالي» به دليل بستن دستمال سرخ بر گردن هايشان به «گروه دستمال سرخ ها» شهرت داشتند .(وجه تسميه اين گروه به شهادت يکي از اعضاي جوان آن باز مي گردد.او به هنگام شهادت ، لباسي سرخ بر تن داشت که همرزمانش به عنوان يادبود وي ، تکه هايي از لباس او را بر گردن بستند و عهد کردند که تا گرفتن انتقامش ، آن را از خود جدا نکنند)
روز تاسوعاي سال 1359 تصميم گرفته شد عملياتي براي روز عاشورا تدارک ديده شود.
حوالي ظهر عاشورا،علي اصغر در تنگه حاجيان از ناحيه سرمورد اصابت گلوله قرار گرفت و بر اثر همين جراحت ، مصادف با چهلمين روز شهادت برادرش اسماعيل به شهادت رسيد.
پيکر پاک شهيد اصغر وصالي تهراني فرد در قطعه 24 بهشت زهراي تهران در کنار برادرش و در ميان يارانش (گروه دستمال سرخ‌ها) به خاک سپرده شد.


*آنچه خواهيد خواند قسمتي از وصيت نامه شهيد اصغر وصالي، فرمانده گروه دستمال سرخ ها است.

«اينجانب اصغر وصالي سرباز الله براي جنگ با کفار عازم غرب مي گردم، خواهشمندم امام را تنها نگذاريد و يک سوم از آنچه از مال دنيا دارم براي نماز و روزه من که قضا شده است، خرج کنيد. امام را حتماً ياري کنيد. انقلاب را تنها نگذاريد.»
روحمان با يادش شاد
 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آزاده وصالی تهرانی فرد ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس