اين استاد دانشگاه گفت: اصلاح طلبان نبايد اشتباهي که در مجلس ششم مرتکب شدند را در مجلس دهم تکرار کنند اگر در آن مجلس به جاي آقاي کروبي، آقاي هاشمي رفسنجاني رييس مجلس شده بود و اصلاح طلبان تندرو آن رفتار را با آقاي هاشمي نمي کردند يقيينا مجلس ششم بسيار قدرتمندتر و نيرومندتر از مجلسي مي شد که آقايان کروبي و محمدرضا خاتمي در راس مجلس بودند .

به گزارش مشرق، صادق زيباکلام،استاد دانشگاه تهران درباره سرليستي عارف در انتخابات مجلس دهم،گفت:در شرايط فعلي ايران براي ما همين کافي است که آقاي عارف اصولگرا نيست درواقع اصولگرا نبودن ايشان رابايد داخل گيومه بگذاريم .

وي افزود:همان اعتقادي که بنده درباره آقاي روحاني داشتم و ايشان را اصولگرا نمي دانستم ، آقاي عارف را هم با همان ملاک و معيار اصولگرا نمي دانم بنابراين همين مساله کافي است که ايشان را به عنوان سرليست  انتخاب کنيم .

اين استاد دانشگاه اظهار داشت:اصلاح طلبان بايد با تمام توان از سرليستي عارف حمايت کنند لذا هرروش ديگري که غيرمسئولانه و از روي تندروي صورت گيرد باعث مي شود جنبش دموکراسي خواهي به عقب برود.

وي افزود:ما بايد در نظر داشته باشيم که اگر ما به آقاي روحاني راي نمي داديم  فقط به اين دليل که ايشان اصلاح طلب نبود امروز آقاي قاليباف يا سعيد جليلي رييس جمهور مي شدند بنابراين ما چاره اي نداريم و بايد ياد بگيريم ميليمتري پيش برويم و همانطور که ديروز پشت آقاي روحاني قرار گرفتيم و امروز هم همچنان پشت ايشان هستيم بايد در انتخابات مجلس هم از آقاي عارف حمايت کنيم چراکه براي ما همين کافي است که ايشان اصولگرا نيست.

زيباکلام درباره رياست عارف در مجلس دهم ،ادامه داد:من فکر نمي کنم آقاي عارف شانسي  براي رياست مجلس داشته باشد البته اگر اصلاح طلبان بتوانند تعداد کرسي هاي خود در مجلس را زياد کنند دراينصورت آقاي عارف مي تواند رييس مجلس دهم شود .

اين تحليلگر مسائل سياسي درعين حال گفت:ما اصلاح طلبان همچنان نبايد آقاي ناطق نوري را تمام شده فرض کنيم بايد مصرانه از ايشان بخواهيم در انتخابات حضور پيدا کند و سرليست اصلاح طلبان شود .

وي تاکيد کرد:اصلاح طلبان نبايد اشتباهي که در مجلس ششم مرتکب شدند را در مجلس دهم تکرار کنند اگر در آن مجلس به جاي آقاي کروبي، آقاي هاشمي رفسنجاني رييس مجلس شده بود و اصلاح طلبان تندرو آن رفتار را با آقاي هاشمي نمي کردند يقيينا مجلس ششم بسيار قدرتمندتر و نيرومندتر از مجلسي مي شد که آقايان کروبي و محمدرضا خاتمي در راس مجلس بودند .

منبع: آریا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس