کد خبر 412947
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که هنوز برای ایجاد ارتباط میان حادثه تیراندازی تگزاس و داعش زود است ولی این واقعیت است که تعدادی از آمریکایی‌ها در راه سفر به خاورمیانه و پیوستن به داعش دستگیر شده‌اند.

به گزارش مشرق، «جاش ارنست» در کنفرانس خبری روزانه با خبرنگاران به حمله دیروز دو نفر به نمایشگاه تصاویر کارتونی پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت هنوز برای ایجاد ارتباط میان این حادثه و داعش، زود است ولی در عین حال تصدیق کرد که تعدادی از آمریکایی‌ها در راه سفر به خاورمیانه و پیوستن به داعش دستگیر شده‌اند.

دیروز دو جوان مسلمان آمریکایی به مراسم نمایش تصاویر کارتونی منتسب به وجود مبارک حضرت رسول حمله کردند و در تبادل آتش با نیروهای امنیتی کشته شدند؛ مسلمانان مخالف نقاشی از پیامبر هستند و این کار بر مبنای آموزه‌های دینی، حرام است؛ پیش از این فرانسوی‌ها و حال آمریکایی‌ها اما اصرار دارند که از این شخصیت برجسته و مورد در میان مذاهب، کاریکاتور و نقاشی بکشند.

سخنگو ابتدا به این موضوع پرداخت و ضمن «شجاع و حرفه‌ای» خواندن نیروهای پلیس، از عملکرد آنها در این حادثه تقدیر کرد.

یکی از خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ضمن محکومیت حمله به این نمایشگاه، گفت «ولی آیا این کار درست است که با اقدام خود، به تفکرات مذهبی دیگران توهین کنیم؟»

سخنگو بدون ارائه پاسخ به سوال صریح این خبرنگار گفت که «حتی یک اقدام تهاجمی، این حمله تروریستی را توجیه نمی‌کند؛ ما در آمریکا آزادی بیان داریم.»

همان خبرنگار سوال دوم را پرسید و گفت که گروه برگزار کننده این نمایشگاه نقاشی، در تگزاس به عنوان یک گروه نژادپرست شناخته می‌شود و حتی بنظر می‌رسد که این نمایشگاه را با هدف تحریک مسلمانان به راه انداخته‌اند.

سخنگو باز گفت: «این مسائل، اقدامات تروریستی را توجیه نمی‌کند.»

در ادامه بحث به پرونده هسته‌ای ایران کشید.

خبرنگاری پرسید که کاخ سفید از کجا می‌داند پول‌هایی که پس از توافق هسته‌ای به ایران سرازیر می‌شود، برای گسترش تروریسم و بی‌ثبات‌سازی منطقه صرف نخواهد شد.

سخنگو گفت: «ایران کشوری مستقل و دارای حاکمیت است و من قصد ندارم برای آنها نسخه اقتصادی بپیچم ولی عقل حکم می‌کند که این پول‌ها در راه حل مشکلات اقتصادی به کار گرفته شود.»

جاش ارنست به گمانه‌زنی در خصوص موضع‌گیری مردم ایران پرداخت و ادامه داد: «اکثر مردم ایران از آثار سوء تحریم‌ها ناراحت هستند و همین فشار ایجاد شده از سوی مردم، دولت ایران را به مذاکره وادار کرد.»

وی در پاسخی تکمیلی که نگرانی این خبرنگار را با صراحت بیشتری مورد توجه قرار داد و گفت: «حتی در زمانی که ایران تحت تحریم‌ها هم قرار داشت، تأثیری منفی در حمایت‌های این کشور از تروریست‌ها مشاهده نشد.»

غربی‌ها، حمایت ایران از گروه‌های مقاومت مانند حزب‌الله لبنان را حمایت از تروریست توصیف می‌کنند.

حزب‌الله از جوانان لبنانی تشکیل شده و تا سال 2000 و بیرون رانده شدن ارتش رژیم صهیونیستی از زمین‌های جنوب لبنان، در داخل مرزهای شناخته شده کشورشان با اسرائیل می‌جنگیدند.

ارتش اسرائیل تا آن زمان، ارتش شکست‌ناپذیر خوانده می‌شد زیرا در چندین جنگ با اعراب، علاوه بر شکست ارتش‌های عربی، بخش‌هایی از سرزمین‌های آنان را نیز تصاحب کرده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    مفهوم تروریست ها از نظر غربی ها و رسانه های غربی با مفهوم آن در میان انسانهای آزاده و حق طلب جهان متفاوت است. خود آنها پرورش دهنده داعش و القاعده بودند و در آینده هم نسخه های جدیدشان را وارد بازار می کنند. حزب الله لبنان افتخار مسلمانان جهان است و ما به حمایت از این نیروی پاک و خالص افتخار می کنیم. تا حزب الله هست جایی را برای عرض اندام تروریست های دست پرورده غرب نخواهد بود.
  • محمد ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    اون ایرانی که بخاطر فشار تحریم سرمیز مذاکره بشینه کمتر از اون زنی هست که توی یمن داره طلاهاش را میفروشه برای مقاومت کشورش قرآن میرفماید ما شما را با چیزهائی مثل خوف و گرسنگی و نقص دراموال و نقص در ثمرات باغ هایتان امتحان میکنیم
  • ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    لابد مردم ایران برای آمریکا فرش قرمز هم پهن کرده اند !!!
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    اگه ما آوردیمش پای میز مذاکره از پای این میز هم میتونیم بلندش کنیم .
  • عمو قناد ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    اگر دولت محمود با مديريت صحيح ميتونست دولت را اداره كنه و از رانت خواريها و يا فسادهاي ميلياردي و هزينه هاي انچناني . جلوگيري ميكرد . در سخن گفتن خود در ميادين بين المللي احترام را رعايت ميكرد و هر حرفي را نميزد .اين بلايا سر مردم نميامد و حقيقت است اين كه : «اکثر مردم ایران از آثار سوء تحریم‌ها ناراحت هستند و همین فشار ایجاد شده از سوی مردم، دولت ایران را به مذاکره وادار کرد.»
  • رضادوربین ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    میترسندبگویند:مردم ایران شیطان راپای میزمذاکره نشاندند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس