کد خبر 412627
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

فرانسوا اولاند در جریان سفرش به ریاض با پادشاه عربستان، رئیس جمهور مستعفی یمن و رئیس پیشین ائتلاف مخالفان سوریه دیدار و با آن‌ها در خصوص آخرین تحولات اوضاع یمن و سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری اسکای نیوز عربی، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه پس از ورود به عربستان در دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز،پادشاه این کشور در ریاض با وی در خصوص روابط دوجانبه میان پاریس و ریاض، راه‌های تحکیم روابط و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف در این دیدار با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران تاکید کردند که توافق هسته‌ای ایران و غرب باید تضمین کننده ثبات منطقه باشد.

ملک سلمان و اولاند همچنین بر لزوم رسیدن به توافقی دائم و الزام آور با ایران تاکید کردند.

دو طرف در این دیدار ضمن اشاره به نقش ایران در یمن و سوریه در اظهارات مداخله جویانه مدعی شدند که "بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نقشی در آینده این کشور نخواهد داشت."

اولاند امروز (سه شنبه) مهمان افتخاری نشست سران شورای همکاری خلیج فارس است و حضور وی در این نشست به دعوت پادشاه عربستان صورت می‌گیرد.

اولاند همچنین در ریاض با عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن دیدار و با وی در خصوص آخرین تحولات یمن و عملیات ائتلاف موسوم به "طوفان قاطع" بحث و تبادل نظر کرد.

رئیس جمهوری فرانسه در جریان سفرش با احمد الجربا، رئیس پیشین ائتلاف مخالفان سوریه نیز دیدار و در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی در این کشور گفتگو کرد.

الجربا در این دیدار با طرح این ادعا که " بشار اسد هیچ جایی در آینده سوریه ندارد" بر اهمیت هماهنگی عربستان و فرانسه برای حمایت از مخالفان تاکید کرد و گفت: روزهای آتی شاهد تحولات میدانی خواهیم بود.

اولاند روز دوشنبه نیز پیش از سفرش به عربستان در قطر در سخنرانی در یک مدرسه قطری- فرانسوی در دوحه گفت: پاریس تلاش می کند تا مرحله‌ای انتقالی در سوریه برای عبور از بحران فعلی آغاز شود.

وی در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود عنوان داشت: ما برای آغاز دوره‌ای انتقالی در سوریه بدون حضور بشار اسد تلاش می‌کنیم و با گروه‌های مخالف در این باره گفتگو می‌کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس