کد خبر 412593
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

شمار تروریست‌های خارجی که وارد سوریه می‌شوند روز به روز در حال افزایش است؛ در همین راستا تروریست‌های ترکمنستانی در منطقه «جسر الشغور» ىر استان ادلب سوریه برای نخستین بار دیده شده‌اند.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه در حالی این روزها به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهد که شمار زیادی از این عناصر وارد خاک سوریه شده‌اند. این در حالی است که به تازگی این تروریست‌ها از ترکمنستان وارد سوریه می‌شوند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الأوسط» گزارش داد که برای نخستین بار رسما اعلام شد که علاوه بر تروریست‌های چچنی و داغستانی، این بار  تروریست‌های ترکمنستانی هفته گذشته وارد منطقه «جسر الشغور» سوریه شدند.

به گزارش این روزنامه، تروریست‌های چچنی در صدر جنگ‌های راهبردی در شمال قرار دارند. این جنگ‌ها از سقوط شهرک «کسب» در سال گذشته آغاز شد و تا امروز و در حمله به مناطقی در ریف «لاذقیه» رسیده است.

«رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر که ادعا می‌کند مرکزش در لندن قرار دارد، گفت: عناصر وابسته به گروهک القاعده نام مهاجرین را بر خود نهاده‌اند.. نیروهای چچنی نیز در صدر جنگ جسر الشغور قرار دارند. آنها معمولا به خاطر تجربه جنگاوری، توانایی رزمایش و تحریک و حضور عناصر انتحاری در میانشان در جنگ‌های اصلی حضور دارند. آنها اکنون در یکی از مناطق شهر حلب حضور دارند.

الشرق الأوسط می‌افزاید: عناصر بیگانه‌ای حضور دارند که «مهاجرین» نام دارند و شمار آنها به بیش از یک هزار نفر نمی‌رسد و اکنون در ریف‌ ادلب و لاذقیه حاضر هستند. همچنین «ابومسلم الشیشانی» نیز سرکردگی آنها را در جنگ «ساحل» بر عهده دارد. این در حالی است که عناصر چچنی و داغستانی نیز در این جنگ مشارکت دارند.

به گزارش این روزنامه، علاوه بر تروریست‌های خارجی حاضر در سوریه، برای نخستین بار تروریست‌هایی سربر آورده‌اند که نام «جنگجویان ترکمنستان» را بر خود نهاده‌اند. آنها داری تجربه جنگی بالایی هستند و رسما از دسامبر گذشته خود را مطرح کردند.

عبدالرحمن الرامی همچنین اعلام کرد: «شمار عناصر این حزب به 500 تا 700 عنصر می‌رسد و آنها نیز وابسته به گروهک القاعده هستند. در جنگ جسر الشغور نیز دستکم 20 کشته در میان آنها دیده شد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    1 0
    دولت ترکمنستان که ادعا میکند سیاست بی طرفی کلی در پیش گرفنه است
  • سهیل بشردوست ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    دولت ترکمنستان بی طرف نیست، کلاً رد داده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس