کد خبر 412523
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

امير سمواتي تهيه کننده سينماي ايران و تولگا چلين کانات تهيه کننده سينماي ترکيه براي پروژه سينمايي «مولانا» که گفته مي شود حدود ۵ميليون دلار هزينه مي برد؛ به توافق اوليه رسيدند.

ايران و ترکيه فيلم «مولانا» را مي سازندبه گزارش مشرق، در حاشيه بخش بين الملل جشنواره فيلم فجر، امير سمواتي تهيه کننده سينماي ايران و تولگا چلين کانات تهيه کننده سينماي ترکيه، در هتل آزادي تهران براي ساخت فيلم سينمايي «مولانا» مذاکره کردند و به تفاهم اوليه رسيدند. مذاکرات تکميلي در مورد توليد مشترک ايران و ترکيه با موضوع زندگي مولانا جلال الدين بلخي، در استانبول ترکيه انجام مي شود.

تولگا چلين کانات، تهيه کننده، کارگردان و مدير شرکت «دانيشمان مديا»، فروردين ماه امسال نيز، گفت: مدتهاست که روي پروژه سينمايي «مولانا» در حال تحقيق هستم و سناريوهايي را نيز تهيه کرده ام؛ اما با توجه به مشترکات فرهنگي و تاريخي زيادي که بين ايران و ترکيه وجود دارد، قصد دارم اين فيلم، محصول مشترک ايران و ترکيه باشد.

وي در ادامه گفت: قصد ما اين است که اين فيلم در حد استانداردهاي هاليوود باشد و براي اين کار مي توانيم از برخي از بازيگران بين المللي براي نقش آفريني در اين فيلم استفاده کنيم.

چلين کانات، افزود: هزينه ساخت چنين فيلمي حدود 5 تا 6 ميليون دلار است. ما توانايي تأمين 3 تا 4 ميليون دلار آن را داريم و انتظار داريم که باقي هزينه ها نيز از طرف ايران تأمين شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس