کد خبر 411869
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

سخنگوی حملات سعودی به یمن گفت عربستان طرفداران هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را برای مقابله با جنبش مردمی انصارالله مسلح می‌کند.

به گزارش مشرق، احمد العسیری، در گفت و گو با العربیه اعلام کرد که عربستان طرفداران عبدربه منصور هادی را به سلاح سنگین مجهز خواهد کرد تا به مقابله با جنبش (مردمی) انصارالله (حوثی) بپردازند.

وی همچنین گفت که طرفداران هادی کنترل فرودگاه عدن و مواضع مهمی در استان تعز را در اختیار دارند.

این در حالی است که درگیری‌ها میان طرفداران هادی و نیروهای جنبش انصارالله در شعر تعز همچنان ادامه دارد.

پیشتر یک منبع نظامی سعودی با اشاره به شناخت و آگاهی بهتر قبایل طرفدار هادی از مناطق و جغرافیای خاک کشور خود، از تجهیز این افراد به سلاح های سبک و ارائه مشاوره‌های نظامی به آنان خبر داده است.

بر این اساس، برخی خبرگزاری‌ها هم از اقدام عربستان سعودی برای آموزش قبایل یمن برای مبارزه با نیروهای جنبش انصارالله گزارش داده اند.

ادامه بمباران هوایی یمن

در ادامه‌ی حملات هوایی متجاوزانه عربستان سعودی به یمن، جنگنده‌های سعودی امروز (شنبه) مناطق بسیاری را آماج حملات خود قرار دادند.

براساس گزارش شبکه‌ی خبری عدن، در تازه‌ترین این حملات زندان مرکزی منطقه‌ی صبر در استان لحج واقع در جنوب غربی یمن، هدف بمباران قرار گرفته است.

این شبکه از حملات هوایی عربستان به مواضع جنبش مردمی انصارالله در جزیره‌ی العمال در استان عدن واقع در جنوب یمن نیز خبر داده است.

منابع یمنی می‌گویند حملات هوایی عربستان امروز منطقه صرواح در استان مارب در مرکز یمن و مناطق منزاله و ملاحیظ در استان صعده را هدف قرار داده است.

براساس گزارش‌ها جنگنده‌های عربستان در چند نوبت فرودگاه حدیده در غرب یمن را نیز بمباران کردند.

در همین حال، صدها هزار تن از مردم یمن امروز با تظاهرات در صنعا و دیگر شهرهای این کشور بر ادامه مقاومت در برابر تجاوزگری عربستان سعودی تاکید کردند.


منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس