کد خبر 411502
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

سخنگوی کاخ سفیدگفت: فهرست طولانی نگرانی های ما از رفتارهای ایران با توافق اتمی حل و فصل نمی شود.

به گزارش مشرق، جاش ارنست در نشستی خبری، اظهار داشت: به صورت علنی و خصوصی گفته ایم که تمایلی برای اعتماد به ایرانیان نداریم و بر همین اساس در خصوص مذاکرات اتمی اصرار داریم که بازرسی هایی صورت گیرد که از نظر تاریخی بی سابقه اند.

وی با بیان اینکه بازرسی های اتمی ایران، نه فقط شامل تاسیسات اتمی ، بلکه شامل بازرسی از سایر تاسیسات است که حتی به صورت حاشیه ای، با برنامه اتمی مرتبط باشد،گفت: از این رو برای مثال، یکی از چیزهایی که ما بر روی ان اصرار داشتیم، دسترسی بازرسان ما به مراکز تولیدی است که می دانیم در گذشته قطعات اصلی برنامه اتمی آنان را می ساخت.

جاش ارنست گفت: ما این را به صورت روشن گفته ایم و تغییر هم نمی کند، اینکه تخفیف تحریم ها تا زمانی که آنان گام های خاص قابل راستی آزمایی را براساس توافق برندارند، به ایرانی ها داده نمی شود.

سخنگوی کاخ سفید افزود: این موضوع اول؛ موضوع دوم اینکه پای بندی ایران به توافق هسته ای به آنان اجازه می دهد از برخی تخفیف های تحریمی بهره بگیرند ولی این تخفیف فقط آنها را از تحریم هایی نجات میدهد که برنامه اتمی شان را هدف قرار داده بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • همشهری ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    آیه یاس خواندن سخنگوی آمریکا بی اعتمادی ما را نسبت به آنان افزایش میدهد. آمریکاییان عادت دارند همواره در صحبتهایشان نسیه حرف بزنند. یا بهتراست بگوئیم دوپهلو اظهارنظرکنند. مسئولین کشور باید به هرطریق مقتضی شلاق تحریمها را از آنان بگیرند. درعصر حاضر ابزار تحریم جایگزین تقابل نظامی شده است. بفرموده مقام معظم رهبری مشکل آنها اساس نظام جمهوری اسلامی است نه چیز دیگر. لذا اینها تا وقتی امنیت فرزند نامشروع خودشان (اسرائیل) را در منطقه تضمین شده نبینند!!! بهانه ها همچنان ادامه دارد.
  • هوادار ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    به درک . . .
  • بهمن تهرانی ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    آقا یه التیماتوم بدید که یا رفع همه تحریمها بدون بازرسی از مراکز غیر اتمی یا وقت تلف نکنید و برای دفاع از ایران و شیعیان فوری کلاهکهای اتمی بالستیک تولید کنید و به محض غلط اضافه یه دونه آزمایش کنید.... یعنی واقعا دیگه از این فشار شدیدتر چی میخواد بشه؟ ما باید اول حداقل 20 تا 50 کلاهک آماده سوار کردن بر روی موشکهای بالستیک قاره پیما بسازیم بعدش اعلام کنیم که ما داریم و التیماتومی رو در سازمان ملل مطرح کنیم که یا همه قدرتهای اتمی بمبهای اتمیشون رو از بین میبرند با هم و یا ما هم حق داریم مثل اونها که از این قدرت بازدارنده برخوردار باشیم.... هیچ کشور غربی جرات حمله به یه کشوری که موشکهای هسته ای عملیاتی داره رو نداره... همش بلوفه.... مرگ یکبار شیون یکبار.... اینها تا نابودی انقلاب و تغییر رژیم دست بردار نیستند و هیچ رحمی هم به ما نخواهند کرد هروقت لازم بشه.... پس کشور باید با درایت و مخفیانه توسعه بده این سلاحها رو و بعد اعلام کنه یا همه بمبهای دیگران باید از بین بره یا ما هم همونقدر حق داریم داشته باشیم.... در کنار این موضوع ما باید به مسوولانمون یاد بدیم که هزینه دار صحبت نکنند... صحبتی از نابودی اسراییل و امریکا بدست ایران نباید بکنید... اینها به استناد به همین گفته ها دنیا رو برضد ایران متحد کردند
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    قطعا یقین بدانید که به شما رحم نخواهند کرد ونه به کودکانتان و نوامیستان پس بروید و قوی شوید
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    باید هم نگرانیت رفع نشه چون ما تا دولتهای خون خوار رو نابود نکنیم ساکت نمینشینیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس