کد خبر 411329
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶

فعالان مدنی در انگلستان روز جمعه آماری منتشر کردند مبنی بر اینکه حدود 15 هزار نفر در انگلیس به دلیل اینکه توان مالی برای گرم کردن خانه های خود نداشتند، در زمستان سال گذشته جان باختند.

به گزارش مشرق، روزنامه ایندپیندنت نوشت: به گفته این فعالان اجتماعی، مرگ این افراد که از ماه دسامبر تا ماه مارس صورت گرفته، نمایانگر عدم تعهد محافظه کاران در کمک به مردم نیازمند انگلیس برای گرم کردن خانه های شان بوده است.

براساس گزارش نهاد مدنی 'کارزار علیه فقر سوخت '، در زمستان سال گذشته در انگلیس در کل 49 هزار و 260 نفر مرده اند که مرگ 14 هزار و 780 نفر از اینها به دلیل زندگی در خانه های سرد بوده است.

بر اساس برآورد گروه های مدنی، تعداد متوسط افزایش موارد مرگ ومیر در زمستان در انگلیس در طی پنج سال گذشته 27 هزار و 830مورد بوده که بدین ترتیب این رقم در زمستان گذشته 77درصد بالاتر از متوسط پنج ساله است.

این گروه های مدنی در آستانه انتخابات عمومی انگلیس، با توجه به شمار مرگ و میر صورت گرفته بدلیل فقر سوخت، از حزب محافظه کار به علت وعده هایی که در مورد کمک به عایق سازی فقط یک میلیون باب خانه در صورت پیروزی در انتخابات عمومی هفتم ماه 'می ' می دهد، انتقاد کرده اند.

به گفته آنها، بدون عایق سازی خانه ها که نقش حیاتی برای خانوارهایی دارد که به فقر سوخت دچارند، میلیونها نفر در خانه هایشان از سرما خواهند مرد .

به نوشته ایندپیندنت ، نتایج مطالعه ای که دو هفته قبل منتشر شد، فاش کرد حدود 14 میلیون و 300 هزار خانوار در انگلیس در زمستان گذشته به علت کاهش صورت حساب انرژی شان مجبور بودند گاهی دستگاه های گرمایشی شان را خاموش کنند.

در زمستان گذشته شماری از گروه های مدنی در انگلیس هشدار داده بودند که شمار مرگ و میر ناشی از هوای سرد در زمستان امسال می تواند به بیش از 40 هزار نفر برسد که طی 15 سال گذشته بی سابقه خواهد بود.

این فعالان اجتماعی با فاجعه بار خواندن این ارقام برای سالمندان و بازنشستگان در انگلیس هشدار داده بودند که اقدامات کافی برای حفاظت از این افراد در برابر سرمای شدید زمستان امسال و جلوگیری از افزایش مرگ و میر آنها به عمل نیامده است.

'مالکولم بوت' مدیر اجرایی گروه مدنی 'فدراسیون ملی بازنشستگان ' در زمستان گذشته هشدار داده بود به نظر می رسد میزان مرگ و میر ناشی از سرمای زمستان از رقم استثنایی مربوط به 2008 – 2009 میلادی بالاتر رفته و از رقم 40 هزار مورد بگذرد که برای سالمندان انگلیس یک فاجعه بشمار می آید.

براساس دفتر آمار ملی انگلیس از شروع ماه دسامبر گذشته تا شانزدهم ژانویه گذشته، تعداد مرگ و میر ناشی از سرما ، 8 هزار و 800 مورد بیشتر از حد میانگین 25 هزار مورد، بوده است.

بدترین آمارهای مربوط به مرگ و میر ناشی از سرمای زمستان در انگلیس مربوط به 1999- 2000 میلادی است که در جریان آن 48 هزار و 440 نفر در انگلیس مردند.

پروفسور 'دامه سالی دیویس' مسوول دفتر پزشکی وزارت بهداشت انگلیس دراین خصوص گفته است که افزایش مرگ و میرها در زمستان نه فقط ناشی از کهولت سن و یا بیماری است بلکه شواهد قوی وجود دارد که این مساله کاملا با سرمای هوا، زندگی در خانه های سرد و نیز بیماری ها عفونی از قبیل آنفلوآنزا مرتبط است.

ارقام اداره ملی آمار انگلیس نشان می دهد، اکثر افرادی که بر اثر سرما جان می دهند، سالمند هستند، یک نفر از هر پنج نفری که فوت می کند زیر 75 سال است و یک نفر از هر نه نفر آنها زیر 65 سال سن دارد.

روزنامه دیلی تلگراف در زمستان گذشته هشدار موسسه خیریه سالمندان انگلیس را بازتاب داده بود که در آن با بیان اینکه در زمستان امسال احتمالا در هر هفت دقیقه یک نفر خواهد مرد، از دولت این کشور خواسته بود تلاش لازم را برای رفع فقر سوخت بازنشستگان به عمل آورد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    باید بفرستنشون ایران
  • مجید ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    خبرت کذب محض .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس