کد خبر 411264
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

به گفته محققان هرگز برای ترک سیگار دیر نیست. آنها دریافته اند که حتی ترک سیگار بعد از سن ۶۰ سالگی هم می تواند به اعداد سال های عمر فرد بیفزاید.

به گزارش مشرق، دانشمندان مرکز تحقیق سرطان آلمان اطلاعات مربوط به ۲۵ مطالعه متفاوت که شامل ۵۰۳,۹۰۵ نفر از اروپا وایالات متحده بین سنین ۶۰ و بالاتر بود را مورد بررسی قرار دادند. از بین این تعداد، ۳۷,۹۵۲ نفر به دلیل بیماری قلبی فوت کرده بودند.
 
محققان دریافتند که مرگ ناشی از بیماری قلبی در بین افراد سیگاری دو برابر افراد غیرسیگاری است. خطر مرگ ناشی از این بیماری به تعداد نخ سیگارهای دودشده در طول عمر فرد بستگی دارد. اما بلافاصله بعد از آنکه فرد این عادت را کنار می گذارد، خطر مرگ هم شروع به پایین آمدن می کند. به طور میانگین افرادی که قبلا سیگار می کشیدند ۱.۳۷ بار بیشتر از افراد غیرسیگاری در معرض خطر مرگ قرار دارند.
 
خبر خوب برای افراد بالای ۶۰ سال آن است که در ۵ سال اول بعد از ترک سیگار، خطر ابتلا به بیماری قلبی-عروقی تا حد زیادی کاهش می یابد. و مادامیکه آنها به دور از سیگار باشند، این ریسک همچنان پایین می ماند.
 
محققان دریافتند که سن سیگاری هایی که به دلیل بیماری قلبی فوت می کنند به طور میانگین ۵ و نیم سال زودتر از افرادی است که هرگز سیگار نکشیده اند. در عوض، سن فوت سیگاری های ترک کرده به دلیل عارضه قلبی در مقایسه با افراد غیرسیگاری فقط ۲ سال است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس