کد خبر 411136
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

اعتراضات مردمی آمریکا در حمایت از تظاهرکنندگان علیه خشونت پلیس در بالتیمور به دیگر شهرها نیز کشیده شد.

به گزارش مشرق، گروهی از دانشجویان و دانش آموزان آمریکایی در اقدامی هماهنگ در شبکه های اجتماعی بعد از ظهر چهارشنبه در شهرهای مختلف آمریکا دست به تظاهرات زدند.

شهرهای نیویورک، واشنگتن و بالتیمور شاهد حضور بیشترین شمار تظاهرکنندگان بوده است.

تظاهرکنندگان در نیویورک در اواخر ساعات کاری روز چهارشنبه با گردهمایی در منطقه منهتن، دست به تظاهرات مسالمت آمیز در حمایت از اعتراضات مردم بالتیمور علیه رفتار خشونت آمیز و مرگبار پلیس زدند.

این تظاهرات که در اوایل به آرامی ادامه داشت با مداخله پلیس به خشونت و بازداشت تظاهرکنندگان کشیده شد.

 نا آرامی ها در نیویرک در حال تشدید شدن است و پلیس و مقامات رسمی از اظهار نظر در مورد تعداد بازداشت شدگان خودداری می کنند.

تظاهرکنندگان که با شعارهای جان سیاهان بی ارزش نیست و اریک گارنر را فراموش نخواهیم کرد، اعتراض خود را به اعمال خشونت آمیز پلیس در مقابل سیاهپوستان نشان می دهند.

شهر واشنگتن پایتخت آمریکا نیز شاهد حضور پر رنگ مردم معترض بود، تظاهرکنندگان به سخنان اخیر اوباما مبنی بر مجرم خواندن تظاهرکنندگان در بالتیمور واکنش نشان دادند.

این نا آرامی ها که نزدیک به یک هفته است از شهر بالتیمور در اعتراض به مرگ یک جوان سیاهپوست این شهر در بازداشت پلیس، آغاز شد، همچنان ادامه دارد و به هرج و مرج و درگیری میان پلیس و معترضان تبدیل شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، برخی از تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ و بطری های شیشه ای باعث زخمی شدن نیروهای پلیس شده اند.

مقامات محلی بالتیمور با حضور گارد ملی آمریکا، قانون منع رفت و آمد شبانه را برای دومین شب متوالی به اجرا درآورده اند.

سخنگوی پلیس بالتیمور، تعداد بازداشت شدگان تا پیش از شروع قانون منع رفت و آمد در روز چهارشنبه را 18 تن اعلام کرده است که احتمال می رود با تاریک شدن هوا و ادامه درگیری ها در ساعات منع رفت و آمد، این تعداد افزایش یابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    ایران روسیه و چین باید اینجا تلافی کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس