کد خبر 410983
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷

دولت عراق، مخالفت قاطع خود را با طرح کنگره آمریکا برای "دولت" شمردنِ کردها و سنی‌های عراق اعلام کرد.

به گزارش مشرق، دولت عراق روز چهارشنبه، با تاکید بر این که این طرح به بروز چنددستگی در منطقه منجر می شود، از کنگره آمریکا خواست از مطرح کردنِ آن خودداری کند.

به نوشته سومریه نیوز، دفتر امور رسانه ای نخست وزیر عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد: طرف های خارجی نباید برخورد دوگانه با دولت عراق داشته باشند و تاکید می کنیم که هرگونه سلاح فقط باید از طریق دولت قانونی عراق و بر اساس برنامه های نظامی مشخص شده ارسال گردد.

این در حالی است که کمیسیون امورخارجی کنگره آمریکا امروز برای تصویب قانونی رأی گیری می کند که بر اساس آن، نیروهای پیشمرگه و گروه های سنی مسلح در عراق، دو "دولت" به شمار می آیند تا ارائه کمک های مستقیم آمریکا به آنها ساده تر شود.

در همین حال سفارت آمریکا در بغداد امروز اعلام کرد که سیاست واشنگتن در قبال عراق تغییر نکرده و طرح پیشنهادی در کنگره، به هیچ قانونی متکی نیست و موضع دولت آمریکا به شمار نمی آید.

در صورتی که طرح تعامل با کردها و سنی های عراقی به عنوان دو "دولت" در کنگره آمریکا تصویب شود، دولت اوباما موظف خواهد شد بدون اجازه دولت عراق، کردها و سنی ها را مسلح کند. بر همین اساس مقرر شده که ۲۵ درصد از بودجه آمریکا برای مبارزه با داعش در اختیار کردها و اهل تسنن در عراق قرار گیرد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جلیل باقرزاده اصلانی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    قابل توجه مسوولان ایرانی و عراقی ، عاقبت تکیه کردن به آمریکا و اعتماد به دشمن چیزی جز فروپاشی کامل و بردگی نژادی نیست . ببینید آمریکا چطور فرزند داعشیش را می خواهد به رسمیت برساند و کشور تازه تأسیس همچون رژیم غاصب صهیونیستی در قلب سرزمین های شیعه به ظهور رساند . پیام ملت های شیعه به تمامی استکبار و ایادی داخلی وخارجی شان ، شعار آرمانی ما " هیهات من الذله " است وبدانید به احد الناسی اجازه غصب حقوق مسلم خود را نخواهیم داد هرچند ترسو ها و اجیر شدگان خوش ندارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس