کد خبر 410433
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

دفتر سازمان ملل در نپال اعلام کرد که تقریبا ۸ میلیون نفر از زمین لرزه صبح روز شنبه در نپال آسیب دیده‌اند.

سازمان ملل:8میلیون نفر از زلزله نپال آسیب دیده‌اند
به گزارش مشرق، اسپاتنیک نوشت: دفتر سازمان ملل در نپال امروز سه شنبه اعلام کرد که زلزله سهمگین 7.8 ریشتری که صبح روز شنبه نپال را لرزاند، حدود 7.8 میلیون نفر از ساکنان مناطق مختلف این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای افزود: بر اساس برآوردهای اولیه، حدود 8 میلیون نفر در 39 منطقه نپال از این زلزله آسیب دیده‌اند که بیش از 2 میلیون نفر در 11 منطقه که به شدت آسیب دیده‌اند، زندگی می‌کنند.

سازمان ملل تعداد آسیب دیدگان از این زلزله را بر اساس آمارهای دولت نپال اعلام کرده است. سازمان ملل اعلام کرده است که بیش از 1.4 میلیون نفر از مردم نپال نیاز فوری به مواد غذایی دارند. بر اساس آمارهای رسمی دولتی، زلزله نپال تاکنون بیش از 4 هزار قربانی داشته و این احتمال وجود دارد که تعداد قربانیان بیشتر شود.

گردشگرانی از آمریکا، ژاپن، انگلیس، کانادا و هند نیز در بین قربانیان این زلزله هستند.

سوشی کویرالا، نخست‌وزیر نپال به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که احتمال افزایش تعداد کشته‌های زمین‌لرزه این کشور به بیش از 10 هزار نفر نیز وجود دارد.

این درحالی است که در نقاط دورافتاده 90 درصد از مردم تحت تاثیر این فاجعه قرار دارند.رانش زمین در مناطق کوهستانی باعث مسدود شدن جاده‌ها شده است.با توجه به اینکه ده‌ها هزار نفر خانه‌های خود را از دست داده و به آب تمیز دسترسی ندارند احتمال رویارویی این کشور با بحران انسانی وجود دارد.

سازمان ملل تا کنون موفق به جمع‌آوری 15 میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه برای بازماندگان زلزله نپال شده است و خودروهای حامل غذا عازم مناطق دوردست این کشور شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس