کد خبر 410027
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

یک مقام بلندپایه اسرائیلی اعلام کرد تل‌آویو به امید تقویت گفت‌وگوها با کشورهای عربی به غیبت 20 ساله خود در کنفرانس مربوط به عدم اشاعه هسته‌ای، پایان خواهد داد و به عنوان ناظر در این کنفرانس که قرار است دوشنبه (امروز) در نیویورک برگزار شود، مشارکت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی قرار است به عنوان ناظر در کنفرانس «بازنگری معاهده عدم اشاعه هسته‌ای» در نیویورک مشارکت کند به این امید که گفت‌وگوها با کشورهای عربی را تقویت نماید.

به گزارش «رویترز»، یک مقام بلندپایه اسرائیلی اعلام کرد تل‌آویو به امید تقویت گفت‌وگوها با کشورهای عربی به غیبت 20 ساله خود در کنفرانس مربوط به عدم اشاعه هسته‌ای، پایان خواهد داد و به عنوان ناظر در این کنفرانس که قرار است دوشنبه (امروز) در نیویورک برگزار شود، مشارکت خواهد کرد.

اسرائیل از سال 1995 در اعتراض به قطعنامه‌هایی که آنها را جهت‌دار علیه خود توصیف می‌کند، در هیچ یک از نشست‌های مربوط به معاهده عدم اشاعه هسته‌ای، شرکت نکرده است.

اسرائیل که گفته می‌شود تنها زرادخانه هسته‌ای خاورمیانه را در اختیار دارد، از پیوستن به معاهده عدم اشاعه هسته‌ای (ان‌پی‌تی) خودداری می‌کند.

«شیمون پرز» وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی در سال 1995، در نخستین موضع رسمی اعلام کرد تل‌آویو هرگز اجازه بازرسی سازمان ملل از تاسیسات هسته‌ای را نخواهد داد مگر آنکه به صلحی پایدار با کشورهای عربی دست یابد.

این مقام اسرائیلی که به علت حساسیت موضوع خواست هویتش محفوظ بماند، افزود «معتقدیم اکنون زمان آن رسیده است که تمام کشورهای میانه‌رو بنشینند و مشکلاتی را که همه در منطقه با آن مواجه هستند بررسی کنند.»

وی ادامه داد «اعتقادم بر این است که حضور در این کنفرانس به عنوان ناظر، نوعی تلاش برای نشان دادن حسن نیات‌مان در ارتباط با انجام چنین گفت‌وگوهایی است. ما خواهان گفت‌وگوهای مستقیم بین طرف‌های منطقه‌ای (گفت‌وگوهایی درخصوص امنیت منطقه) هستیم. این امر (مشارکت در کنفرانس ان‌پی‌تی) به این معنا نیست که سیاست ما تغییر کرده است بلکه تایید کننده سیاست ماست.»

مسئله ترتیب مسائل (یعنی آیا صلح باید مقدم بر خلع سلاح باشد) بر پیشبرد مذاکرات مربوط به ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی سایه افکنده است. طرح مصر برای برگزاری نشستی بین‌المللی که در آن چارچوب‌های چنین توافقی ترسیم شود، در کنفرانس اخیر بازنگری معاهده ان‌پی‌تی در سال 2010، مورد موافقت قرار گرفت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخ این جوک ساله
  • ناشناس ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    عجب!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس