ناجا انصافاً یکی از مظلوم‌ترین نهادهای کشور است؛ نهادی که هم باید در برابر قانون شکنان و مخلان امنیت مردم صف آرایی کند، و هم به جای تقدیر، هر از گاهی تیر خودی‌ها را بر سینه خود ببیند. چرا رؤسای جمهور ما علاقمند به انتقاد از ناجا هستند؟!

گروه سیاسی مشرق - نیروی انتظامی که سال‌ها تحت فشار مشکلات از جهت اجتماعی در داخل و سیاسی از خارج بوده است و با مشکلات بودجه‌ای نیز دست و پنجه نرم کرده و می‌کند، هرازگاهی به جای حمایت از سوی مسؤولین ارشد دولتی، با انتقادات غیر منصفانه و بعضا سیاسی مواجه می‌شود.

این جملات را بخوانید:

انتقاد از ناجا؛ ژستی که رؤسای جمهور می‌پسندنددیروز؛ رئیس جمهور: محمود احمدی‌نژاد

دکتر احمدی نژاد در برنامه زنده‌ای که از شبکه اول سیما در حال پخش بود، در خصوص طرح امنیت اخلاقی که توسط ناجا در حال اجرا بود، گفت: من به شخصه با این کار مخالف بوده و کار فرهنگی را ترجیح می‌دهم... باید کار فرهنگی صورت گیرد و بستر سازی فرهنگی لازم صورت گیرد و پس از اینکه این کار انجام شد و مزایای آن مشخص شد، آنگاه از جوانان کشور و بانوان کشور بخواهیم که آن را اجرا کنند و من به شدت با برخورد با اینگونه موراد مخالفم... این‌ها مال دولت نیست و آن‌ها را قبول نداریم و تا آنجایی که بتوانیم برخورد و کنترل می‌کنیم... ان شا الله که دیگر از این اتفاق‌ها در کشور ما نیافتد و این اقدامات جمع شود تا نیاز به تذکر جدی من نباشد.

انتقاد از ناجا؛ ژستی که رؤسای جمهور می‌پسندندامروز؛ رئیس جمهور: حسن روحانی

دکتر حسن روحانی در همایش فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی گفت: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید من این کار را کردم چون خدا گفته است، پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن هم اجرای قانون است... احکام شرع برخی در قانون وجود دارد و بخشی هم مجلس تصویب کرده که مخالف با شرع نبوده است؛ برخی احکام اسلام در قانون نیامده آیا پلیس می‌تواند در آن دخالت کند؟‌ مثلاً هنگام نماز ظهر وارد یک بانک شود و به رئیس بانک بگوید وقت نماز است.

وی تاکید کرد: احسان به والدین یکی از واجبات بزرگ ماست ولی آیا می‌شود یک نفر را دستگیر کرد به خاطر اینکه در خیابان از پدرش جلوتر حرکت کرده است؟ ...زمانی پلیس قانون را اجرا می‌کند که این قانون ابلاغ شده باشد البته پلیس باید اولویت‌ها را در اجرای قانون در نظر بگیرد.

نکته اول: ژست انتقاد از ناجا

انتقاد از ناجا به این دولت و آن دولت بر نمی‌گردد؛ رؤسای دولت ما معمولاً هرازگاهی سعی می‌کنند انتقادات تندی را علیه ناجا به زبان بیاورند و یا اینکه مثلاً سخنانی را که می‌توان به بیانی بدون نیش و کنایه گفت، با تندی بیان می‌کنند.

بخواهیم یا نخواهیم یکی از گروه‌هایی که چند سالی است در معرض برخوردهای فرهنگی و گاه تند نیروی انتظامی قرار گرفته‌اند، افرادی هستند که با ترویج بد حجابی، به فساد در جامعه دامن زده و زمینه ساز گسترش منکرات در کشور می‌شوند؛ ناجا نیز موظف به برخورد با آن‌هاست؟ چگونه است که برخی اوقات برخی رؤسای دولت ما به جای مخاطب قرار دادن این افراد قانون شکن و هنجار شکن، که اعتقادات جامعه مسلمان را زیر پا می‌گذارند، به انتقاد از ناهیان منکر می‌پردازند، و به نوعی ژست روشنفکری به خود می‌گیرند؟ واقعاً چه هدفی می‌تواند پشت این اقدامات باشد؟

نکته دوم: رئیس جمهور، مافوق ناجا؟

از آنجا که تخصیص بودجه ناجا از جمله " وظایف " رئیس جمهور و دولت است، بعضاً این گمان پیش می‌آید که پس رئیس جمهور مافوق این نهاد انتظامی نیز هست. رؤسای جمهور ما معمولاً بر سر بودجه ناجا مشکلات خاص خود را بوجود می‌آورند؛ برخی مانند رئیس جمهور سابق به جای تخصیص بودجه، نفت به ناجا می‌دهد تا خود بفروشد و به وزارت نفت برگرداند، سپس بتواند حقوق کارکنان خود را بدهد؛ و برخی نیز مانند رئیس جمهور فعلی کشورمان در جمع فرماندهان ناجا می‌گویند: «برخی از ما ایراد می‌گیرند و می‌گویند دولت بنا بوده که پلیسی نباشد و فضای امنیتی را کم کند پس چرا بودجه نیروهای مسلح را اضافه می‌کند» و به این شکل بودجه را بی‌منت پرداخت نمی‌کنند.

از آنجا که وزیر کشور در برخی دولت‌ها، از سوی رهبر انقلاب به عنوان " جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی" منصوب می‌شوند، رؤسای دولت گمان می‌کنند که وزیر کشور چون وزیر آنان است، پس ناجا هم زیر مجموعه آنان به حساب می‌آید و حق دستور دادن به این نهاد را دارند؛ حال آنکه باید دقت کنند که وزیر کشور جانشین رهبری در ناجا است. به این بیان رحمانی فضلی دقت کنید: «رهبر معظم انقلاب حکم جانشینی خودشان در نیروی انتظامی را به بنده دادند که به نحو مطلوب منویات ایشان را پیگیری می‌کنیم.»

با این حال در برخی موارد مسؤولین ارش دولتی تصور می‌کنند که به دلیل پرداخت بودجه ناجا و یا اینکه وزیر کشور جانشین فرمانده کل قوا در ناجاست و وزیر کشور وزیر دولت آنان است، پس رئیس جمهور مافوق ناجاست. این سابقه را ببینید:

تصور ریاست بر ناجا؛ دیروز احمدی‌نژاد

در حالی که نیروی انتظامی در سال 87 به خاطر تأمین امنیت بیشتر مردم و حفاظت از آنان، تصمیم به نصب دوربین در معابر و مناطق جرم خیز و گلوگاهی در شهرها گرفت، احمدی نژاد با ارسال نامه‌ای به فرماندهی ناجا نوشت:

«براساس اخبار منتشره قرار است ناجا با نصب دوربین در برخی مناطق، نسبت به کنترل افراد اقدام نماید.... تکرار می‌نماید پلیس باید در کنار مردم باشد و از اجرای طرح‌هایی که نشانگر بدبینی به مردم بوده و نیروی انتظامی را در مقابل آنان قرار می‌دهد و فاقد وجاهت و همچنین ضرورت اجراست، خودداری کند. لازم است نسبت به توقف و لغو اینگونه تصمیمات اقدام و اعلام نتیجه نمایید».

این اقدام تعجب برانگیز رئیس جمهور سابق سبب شد، احمدی مقدم، فرمانده سابق ناجا نیز در نامه‌ای به رئیس جمهور، رفع شبهه نموده و به صورت محترمانه اعلام کند که این طرح اجرا خواهد شد. احمدی مقدم در نامه 6 بندی خود خطاب به احمدی نژاد، ضمن پاسخ به بندهای مختلف نامه رئیس جمهور، نوشت که «از دغدغه جنابعالی در حمایت از مردم و رعایت حقوق آنان سپاسگزاری» می‌نماید و به شکلی محترمانه نشان داد که این امر وظیفه رئیس جمهور نیست که به ناجا دستور دهد.

البته احمدی نژاد یکبار هم از طریق وزارت کشور سعی در صدور برخی دستورات برای ناجا داشت که این امر نیز با پاسخ‌های فرماندهان ناجا مواجه گردید.

و امروز: روحانی و ناجا

سؤال اینجاست که انگیزه رئیس جمهور از بیان سخنان حاشیه بر انگیزی چون «پلیس موظف به اجرای اسلام نیست» چیست؟ بدون شک مثال‌هایی که آقای رئیس جمهور بیان کردند جای تردید ندارد که پلیس اقدام به چنین امری نمی‌کند، اما مگر مقابله با قانون شکنی و قانون شکنان و مقابله با مصادیق فساد و منکرات از وظایف اصلی این نیرو نیست؟ پس چرا رئیس جمهور محترم باید سخنانی را بیان کند که به سرعت به تیتر یک رسانه‌های ضد انقلاب تبدیل شود؟ چرا رسانه‌های ضد انقلاب با آب و تاب این بخش از سخنان رئیس جمهور کشورمان را به تیتر یک خود تبدیل کردند که «پلیس موظف به اجرای اسلام نیست»؟ این روزها بدون شک رسانه‌های ضد انقلاب از این که این سخنان از زبان یک روحانی، آن هم به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران خارج شده است، ذوق زده شده‌اند؛ چرا که آنان نیز به دنبال اجرا نشدن اسلام هستند.

ریاست بر ناجا، ژستی که احمدی‌نژاد و روحانی دوست داشتند//اماده انتشار


ریاست بر ناجا، ژستی که احمدی‌نژاد و روحانی دوست داشتند//اماده انتشار


ریاست بر ناجا، ژستی که احمدی‌نژاد و روحانی دوست داشتند//اماده انتشار

به نظر می‌رسد، این تنها شباهت روحانی به رفتارهای احمدی‌نژاد نبوده و روحانی در عمر تقریبا دوساله دولت، رفتارهایی از خود بروز داده است که برخی مردم را یاد دوران احمدی‌نژاد می‌اندازد . مشرق در گزارش‌های آتی، به گوشه ای از آن‌ها اشاره خواهد کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 14
  • مهدی 90085 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    اینها شباهتهاشون بود وبزرگترین تفاوتهاشون یکی انتقاد پذیر بود ولی دیگری......... یکی بادولت قبلی کار نداشت ولی دیگری........... یکی فقط کار میکرد وبه اطراف توجه نداشت ولی دیگری......... یکی باصراحت حرف خودش رامیزد نه باکنایه ولی دیگری........ خسته شدم بابا بی خیال هر دو
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    1 0
    رفتاری که اخیرا در بسیاری از خبرگزاری های ارزشی به عنوان رویه در آمده است و به خیال خودشان انصاف و اعتدال تلقی می شود! برای زندن کوچکترین تلنگری به روحانی، اول باید لگدی نثار احمدی نژاد کنید! اما نویسنده بداند، مساله اجرای اسلام یک حرف است و نحوه اجرای آن یک بحث دیگر. احمدی نژاد مشکلی با اجرای اسلام نداشت. بلکه با نحوه اجرایش مشکل داشت. قطعا برخوردهای خشن پلیسی ،آرزوی همان افرادی است که قصد دارند برای بی حجابان هاله ای از مظلومیت بتراشند و مردم را به همدردی با آنانان وادار کنند و هر روز به این بهانه مردم را با هم رو به رو کنند. در حالی قبلا هم برای مشرق نوشتم، همه می دانید مافیای فرهنگی و جریان اندلسی کردن ایران ریشه اش کجا است. منتهی همین مافیا اصرار دارد نیروهای مذهبی به جای غلت مشفول مبارزه با معلولی کوچک و بی اهمیت شوند. شاه از خدا می خواست جریان مذهبی خود را به دعوا با مثلا بهاییان مشغول کنند و متوجه ریشه مصیبت که تفکر وابسته بود نشود. متاسفانه اشتباه بزرگی که در ۲۲ بهمن ۵۷ انچام گرفت این بود که همه ادعا کردند انقلاب اسلامی پیروز شد! حال آنکه ابدا انقلاب هنوز هم پیروز نشده است. بهتر بگویم فرسایشی شده است و در خیلی جاها هم شکست و عقب نشینی داشته است. آن رژیم رفت اما تفکرش باقی مانند و مجددا سر بلند کرد. و آثار این تفکر است که آن را می شود در همه مسائل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی با هم دید. شما نمی توانید جامعه را بانکها و مال حرام آلوده کنید و بعد منتاظر باشید اندلسی نشود. اسلام یک کلیت واحد است و همه اش باید با هم اجرا شود. مافیای شیطانی از خدا می خواهد که شما انرژی خود را صرف این مسائل کنید. مافیا آن زمانی می ترسد که مثلا هر روز یک مقاله در مشرق و سایر رسانه های مدعی ارزشها علیه نظام فاسد اقتصادی وجود داشته باشد. مافیای زمانی وحشت می کند که ضعف های نظام قضایی مورد نقد قرار گیرد. مافیال زمانی وجشت می کنند رسوخ تفقکر وابسته در ارکان سیاسی کشور ریشه یابی شود. مافیا زمانی می ترسد که ما بفهمیم معنای عینیت دیانت و سیاست، استخراج سیاست از دین است نه اینکه سیاستمداران ریش داشته باشند اما دقیقا سکولار عمل کنند. با مافیا بجنگید. اما بیهوده به دام اتلاف وقت برای چنین موضوعات بیهوده ای نباشید. مافیا که معدوم شود این تفاله ها هم نابود می شوند. این نکته را امثال احمدی نژاد و ده نمکی به خوبی متوجه شدند. ما داریم راه را عوضی می رویم و دقیقا در همان پازل حضرات می افتیم. اسلام باید اجرا شود. پلیس و غیر پلیس هم ندارد. اما با همه ابعادش باید اجرا شود. محال است که شما اجازه دهید زندگی مردم به ربا و حرام آلوده شود و بعد تویش غیرت و حیا در بیاید. احمدی نژاد به درستی فهمید برنامه اصلی باید بازگشت به عدالت باشد. عدالت که آمد همه این مشکلات حل خواهد شد. عده معدودی می مانند که آنها را هم با کار اطلاعاتی و امنیتی باید از بین برد. به قول احمدی نژاد :" شیطان اصلی به دنبال بی حجابی نیست. در اینجا شاید کار شیطان بچه ای باشد، اما شیطان اصلی دنبال جدا کردن انسان از امام است"
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    دروغ است. اجرای اسلام وظیقه همه است اما بحث در مورد چگونگی اجرای آن است.
  • ناشناس ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    حالا سوال اساسی که مطرح میشود این است که مسئول رسیدگی به بدحجابی خانمها در جامعه اسلامی کیست ؟!!
  • reza ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    احسنت
  • سوال ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    بيشترين زحمت را پرسنل ناجا می کشند وقتی کشور تعطيل هست,ناجا درآماده باش صدرصد هست هر عيدوعزا که تو کشور باشه ناجا آماده باشه,کمترين حقوق را ميگيرن ولی بيشترين زحمت را می کشند,به عالم وآدم بايد جوابگو باشند از غريب وخودی بايد حرف بشنوند کمترين حقوق و مزايا را دريافت می کنند
  • روحانی ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    وقتی نظام اسلامی داریم ، اول باید مطابق قانون عمل شود، بعد مطابق رساله ها (دستورات اسلام) ، به عنوان مثال در اسلام اومده اگر فردی از دین برگشت و مرتد شد، مهدور الدم بوده و واجب القتل ، ولی بدون قانون (رائ دادگاه) کسی حق نداره این قانون اسلام رو اجرا کنه.
  • مهراد ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    من یه متن دادم توی انتقاد صحبتاتون با اسم mahrad چاپ نکردین تا الان. بعد یه متن دادم به اسم reza و توش نوشتم "احسنت" چاپ کردین. هر چی تاییدتون کنه سریع چاپ میکنید. الانم یا این متنو چاپ میکنین یعد "چند ساعت" با قبلی که چاپ نکردین که بگین نه ازین خبرا نیست یا کلن چاپ نمیکنین. متاسفم واقعا براتون
  • reza ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    اون احسنت بنده رو پس بدید وقتی نظرات دیگه مخالف بنده رو چاپ نمیکتید
  • محمد ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    من دیگه حرفی ندارم!!
  • مهدی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    حرف دکتر احمدی نژاد کاملن درست است.
  • ناشناس ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    در کشور ما تنها ارگانی که از همه حتی معلمین مظلوم تر واقع شده اند پرسنل زحمت کش نیروی انتظامی میباشند . که با کمترین حقوق و بیشترین ساعت خدمتی در حال انجام وظیفه میباشند . ولی متاسفانه کسی در این مملکت به فکر معیشت و زحمات پرسنل نیرو ی انتظامی نمیباشد . گناه پرسنل نیروی انتظامی چیست که نمی توانند مثل معلمان در بهارستان و یا استانداری های استان ها تجمع نموده و احقاق حق خود را مطالبه نمایند . من خودم از خانواده ی نیروی انتطامی میباشم . همسرم به صورت 24 ساعت شیفت و 24 ساعت استراحت مشغول خدمت میباشد که در هیچ جای قانون استخدامی کشور چنین خدمتی ذکر نشده و اگر شده باید اضافه کاری آن پرداخت شود ولی به پرسنل نیرو ی انتطامی که با این نحوه خدمت مینمایند ماهی 50 هزار تومن به عنوان اضافه کاری پرداخت مینمایند و هزاران مشکل دیگر که در اینجا قابل ذکر نمیباشد امید وارم مسئولین کشور بیشتر از اینها به فکر پرسنل زحمت کش نیرو ی انتظامی باشند ......
  • جواب داری قانعم کن ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    1 0
    بعضی از واکنش های روحانی به انتقادات منتقدان بی شناسنامه هستند یک مشت بی سواد به جهنم و ... جای خالی احمدی نژاد بیشتر داره حس میشه که بدون توجه به انتقادات غربزده ها خدمتشو به مردم میکرد.
  • علی ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    خجالت بکش مشرق انقدر به دکتر احمدی نژاد تهمت نزن
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    ناشناس 12:40 شما كه دو از اسلام مي زني مگه نه اينكه انجام عملي برخلاف قوانين جاري در جمهوري اسلامي حرام است تا جايي كه امام(ره) عبور از چراغ قرمز را هم حرام مي دانستند پس چرا از وي پي ان بلاد كفر استفاده مي كني؟ مشرق اگه مردي بچاپ جواب بده
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    احسنت برشما
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    من مسلمانم من ايراني ام من درچارچوب قوانين نظام جاي دارم من رهبرم را دوست دارم من فتنه گر نيستم ولي معتقدم خدمتي كه احمدي نژاد به جبهه ي استكبار كرد شايد نتانياهو نكرده اگه حب و بغض و غرض ورزي جاهلانه ات رو بذاري كنار بهش مي رسي
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    لابد چماق به دستان ديگه خوارج زمان
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    واسه حاشیه سازی و دورکردن ذهن جامعه ار مشکلات اساسی دولتها
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    چون میگند کلا ناجا واس ماست
  • علی ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    این قدر شما ترسو هستین که هر وقت میخواین از روحانی انتقاد کنید کنارش چهار تا تیکه هم به احمدی نژاد میندازید تا گیر داس دولت اعتدال نیوفتید!!!
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    و احمدی نژاد مظلوم تر از ناجا... شما واقعا مغرض هستید ، کنار هم قرار دادن صحبت های روحانی با احمدی نژاد اصلا یک کار حرفه ای نبود ،و مشخص است که نوسنده از درد نداشتن سوژه برای خودش یک سوژه ساخته آن هم با تحلیلی غلط و غلط انداز! مشرق دارد همصدا با روزنامه های اصلاح طلب و فتنه گر دست به تخریب احمدی نژاد می زند حالا چرا؟ اللهُ اعلم. یاعلی
  • محمد ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    اینها فکر می کنند بودجه میراث آنها است
  • محمد ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    من با نظر ناشناس. 1400 موافقم . چون در ناجا هستم سازمانی که هیچ حامی ندارد.به اشتباهات خودسرانه برخی از پرسنل نگاه نکنید .......شاید دوستان بتوانند جای خالی را پرکنند بدنیست گزارشی از وضعیت خدمت پرسنل ناجاخصوصا مرزبانان تهیه کنید
  • امیر ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    چرا رؤسای جمهور علاقمند به انتقاد از ناجا هستند؟! جواب: چون ناجا در برابر مردم گردن کلفت و خشن و در برابر مجرمین مهربان است
  • عبداله ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    این حرف های آقای روحانی فرار رو به جلو است چرا که وظایف خودشان را انجام نمی دهند و لذا آدرس اشتباهی می دهند. هر چه دولت و مجلس به وظایف خودشان درست عمل کنند مطمئنا کار ناجا و قوه قضائیه هم کمتر و مطمئن تر می شود.
  • محمود ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    مکتب فریدمنی هم دیدم چطور اقای احمدی نژاد در این چند سال پیاده کردن خواهش روزه نخونید و انقدر ازتعصب افراطی دست بردارید. هر دولتی میاد گندی میزنه یک عهده میشن نوچه برای پاک کردن گند کاریاشون
  • ناشناس ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    چون مردم اکثرا از نیروی انتظامی شاکی هستند
  • سحر ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    چون می خواهند خراب کاری هاشون که باعث شده از چشم مردم بیفتند رو با انتقاد به ناجا جبران کنند طرفدار جمع کنند احمدی نژاد و روحانی هردو لبه های متفاوت یک قیچی اند
  • علیرضا ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    طبیعی این چیزا ... زیاد مشاهده شده ... تحریف هم میکنن تازه ...
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    یا خدا!! عجب تحلیلی بود! ازش کپی گرفتم تا همش آویزه ی گوشم باشه.
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    هر وقت مسعولین اسید پاشی اصفهان پیدا شدن اونوقت نیروی انتظامی بیاد ادعا کنه!!؟
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    خیلی خوب بود....روی منتقدین احمدی نژاد رو که روشنفکر بازی اسلامی در میارن کم کردی
  • محمد ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    بابا شما هم نمی خواهید دست از سر احمدی نژاد بردارید!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
  • حسام ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    واقعا کی میدونه بچه های ناجا چه زحمتی رو متقبل می شوند از مرزها تا روستا و شهرها هر روز شهید و جانبازی در عزا و شادی همیشه آماده باش و در آخر هم گوشت قربانی جناحهای سیاسی و سیاسیون اونم با این حقوقهای ناچیز بدون معیشت اکثرا بدون خانه و با کلی مشکلات اقتصادی در محل کار هم با کمبود امکانات و انتظارات بیش از پیش مردم
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    به ناشناس 14:53 انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    به محمود مشکل اصلی این است شما به جای معنای بیت المال و مفهومی به نام حق مردم را از مکتب عدالت علی علیه السلام یاد بگیرید، دنبال این هستید که هر جا دیدید پولی بین مردم توزیع می شود اسمش را فریدمنی بگذارید! حال آنکه روشهای فریدمنی و کینزی هیچ کدام چیزی را به نام بیت المال نمی شناسند و هدف هر دو حداکثر کردن سود است. منتها با دو استراتژی متفاوت. در هیچ کدام از این روشها اساسا معنا ندارد که بگوییم بیت المال امانت مردم است و دولت صرفا امانت دار است و باید به فکر بازگرداندن امانت مردم به آنها باشد! اساسا این مفاهیم در علم اقتصاد تعریف نشده است. البته بهتر است بگویم که اقتصاد اصلا علم نیست و یک ایدئولوژی است. لهذا می بینید که آقایان اقتصادانان ما که مثلا مسلمان هستند و ریش هم دارند و بعضا عمامه هم دارند وقتی سخن از مساوات در بیت المال و یا سرمایه گذاری برای کاهش محرومیت مناطق روسیای و دورافتاده گفته می شود، می گویند این روشها علمی و کارشناسی نیست! هدر دادن پول است! چرا که این آقایان اقتصادان دان، دولت را یک بنگاه اقتصادی می دانند که باید به سود دهی برسد! لهذا با همین تفکر دولتها را وادار به سرمایه گذاری در شهرهای بزرگ و مناطق برخوردار می کنند تا سود بیشتری حاصل شود! برای آنها اصلا معنی ندارد که گفته شود حق روستایی ساکن بشاگرد با حق شمیران نشین از بیت المال برابر است. لهذا می بینید که این اقتصاد دانهای ما اگر چه اسما مسلمانند اما در عمل کاملا سکولار می اندیشند. دلیل اصرار رهبری برای بازنویسی علوم انسانی بر اساس اسلام هم همین است. متاسفانه آنهایی که باید این مسوولیت را عهده دار شوند اعتقادی به استخراج راه حلها از دل اسلام ندارند. همینها دولت احمدی نژاد را زمین زدند و نگذاشتند حتی یک بار در هشت سال بودجه اش - بدون تغییر ماهیتی و تبدیل شدن به طرح مجلس - تصویب شود! البته با تاسف باید گفت حرکت خزنده و خطرناکی هم در حوزه های علمیه را برای تفسیر دین به سود نظرات اقتصاد در جریان است. با این رویه دیر نباشد اساسا سخن گفتن از عدالت به جرم و دنب لایغفر تبدیل گردد.
  • ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    به ناشناس 14:55 مهم این است که اسراییل که در زمان احمدی نژاد با بالاترین آمار مهاجرت معکوس مواجه شده بود امروز با رفع تهدیدها دوباره برای جذب مهاجرین و سرمایه جدید آغوش کشوده است!
  • ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    برو چه تو قو خوابيدی کامنت ميذاری ماموريتهايی ناجا در ناامنترين نقاط مملکت انجام ميده امثال تو اونجا بودين بايد پوشک همراهتون ميبرديد
  • ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    پسرخوب گستره کار وسختی کار ناجا اصلا تو مخ جنابعالی نمی گنجه, پس خواهشا الکی از روی شکم سيری زر نزن
  • ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    هر ارگانی خوب وبد داره
  • ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    بله خواهرم من هم بعنوان يک ناجايی حرف شما را کاملا تاييد ميکنم باميد موفقيت شما وهمسر محترمتان در امورات زندگی
  • ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    مجرمين هم بخشی از همين مردم اند
  • helen ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    نکته اینجاست که روحانی هم فقط داره برنامه ریزی میکنه
  • .... ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    نه ... الکی؛ مثلا من مشرقم
  • یاسر ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    اینکه مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا اختیارات رو تفویض می کنند به وزیر کشور و وزیر کشور رو به جانشینی فرمانده کل قوا در امور ناجا منصوب می کنند دلیل دارد و به این علت است که نیروی انتظامی تحت امر دولت، به عنوان بازوی اجرایی دولت (قوه مجریه)، دولت رو در اجرای قوانین و مقررات و اجرای سیاست ها و برنامه ها به خوبی یاری نماید. ضمن اینکه وزیر کشور با اختیارات لازم رئیس شورای امنیت کشور هم هست. علاوه بر نقش دولت در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران خود مبحثی مفصل و است در حوصله این بحث نمی گنجد.
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    تهمت به احمدی نژاد !!!! این سایت که هیچ نظر مخالفی رو چاپ نمیکنه!!!! تماما در خدمت موافقینه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس