کد خبر 409413
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

نتايج بررسي هاي اخير نشان مي دهد بادام زميني مي تواند ميزان باکتري مفيد را در معده افزايش دهد و از مسموميت غذايي پيشگيري کند.

 به گزارش مشرق، مغز ميوه منبع مفيد مواد مغذي است؛ نتايج بررسي هاي اخير نشان مي دهد بادام زميني مي تواند ميزان باکتري مفيد را در معده افزايش دهد و از مسموميت غذايي پيشگيري کند. در ادامه به خواص مغزهاي ديگرنيز اشاره مي کنيم.

بادام زميني: سرشار از فيبر و پروتئين است که احساس سيري ايجاد مي کند.

ميزان قند خون را ثابت نگه مي دارد. يک مشت بادام زميني حاوي 180 کالري است. از آن جا که به راحتي جذب نمي شود، تنها دو سوم انرژي آن جذب بدن مي شود.

گردو: سرشار از اسيد چرب امگا 3 و آنتي اکسيدان است که خطر بروز بيماري هاي چشم مربوط به سن مانند ماکولار دژنراسيون و همچنين اختلال حافظه را کاهش مي دهد. مصرف روزانه گردوي بدون پوست در اين امر موثر است و از بدن در برابر بيماري قلبي نيز محافظت مي کند.

بادام: براي تامين کلسيم مورد نياز بدن که 700 ميلي گرم است، کافي است روزي 10 عدد بادام بخوريد. از طرفي ويتامين E موجود در آن براي پوست مفيد است. بادام سرشار از فيبر است و پوست آن حاوي آنتي اکسيدان است که از سلول هاي بدن در برابر آسيب هاي التهابي محافظت مي کند.

مغزهاي مخلوط: مصرف روزي 28 گرم (يک مشت) مغز، خطر بروز بيماري قلبي را تا 24 درصد کاهش مي دهد و خطر مرگ بر اثر سرطان را تا 11 درصد پايين مي آورد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس