کد خبر 408315
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

خاطرات شفاهی شهید محمدحسن نظرنژاد با عنوان «بابانظر» برای پنجاه و دومین بار روانه بازار نشر شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از حوزه هنری، كتاب «بابانظر» حاصل مصاحبه‌های شفاهی با سردار شهید محمد حسن نظرنژاد است كه طی آن خاطرات راوی پیرامون انقلاب و جنگ تحمیلی بیان می‌شود.
چاپ پنجاه و دوم «بابانظر» منتشر شد
محمدحسن نظرنژاد ملقب به بابانظر بیشتر زمان جنگ ایران و عراق را در جبهه‌های جنگ گذراند و جراحت‌ها و آسیب‌های جدی دید. مصاحبه‌های این كتاب توسط سیدحسین بیضایی انجام گرفته‌است و تدوین آن را مصطفی رحیمی به عهده داشته ‌است.
 
شهید نظرنژاد اولین بار در سال 1358 عازم جبهه كردستان شد و تا پایان جنگ در جبهه حضور داشت. او بیش از صد و چهل ماه در مناطق جنگی بود. در بُستان چشم و گوش چپ خود را از دست داد. در فكه كمرش شكست. در فاو قفسه سینه‌اش شكافت، گازهای شیمیایی به ریه‌هایش رسید و وقتی جنگ تمام شد، صد و شصت تركش به بدن او خورده بود كه تنها پنجاه و هفت تركش را از بدنش خارج كردند؛ اما صد و سه تركش همچنان در پیكر قوی و نیرومند او كه روزی از پهلوانان خراسان بود، به یادگار ماند. آن روزها برایش 95 درصد مجروحیت نوشتند.
 
پرویز پرستویی در مراسم رونمایی از این كتاب گفته بود: تقاضا دارم به هر شكلی كه ممكن است این كتاب در اختیار كل ملت ایران قرار بگیرد، تا شاید یادآوری شود كه بابانظرها چه كردند و ما چه می‌كنیم.

در بخشی از كتاب آمده: «با ساكت شدن آتش، تخم مرغ آب پز را توی دهانم گذاشتم و با انگشت فشار دادم كه پایین برود. چمران خنده اش گرفت و گفت: می جویدید بهتر نبود؟!
گفتم: این طوری زود هضم نمی شود. ممكن است تا دو سه روز دیگر غذا گیرم نیاید.
گفت: تو بنا داری تا دو سه روز غذا نخوری؟ اگر این بچه ها دو سه روز چیزی نخورند، می میرند.
گفتم: بالاخره خودمان را می كشیم. بدنم یك مقدار چربی دارد و می تواند دوام بیاورد.»

 
چاپ پنجاه و دوم  این كتاب در 520 صفحه در قطع رقعی و با تیراژ2500 نسخه توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    بابا نظر نه. عمو باقر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس