کد خبر 407352
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

«محمد بدیع» رهبر جماعت اخوان المسلمین مصر برای نخستین بار با لباس اعدام در جلسه دادگاه مربوط به حوادث زندان پورسعید حضور پیدا کرد.

اولین حضور رهبر اخوان با لباس اعدام در جلسه دادگاهبه گزارش مشرق، خبرگزاری آناتولی نوشت: محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین روز گذشته برای نخستین بار با لباس اعدام در قفس اتهام حضور یافت.

بدیع طی سخنانی در داخل قفس اتهام خطاب به قاضی دادگاه گفت: من در 43 قضیه مربوط به قضایای تروریستی محاکمه می شوم و لباس قرمز (اعدام) بر تن کرده ام و این ظلمی در حق من است، من ابتدا شکایتم را به خدا می برم و بعد هم به هیأت منصفه دادگاه شکایت می کنم و خواهان اجرای عدالت هستم.

بدیع و 107 تن دیگر متهم به این هستند که طی روزهای 26، 27 و 28 ژانویه 2013 یک افسر و یک مدیر پلیس و 40 نفر دیگر را به قتل رسانده اند و این حادثه نیز به دنبال صدور حکم اعدام در پرونده استادیوم پورت سعید صورت گرفته است.

در همین رابطه «ایمن ناهد» عضو هیأت دفاع از رهبران و اعضای جماعت اخوان المسلمین گفت اینکه محمد بدیع لباس قرمز رنگ به تن کرده است، امری طبیعی است زیرا وی در پرونده «اتاق عملیات رابعه العدویه» به اعدام محکوم شده است.

دادگاه جنایی قاهره در تاریخ 11 آوریل جاری در حکمی اولیه محمد بدیع و 13 تن از رهبران اخوان المسلمین را در پرونده «اتاق عملیات رابعه العدویه» به اعدام محکوم کرد و 37 نفر دیگر را بنا به اتهاماتی از قبیل آماده سازی اتاق عملیات برای هدایت تحرکات گروه اخوان المسلمین به 25 سال حبس محکوم نمود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس