تاکید آقای هاشمی بر خط امام در حالی که کنار جریان مخالف با خط امام ایستاده دچار تناقض است.

به گزارش مشرق، اخبار ویژه امروز دوشنبه 31 فروردین روزنامه کیهان به شرح ذیل می باشد:

امان از این همه متانت!

یکی از سران جبهه‌ اصلاحات در سخنانی از متانت اصلاح‌طلبان داد سخن سر داده و به مصداق «خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی» گفته است: «اکثریت اصلاح‌طلبان در تمامی مقاطع در مقابل افراط در درون خود ایستاده و انتقادی را به خود مطرح کرده و می‌کنند. و جریان اصلاح‌طلبی هیچ‌گاه تحت ‌تاثیر تندروی و افراط قرار نگرفت.»

منتجب‌نیا به این مقدار بسنده نکرده و اضافه کرده است: «اصولا اصلاحات در مقابل تندروی و ساختارشکنی است... اصلاح‌طلبان در مقایسه با جریان اصولگرایی در زمینه مقابله با افراط و تندروی، از کارنامه درخشانی برخوردارند. اصلاح‌طلبان همواره بر مدار عقلانیت و اعتدال رفتار کرده‌اند.»
این همه تواضع و شکسته‌نفسی منتجب‌نیا درباره متانت اصلاح‌طلبان و دوری آنها از افراط، یادآور فرازهای فراموش نشدنی تاریخ معاصر است که یقینا هیچگاه از حافظه مردم کشورمان پاک نخواهد شد. به عنوان مثال، هنگامی که نخستین شورای شهر تهران دربست در اختیار اصلاح‌طلبان متین! قرار داشت، نمونه‌های فراوانی از متانت و انتقاد درون گروهی را شاهد بودیم. متانت و اعتدال آن دوره تا آنجا پیش رفت که تهران در یک دوره چهار ساله چند شهردار به خود دید و در نهایت کار به جایی رسید که شورا حتی نتوانست یک شهردار برای تهران انتخاب کند و وزیر کشور وقت به ناچار برای شهرداری تهران، سرپرست منصوب کرد! البته نمونه‌های این متانت و دوری از افراط فراوان است که اوج آن را می‌توان در فتنه تیر 78 و فتنه 88 ملاحظه کرد که اصلاح‌طلبان و اراذل و اوباش خیابانی‌شان با متانت تمام به غارت و آشوب شهر و آتش زدن اماکن عمومی مشغول بودند و مردم را مستقیما از منافع متانتشان بهره‌مند می‌کردند.همچنین نمونه‌های فراوانی از متانت روزنامه‌های زنجیره‌ای را در حوزه‌های مختلف شاهد بودیم که تا از توهین به مردم و شهیدان جان بر کف کشورمان تا توهین مستقیم به مقدسات و معصومین(ع) هم پیش رفت و معلوم نیست اگر قرار بود به جای متانت درباره مقدسات وقاحت به خرج دهند چه می‌کردند؟!
«کارنامه درخشان اصلاح‌طلبان در مقابله با افراط و تندروی»  هم بی‌اختیار یادآور رفتار مدنی و اصلاح‌طلبانه اعضای حزب اسلامی کار و دیگر اصلاح‌طلبان با الهه راستگو بعد از رای وی به قالیباف در مقابل محسن هاشمی رفسنجانی است که یکی از مصادیق بارز رفتار مدنی از نوع اصلاح‌طلبی به شمار می‌رود!
متانتی که افزون بر توهین و بی‌احترامی به وی  و نمایش بی‌اخلاقی محض نسبت به کسی که حاضر به زیر پا گذاشتن اعتقادات دینی به خاطر الزامات حزبی نشده به اخراج وی از تمامی جریانات اصلاح‌طلبی و بایکوت مطلق راستگو منتهی شد! اینجاست که باید گفت: امان از این همه متانت!

این همه دشمنی با امام چرا یک‌بار هم شما را نگران نکرد؟!
تاکید آقای هاشمی بر خط امام در حالی که کنار جریان مخالف با خط امام ایستاده دچار تناقض است.

روزنامه جوان در تحلیلی با اشاره به سخنان اخیر هاشمی نوشت: بخشی از سخنان ایشان نظیر آنچه که مربوط به انتقاد از دستگاه قضایی است، مانند آنکه می‌گوید: «نباید بقیه مسائل از جمله ظلم‌ها، زندان‌های بی‌جا، سرکوب‌ها و حقوق ضایع شده مردم را فراموش کنیم.» یا زیر سوال بردن نتیجه انتخابات‌ها، آنجایی که می‌گوید: «چطور به خودمان حق می‌دهیم آن کسی که مردم می‌خواهند وارد شود (رای بیاورد) نگذاریم بیاید و آن کسی که مردم نمی‌خواهند را مسلط کنیم» چون به موضوعاتی نظیر پرونده محاکمه مهدی هاشمی به دلیل جرایم متعدد اقتصادی و... یا به دلیل رای ندادن مردم به ایشان در انتخابات مجلس ششم یا ریاست جمهوری سال 84 باز می‌گردد، ریشه در خاستگاه شخصی داشته و با توجه به خدمات گذشته ایشان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دور از انتظار است، چرا که از کسی که سال‌ها برای انقلاب تلاش کرده است، حداقل انتظار این است که خود سازوکارهای قانونی آن را بپذیرد  و به آن تمکین کند اگرچه ممکن است با برخی خواسته‌های ایشان یا نزدیکانشان تطبیق نداشته باشد. همان گونه که شخصیت‌هایی نظیر مرحوم آیت‌الله محمدی گیلانی به آن عمل کردند و به عنوان یک نقطه درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی باقی مانده و می‌ماند.
عباس نجاری در این یادداشت با اشاره به بخش دیگری از سخنان هاشمی درباره قطعنامه 598 که با استقبال نشریات زنجیره‌ای مواجه شد می‌نویسد: طرح مواضع اینگونه فارغ از آنچه که به منافع و مصالح افراد و شخصیت‌ها باز می‌گردد و باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به حرکتی است که در سال‌های اخیر در ارائه تصویری جدید از امام صورت می‌گیرد، تصویری که می‌توان آن را با یک عقبه فکری مرتبط دانست که اهداف خاص خود را دنبال می‌کند. مثلا چندی پیش مرتبط با پیشینه عملکرد جریان اصلاح‌طلب در دهه 70 و اوایل دهه 80، عیسی سحرخیز از عناصر مرکزی مشارکت و مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات و از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات 88 و بازداشتی فتنه، مبتنی بر مواضع اعلامی و اعمالی عناصر این جریان در گفت‌وگو با یک سایت ضد انقلابی تاکید می‌کند که: «خیلی از اصلاح طلبان به خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند.» او با تاکید بر دیدگاه انتقادی خود نسبت به حضرت امام(ره) و اینکه از نظر او بسیاری از کارها در زمان امام خطا بود، «تغییر قانون اساسی»، «تغییر ساختاری قوه قضائیه» و «حذف نهاد ولایت فقیه» را جزیی از اصلاحات می‌داند و می‌گوید: «ما در اول انقلاب اشتباه کردیم که با خوش‌بینی بسیار و اولیه به آیت‌الله خمینی، به ولایت فقیه هم باور داشتیم.»
جوان می‌افزاید: تجربه دوره هشت ساله اصلاحات و طرح برخی شعارها همچون جامعه مدنی و توسعه سیاسی و همچنین مواضع شفاف برخی از چهره‌های اصلاحات در رسانه‌های آنها علیه امام و انقلاب و نکات مطرح شده در کنفرانس ننگین برلین که بیانگر تقابل دیدگاه این جریان با آرا و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) بود، سبب شد که این جریان به مرور جایگاه خود را در عرصه اجتماعی از دست داده که انتخابات دوم شوراها و نهم ریاست جمهوری که خود آنها برگزارکننده آن بوده و منجر به آشکار شدن ادبار مردم  به آنها گردید مصداق آن است.
تاکید و حمایت مردم طی سال‌های بعد از آن بر شعارهای امام و انقلاب، این پیام را به دنیا داد که امام‌ خمینی(ره) در جامعه اسلامی ایران، همچنان زنده است و اگر جریانی هم بخواهد زنده بماند، چاره‌ای ندارد که خود را با خط امام و انقلاب همراه کند. بنابراین، مدعیان این جریان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اگر می‌خواهند به اهداف سیاسی خود یعنی برگشت به قدرت نایل آیند، چاره‌ای ندارند جز اینکه خود را پشت سر امام قرار دهند و با تفسیر و تاویل از آرا و اندیشه‌های امام، خود را از صاحبان اصلی انقلاب و مدافعان واقعی راه امام معرفی کنند.

حرکت لاک‌پشتی شناسایی یارانه‌بگیران پردرآمد!
یک سال پس از آن که وزیر اقتصاد اعلام کرد 10 میلیون نفر یارانه‌بگیر پردرآمد شناسایی شده‌اند، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت می‌گوید شناسایی یارانه‌بگیران پردرآمد آغاز شده است!
مسعود نیلی درباره اینکه از چه زمانی قرار است یارانه گروه‌های پردرآمد در کشور حذف شود، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم‌اکنون مطالعات مقدماتی برای حذف یارانه گروه‌‌های پردرآمد را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه انجام این مطالعات حساسیت زیادی دارد و باید سنجیده عمل شود تا شوکی به جامعه وارد نشود ادامه داد: خوشه‌بندی و تقسیم‌بندی دهک‌های جامعه یک کار پردردسر و بسیار پیچیده با عواقب بسیار زیاد است، اما می‌توانیم دوباره گروه‌های هدف را تعریف کنیم.
یادآور می‌شود دولت یک سال پیش دعوت به انصراف از دریافت یارانه‌ها کرد که به اعتبار عملکرد اقتصادی نامناسب در چند ماه قبل‌تر- از جمله گران کردن کالاها و خدمات - با عدم همراهی 97/2 درصد مردم مواجه شد.
روزنامه اعتماد با اشاره به اظهارات نیلی نوشت: هر چند دولت در قالب قانون بودجه مکلف به کاهش حداقل پنج میلیون نفر از فهرست یارانه‌بگیران شده است اما با این حال هنوز بسیاری از کارشناسان چندان امیدی به اجرایی بودن حذف یارانه‌بگیران از فهرست و کوتاه شدن این طومار طولانی ندارند.
روزنامه آرمان نیز نوشت: خبر منتشره «از سوی نیلی در حالی است که حذف دهک‌های پردرآمد باید ابتدای امسال انجام می‌شد» اما دولت ترجیح داد فعلا اضافه کردن افراد جدید بر لیست یارانه‌بگیران را در دستور کار قرار دهد.
یادآور می‌شود دولت هم‌اکنون بیستمین ماه فعالیت خود را می‌گذراند و توقع این بوده که دولت این 20 ماه به راهبردها و تدابیر کلان رسیده باشد.
تاخیر در اجرای سیاست‌های اقتصادی صحیح نظیر حذف یارانه پردرآمدها در حالی است که دولت در مواردی نظیر گران کردن کالاها و خدمات‌ (نظیر نان و برق و آب و گاز و...) با سرعت و شتابزدگی عمل می‌کند.

چرا وعده انتشار فکت‌شیت ایرانی عملی نشد؟
چرا با وجود وعده وزیر خارجه مبنی بر انتشار فکت‌شیت ایرانی مذاکرات لوزان، این گزارش منتشر نمی‌شود؟

وبسایت رجانیوز با بررسی این پرسش نوشت: از سویی طرف آمریکایی از متن خود به عنوان «پارامترهای حاکم بر توافق نهایی» یاد کرده و آن را چیزی فراتر از یک فکت‌شیت ساده معرفی می‌کند و از سوی دیگر تیم ایرانی مفاد این متن را تکذیب می‌کند، اما با این حال به صورت عجیبی نیز از انتشار متن مدنظر خود طفره می‌رود.
بنابر همین گزارش وزیر خارجه در گفتگویی که با خبرگزاری مهر داشته در پاسخ به مطالبه‌ای که برای انتشار فکت‌شیت ایرانی به وجود آمده، پای مقامات عالی را پیش کشیده و می‌گوید: «ما در گفت‌وگوهایی این موارد را مطرح کردیم، تدوین مکتوب خلاصه‌ای از آنچه که گفته شده است نیز در دستور کار قرار دارد و ان‌شاءالله طبق صلاحدیدی که مقامات عالی نظام ببینند و با توجه به وضعیت مذاکرات حتما منویات مقام معظم رهبری را اجرا خواهیم کرد.» اما یک روز پس از این اظهارنظر، حسن روحانی از سخنان ظریف درباره مقام عالی‌رتبه مد نظر وی رمز گشایی کرده و در جمع علما و طلاب استان گیلان دراین‌باره می‌گوید: «همه قسمت‌های مذاکره را به دلیل اینکه هنوز به پایان کار نرسیده‌ایم، نمی‌توان بیان کرد. تاکتیک‌های مذاکره روش‌ها و مسائل بسیارپیچیده است.» این در حالی است که ظریف نیز در گفت‌وگویی که روزنامه قدس روز شنبه آن را منتشر کرده است، به عبارتی دیگر این سخن را تکرار کرده تا عملا از تصمیم نداشته دولت برای انتشار متن فکت‌شیت ایرانی رونمایی کرده باشد. وی در مصاحبه خود آب پاکی را روی دست منتقدین ریخته و عنوان کرده است: «توافقی نشده که فکت‌شیت آن را منتشر کنیم.»
رجانیوز نوشت: روشن است که به دلایل مختلف از جمله باز شدن دست مذاکره‌کنندگان در گفت‌وگوهای ماه‌های آینده، انتشار متن فکت‌شیت ایرانی بسیار راهگشا بوده، و متن طرف آمریکایی را از اعتبار خواهد انداخت. اما آنچه نگرانی را از طفره مقامات عالی دولت برای انتشار این متن افزایش می‌دهد آن است که یا پای توافقی واقعی اما مخفی در میان است و یا آنکه در طول مذاکرات وعده‌هایی از طرف ایران به طرف مقابل داده شده که قابل بازگو کردن برای مردم نیست.

وعده اوباما پوچ بود او به خاطر ایران مقابل کنگره نمی‌ایستد
رادیو آمریکایی فردا تأکید کرد اوباما به خاطر توافق با ایران مقابل کنگره نمی‌ایستد.

وبسایت رادیو فردا در تحلیلی با اشاره به مصوبه اخیر کمیته روابط خارجی سنا که با اتفا‌ق‌نظر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و مبتنی بر تصمیم‌گیری نهایی کنگره درباره توافق با ایران است نوشت: عقب‌نشینی روز سه‌شنبه اوباما در برابر فشارهای نمایندگان سنا، از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، در مورد توافق اتمی با ایران، و موافقت او با دادن فرصت سی روزه به کنگره برای بررسی توافق نهایی و نحوه لغو تحریم‌ها، نشان داد که حفظ مناسبات‌کاری با قانون‌گذاران برای دولت آن کشور بااهمیت‌تر از رسیدن به توافق نهایی با تهران به هر قیمت است. این در حالی است که اوباما تاکنون تأکید داشت مصوبات کنگره در جهت اعمال محدودیت در راه رسیدن به توافق نهایی با ایران را وتو خواهد کرد.
رادیو فردا افزود: به این ترتیب رئیس دولت بعدی آمریکا که طی دو سال آینده به قدرت می‌رسد، می‌تواند توافق دولت گذشته آمریکا با دولت ایران را به بهانه «تجدیدنظر» معلق سازد.
وزیر خارجه چندی پیش باخوش‌بینی گفته بود به قول دولت اوباما برای وتوی مخالفت کنگره خوش‌بین است.

منبع: روزنامه کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دیده بان ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    آقای هاشمی رفسنجانی از اول هم انقلابی نبودند با کمال تاسف باید گفت که باتوجه به کارنامه عملکردشان، ایشان قطار انقلاب را اشتباهی سوار شدند!...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس