کد خبر 406591
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

امیر محمدزند گفت: من «فوق ‌سری» را مجموعه بدی نمی‌دانم اما به نظر من مردم، بهترین و بزرگ‌ترین قاضی هستند و اثر خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهند البته سریال «فوق سری»، دارای اوج و فرودهای زیادی بود و به نظرم 30 درصد اواخر کار از چهارچوب و استحکام بهتری برخوردار شد و کارگردان هم با انگیزه و دقت بیشتری کار را پیش برد.

به گزارش مشرق، امیر محمدزند در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی از جمله «هزاران چشم»، «نسیم رویا»، «او یک فرشته بود»، «به دنیا بگویید بایستد»، «ما چند نفر»، «عملیات 125» و «زمین انسان‌ها» و فیلم هایی همچون «تقاطع» و «اتوبوس شب» حضور داشته است. این بازیگر نوروز امسال نیز سریال «فوق سری» را روی آنتن داشت. وی گفت‌وگوی مختصری درباره تجربه ایفای نقش منفی در این سریال داشته است که در زیر می خوانیم:
 
ارزیابی شما از نتیجه نهایی «فوق ‌سری» که انتظار می‌رفت اثری پلیسی و هیجانی با استقبال فراوان باشد، چیست؟
من «فوق ‌سری» را مجموعه بدی نمی‌دانم اما به نظر من مردم، بهترین و بزرگ‌ترین قاضی هستند و اثر خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهند البته سریال «فوق سری»، دارای اوج و فرودهای زیادی بود و به نظرم 30 درصد اواخر کار از چهارچوب و استحکام بهتری برخوردار شد و کارگردان هم با انگیزه و دقت بیشتری کار را پیش برد.

برای نقش‌هایی که بازی می‌کنید چه معیاری دارید؟
نقش‌هایی که در تلویزیون ساخته و پرداخته می‌شوند، چند نقش بیشتر نیستند و یا پلیسند یا دزد و قاچاقچی. این روند، پاشنه آشیل سینما و تلویزیون ایران است و نمی‌دانم دلیل آن را باید کجا جست‌وجو کرد! چون نقش متفاوت در سینما و تلویزیون ایران نوشته نمی‌شود. برای انتخاب نقش‌هایم با وجود این محدودیت‌ها به‌عرض و تاثیر آن‌ها توجه می‌کنم. خیلی‌ها وقتی بازی مرا در فیلم «رخ دیوانه» دیدند، سرزنشم کردند و گفتند که چرا در یک سکانس بازی کرده‌ام! من اگر احساس کنم که حتی بازی در یک نقش کوتاه و در یک سکانس هم می‌تواند موثر باشد و در ذهن مخاطب خط و جایگاه لازم را به وجود بیاورد، آن را می‌پذیرم. نقش باید در روند دراماتیک قصه، کاربرد و عمق داشته باشد و بازیگری هم نیستم که یک شبه سر از دنیای بازیگری درآورده باشم.

ظاهر و رفتار دانیال با افرادی که برای تغییر از ایران خارج می‌شوند شباهت ندارد و به‌نظر می‌رسد شخصیت‌پردازی او باید به گونه‌ای دیگرمی‌بود.
فکر می‌کنم کسانی که از ایران خارج می‌شوند خیلی هم از فضای داخل فاصله نمی‌گیرند. همچنین دانیال، فرد شروری است که دنبال دردسر می‌گردد. درنتیجه خروج از ایران تغییری در منش و رفتار او نداشته است.

بسیاری از طراحی‌ها و رفتارهای پلیس با خلافکارهای سریال منطبق بر واقعیت و شناختی که از ماموران انتظامی داریم به نظر نمی‌رسید! شما این طور فکر نمی‌کنید؟
به هر حال تلفیق قصه پلیسی و کمدی در کنار هم، کار ساده‌ای نیست. شاید همین تلفیق بود که باعث دلزدگی و عدم باورپذیری صحنه‌ها و شخصیت‌ها شده است و در نتیجه مخاطب، منطق‌های شناخته شده را گم می‌کند.

از برنامه‌ها و مجموعه‌های آینده خود بگویید.
یک فیلم سینمایی به نام «حیرانی» به کارگردانی علی عظیم‌زاده آماده اکران دارم. در آن فیلم با امین حیایی و نیوشا ضیغمی همبازی بودم. فیلمی اجتماعی است و در آن‌جا نقش کاملا مثبتی را بر عهده دارم. فیلم موضوعی دراماتیک دارد و به‌نظرم از جمله آثار محترمانه سینما خواهد بود. سریال «آسمان من» هم که پخش آن از شبکه افق در حال پخش است، به زودی از شبکه یک تکرار خواهد شد.


منبع: صبا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس