کد خبر 406083
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵

«میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه از تماس‌های گسترده کشورش با تهران، ریاض، و قاهره برای آغاز روند سیاسی در یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، معاون وزیر خارجه روسیه از تماس‌های گسترده کشورش با تهران، ریاض، و قاهره برای آغاز روند سیاسی برای حل بحران یمن خبر داد.

 
به گزارش المیادین، «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه از تماس‌های گسترده کشورش با تهران، ریاض، و قاهره برای آغاز روند سیاسی در یمن خبر داد.

 
این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پیش از این، طرح چهارماده ای مبنی بر آتش بس فوری، امدادرسانی، گفت‌وگوی یمنی - یمنی و تشکیل دولت فراگیر را برای حل بحران یمن پیشنهاد داده است که این طرح با استقبال جنبش مردمی انصارالله یمن روبه رو شده است.

 
شورای امنیت سازمان ملل متحد دو روز پیش با تصویب قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، مجوز تداوم جنایت آل سعود علیه مردم یمن را داد.

 
نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیش نویس این قطعنامه رأی ممتنع داد و اعلام کرد که این طرح مشتمل بر پیشنهادهای کشورش نیست و خواسته‌های جامعه بین الملل را بر آورده نمی‌کند.

 
عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

 
بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

 
از آغاز تجاوز عربستان به یمن بیش از یک‌هزار تن از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است و حدود 120 هزار خانوار یمنی نیز به دلیل حملات مستمر جنگنده‌های سعودی، آواره شده اند.

 
جنایات آل سعود علیه مردم یمن در حالی تداوم دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد دو روز قبل با تصویب قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، مجوز تداوم این جنایات را داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    روسیه در هر حال فقط به فکر منافع خودش برای همون رای ممتنع داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس