حمله عربستانی‌ها به یمن و بمباران گسترده جنگنده‌های سعودی برای بیست و سومین روز متوالی ادامه دارد و ملت بی‎گناه یمن همچنان زیر آماج تجاوزات هوایی قرار دارند.

به گزارش مشرق، جنایات رژیم سعودی علیه مردم بی‌دفاع یمن که با چراغ سبز آمریکا و در سایه بی‌تحرکی جامعه بین‌الملل همچنان ادامه دارد، وارد بیست و سومین روز خود شده است.

مردم صنعا روز پنجشنبه در محکومیت تجاوز عربستان سعودی به کشورشان و موضع‌گیری ضد حوثی شورای امنیت سازمان ملل، در میدان «التغییر» پایتخت یمن تظاهرات کردند.

 آخرین اوضاع یمن را در زیر دنبال کنید:

* بان‌کی‌مون خواستار آتش‌بس فوری در یمن شد

به گزارش فارس، بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل روز پنج‌شنبه برای اولین بار در یک ماهی که از حملات هوایی عربستان سعودی و شرکای عربی آن به یمن می‌گذرد، خواستار آتش‌بس شد.

به نوشته پایگاه دیلی صباح، وی که در مرکز موسوم به باشگاه ملی رسانه واشنگتن صحبت می‌کرد، در این مورد گفت: «من از همه طرف‌ها می‌خواهم فورا آتش‌بس برقرار کنند. سعودی‌ها به من اطمینان داده‌اند که می‌فهمند که باید یک روند سیاسی شکل بگیرد. من از همه یمنی‌ها می‌خواهم که با حسن نیت (در این روند) شرکت کنند.»

* ادعای سخنگوی عملیات عربستان: هدف عربستان از حمله به یمن بازگرداندن امنیت برای شهروندان و دولت یمن است!

*مقام‌های آمریکایی و اروپایی: «حوثی‌ها» در یمن از ایران سلاح دریافت نمی‌کنند

مقامات غربی در گفت‌وگو با بلومبرگ به شرط عدم افشای نام درباره ادعاهای عربستان سعودی درباره نقش ایران در یمن ابراز تردید کرده‌اند؛ مقامات کشورهای غربی متحد عربستان از جمله  آمریکا و فرانسه در اظهارات علنی با تأیید ادعاهای ریاض درباره تهران، حمایت قاطع خود از حملات این کشور خلیج فارس به یمن را اعلام کرده‌اند.

در همین حال، مقام‌های آمریکایی، فرانسوی و همچنین مقامات سایر کشورهای غربی می‌گویند درباره ادعای اصلی عربستان تردید دارند: اینکه شورش حوثی‌ها (جنبش انصارالله) از انگیزه‌های ایران برای تسلط بر بخش‌های عظیمی از گلوگاه‌های جهان عرب نشأت می‌گیرد.

* سردار سلامی: تجاوز هوایی علیه یمن چهره حقیقی عربستان را نشان می‌دهد

* دو منطقه در غرب عدن به کنترل ارتش یمن و کمیته‌های مردمی درآمد

نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله بر دو منطقه «صلاح‌الدین» و «فقم» در غرب شهر عدن مسلط شدند.
شبکه المنار گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از درگیری چند روزه با عناصر تروریستی القاعده موفق شدند کنترل این دو منطقه مهم را در دست بگیرند.

از سوی دیگر، گروه تروریستی القاعده امروز(پنجشنبه) بر نوار ساحلی شرق «المُکَلَا» یمن سیطره و همچنین بر فرودگاه «الریان» و پایگاه نظامی در المکلا واقع در استان حضرموت در جنوب یمن سیطره یافت.

* سیطره القاعده بر فرودگاهی در جنوب شرقی یمن و نوار ساحلی شرق «المُکلا»

گروه تروریستی القاعده بر نوار ساحلی شرق «المُکَلَا» یمن سیطره پیدا کرده است؛ در همین ارتباط، شبکه المیادین گزارش داد که القاعده بر فرودگاه «الریان» و پایگاه نظامی ارتش در المکلا واقع در استان حضرموت در جنوب یمن نیز سیطره یافت.
افراد وابسته به القاعده چندی پیش با حمله به زندان مرکزی المُکلا، شماری از اعضای این گروه تروریستی را آزاد کردند.

بندر المکلا مرکز حضرموت، وسیع ‌ترین استان یمن و یکی از مهمترین بندرهای تجاری این کشور در حاشیه دریای عرب محسوب می ‌شود.

* سازمان ملل: تجاوزات سعودی علیه یمن نقض قوانین جنگی است

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات درباره کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم بی گناه یمن در تجاوزات ائتلاف علیه یمن به سرکردکی عربستان سعودی شده است؛ به گزارش پایگاه خبری «سلاب نیوز»، کشورهای شرکت کننده در تجاوزات هوایی علیه یمن باید تحقیقات لازم در خصوص حملات هوایی که در بسیاری از موارد، نقض قوانین جنگ محسوب می شود را انجام دهند.

«جو استورک» معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا دیده بان حقوق بشر سازمان ملل افزود: «حملات مکرر هوایی به کارخانه‌ لبنیات در نزدیکی پایگاه نظامی، یک نوع اهانت و بی‌رحمی به غیرنظامیان محسوب می شود. در بسیاری از موارد قوانین جنگ نقض شده است و کشورهای مسئول باید تدابیر مناسبی در این باره اتخاذ کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    0 0
    موضع بان کیمون نشان می دهد که عربستان کم کم دارد از جنگ یک طرفه خسته می شود.
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    0 0
    حملات هوایی عربستان و اعراب به داعش،در واقع تمرین آنها برای حمله به سایر کشورهای اسلامی بود و کسی نیست که نداند این کشورها بسیار بی عرضه تر از این حرف ها هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس