عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تغییراتی که در مجلس خبرگان رهبری ایجاد می‌شود، گفت: ۱۳ نفر به عضو جدید به اعضای خبرگان رهبری افزوده می‌شوند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در قم حاضر شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تغییراتی که در مجلس خبرگان رهبری ایجاد می‌شود، اظهار داشت: 13 نفر به عضو جدید به اعضای خبرگان رهبری افزوده می‌شوند.

۱۳ نفر به مجلس خبرگان افزوده می‌شود/ شهریور ماه؛ برگزاری اجلاس خبرگان رهبریآیت‌الله خاتمی با اشاره به تصویب نامه رحمانی فضلی وزیر کشور درباره افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان در اجرای ماده 2 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: این مصوبه به دلیل تغییر در آمار نفوس سال 90 کشور ایجاد شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه با افزوده شدن 13 نفر به جمع خبرگان تعداد اعضا به 99 افزایش می‌یابد، افزود: در هریک از استان‌های اصفهان، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس یک نماینده دیگر به جمع خبرگان معرفی و استان تهران نیز نمایندگان خود را از 16 نفر به 20 نفر ارتقاء می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه مجلس خبرگان مقرر شده در روز 21 خرداد ماه سال جاری جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان در قم برگزار شود، عنوان کرد: اجلاس مجلس خبرگان رهبری نیز امسال در روزهای 10، 11 و 12 شهریور برگزار می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه جلسه‌ای که در 11 دی ماه سال 93 هیئت رئیسه خبرگان رهبری در دبیرخانه قم برگزار شد، گفت: در این جلسه پیشنهاداتی از سوی اعضاء صورت گرفت که برخی از آن‌ها تصویب و قرار شد پیگیری شود.

وی گفت: پیشنهاد اول ضرورت تعامل و همکاری هر چه بیشتر بین حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت و ارائه راهکارهای علمی برای مقابله با جریانات تکفیری بود که به تصویب رسید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی مصوبات این جلسه خاطرنشان کرد: گنجاندن معارف اهل بیت (ع) با کمک کار‌شناسان در کتاب‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی از سوی سازمان برنامه ریزی و تدوین کتب درسی آموزش و پرورش از جمله مصوبات این جلسه بود.

خاتمی با اشاره به اینکه پیگیری دبیرخانه مجلس خبرگان و تقویت مبانی دینی و فرهنگی زائران حرم اهل بیت (ع)، امامزادگان و بقاع متبرکه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه از دیگر مصوبات این جلسه بود ،گفت: در این جلسه از وزارت بهداشت و درمان درخواست شد که درباره تسهیل و ارائه راهکارهای تشویقی و رفع موانع تکثیر نسل اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود دو شخصیت حقیقی و حقوقی در مجلس خبرگان افزود: شخصیت حقیقی آن دارای ظرفیت بالایی است که باید از آن بهره کافی برده شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ملا ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    ما از گرانی نگرانیم کرایه تاکسی 800 تومتنی 1700 شده بعد رئیس جمهور می گوید تورم به 14 در صد رسیده چه کنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس