کد خبر 405856
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید دنبال هوچی‌گری باشیم، گفت: باید دنبال نقد باشیم و نقد دلسوزانه به نفع کشور است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در جمع علما، نخبگان، برگزیدگان و ایثارگران گیلان با ابراز خرسندی از حضور در گیلان اظهار کرد: سخن گفتن در این جمع کار آسانی نیست، اما هر آنچه که خواهیم داشت در سایه علم و دانش است.

وی ادامه داد: اینکه قلم عالم با خون عالم مقایسه شده، نشانه این است که علم و ایثار باید در کنار یکدیگر قرار گیرد و اگر در میدان‌های جنگ از طراحی دقیق و ابزار دقیق استفاده نمی‌کردیم در کنار ایثار و فداکاری، به هدف نمی‌رسیدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در ماه، به طور متوسط یک عملیات در دوران جنگ داشتیم، خاطرنشان کرد: برای انجام عملیات یک سال تمام کار می‌شد؛ به طور مثال تعداد کمی از عملیات والفجر خبر داشتند، چراکه ضامن این عملیات حفاظت اطلاعات بود.

روحانی، برنامه‌ریزی در کنار جبهه و ایثار را موجب پیروزی در جنگ عنوان کرد و یادآور شد: در طول دوران نهضت اسلامی از سال 41 تا بهمن 57 اگر رویکرد و هدف و برنامه امام خمینی(ره) نبود، نمی‌توانستیم به پیروزی برسیم.

وی اضافه کرد: رویکرد امام خمینی (ره) این بود که باید افکار عمومی را برای یک انقلاب آماده کنیم و همواره دنبال این رویکرد بود و هرگز بدون مشورت حتی با شاگردانش تصمیم مهم اتخاذ نمی‌کرد و در انقلاب در اواسط سال 57 شعار «استقلال، آزادی حکومت اسلامی» بود و مشورت‌های زیادی امام (ره) با شهید بهشتی و بزرگان دیگر داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام (ره) با مشورت در پاریس اعلام کرد که حکومت ما جمهوری اسلامی خواهد بود، تأکید کرد: شعار از حکومت اسلامی به جمهوری اسلامی تغییر یافت و امام (ره) پرچمدار این نهضت بود.

روحانی با اشاره به اینکه در دورانی که شرق و غرب علیه ایران بودند مردم روی پای خود ایستادند و در دفاع مقدس هم چنین بودند، عنوان کرد: از سال 41 تاکنون سه حادثه مهم رخ داد؛ یکی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که ملت بزرگ ایران فداکاری جانانه کردند و همه دست به دست هم دادند و پیروز شدند.

وی با بیان اینکه نباید دنبال هوچی‌گری باشیم اما باید دنبال نقد باشیم و نقد دلسوزانه به نفع کشور است، یادآور شد: به نظر بنده امروز در کارزار دیپلماسی که سرداران دیپلماسی ما در مقابل دنیا قد علم کردند بسیار کار پیچیده‌ای انجام شده است و به دلیل اینکه پایان نیافته نمی‌توانیم تمام موارد آن را اعلام کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌توانیم تمام بخش‌های مذاکرات را اعلام کنیم، متذکر شد: کار عظیمی در این 17 ماهه انجام شده و از اینکه در مقابل 16 کشور دنیا بنشینیم و حرف بزنیم کار آسانی نیست.

روحانی بیان داشت: ما می‌توانیم مسیر خود را برای موفقیت با هزینه کمتر انتخاب کنیم و نخبگان و برگزیدگان استان گیلان نقش مؤثری دارند.

وی با اشاره به اینکه باید راه سازنده تعامل با دنیا را پیدا کنیم، توضیح داد: اگر کسی نقد دارد جمع‌بندی کرده و نظرش را اعلام کند؛ از نظر منتقدان استفاده می‌کنیم، چراکه نقد دلسوزانه یاری کردن دولت است.

رئیس جمهور به کمک‌های شرق و غرب به صدام در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و متذکر شد: عربستان یک بندر ویژه کمک به صدام ایجاد کرده بود و تمام پول‌های مرتجعان منطقه و امکانات دنیا از شرق و غرب در اختیار صدام بود و ما تنها بودیم و روی پای خود ایستادیم.

روحانی اضافه کرد: فرزندان ملت در دوران دفاع مقدس زیارت عاشورا می‌خواندند که هیچ‌کس فراموش نمی‌کند و عنایت حق، ما را در جنگ تحمیلی پیروز کرد.

* جبهه دیپلماسی ایران ادامه همان مبارزه دفاع مقدس است

وی با بیان اینکه امروز جبهه دیپلماسی ما ادامه همان مبارزه دفاع مقدس است، تصریح کرد: این حادثه بسیار مهمی است و با حمایت مردم و مقام معظم رهبری کار دقیق دیپلمات‌ها پیروزی و موفقیت ملت ایران است و پایان خیر و پربرکتی دارد.

رئیس جمهور، انتخاب تعامل عزت‌مندانه با جهان را مهم دانست و اضافه کرد: احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها ممکن است دارای نظرات مختلف باشند و در جامعه ممکن است نظر ما مانند یکدیگر نباشد و باید با هم بحث کنیم.

روحانی، منتقد دلسوز را مانند حامی دلسوز خواند و بیان داشت: در سال همدلی و همزبانی باید حداکثر استفاده را ببریم و اینکه چگونه می‌توان همدلی و همزبانی را بیشتر کرد و این امر با علم، گذشت و ایثار امکانپذیر است.

وی عنوان داشت: گاهی باید به خاطر منافع ملی و کشور گذشت کنیم و در مسائل نظری و بحث‌های سیاسی باید نظر خود را به قصد غربت انجام دهیم و راه ایثار را برگزینیم.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه به پیشگامان ایثار افتخار می‌کنیم و باید این راه را ادامه دهیم تا جامعه ما به اوج برسد، گفت: یکی از طرح‌هایی که باید برای سلامت مردم دنبال شود، موضوع فاضلاب و زباله بوده که در استان‌هایی مانند گیلان سخت‌تر است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد گلشن ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    به به

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس