روحانی خطاب به متجاوزین منطقه گفت: چرا از این فرصتی که نیروهای مسلح ایران به وجود آورده‌اند، استفاده نمی‌کنید؟ چرا دست دوستی و آشتی دراز نمی‌کنید؟ بمباران یمن به چه معناست؟

به گزارش مشرق، رئیس جمهور گفت: هر جا که امام (ره) و رهبری دستور و فرمانی دادند و مسیری را برگزیدند، ارتش در خط مقدم اطاعت بود.

حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم رژه روز ارتش گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی را به ملت ایران به فرماندهی کل نیروهای مسلح، مقام معظم رهبری و به همه خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج قهرمان تبریک می گویم.

وی اظهار داشت: ارتش از آستانه روزهای پیروزی انقلاب در همه صحنه های مهم پیوند خود را با ملت فداکار در برابر ارزش های بزرگ اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت به خوبی نشان داده است.

روحانی ادامه داد: آن روز که در آستانه پیروزی نهضت اسلامی بودیم اگر ارتش به ندای امام راحل پاسخ مثبت نمی داد، انقلاب به این سادگی و سهولت به پیروزی نمی رسید.

رئیس جمهور گفت: ارتش در میان دو راهی خواست یک رژیم نامشروع حاکم بر این کشور و همچنین استعمارگران به ویژه آمریکا از یک طرف و خواست ملت و امام و رهبری، دومی را برگزید و مورد تجلیل امام قرار گرفت.

وی تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب هم، همصدا برای دفاع از نظام و کشور در صحنه، مقاومت و ایستادگی کرد. در آن روزهای غربت جمهوری اسلامی و توطئه گروهک ها در غرب کشور، پایگاه هوانیروز کرمانشاه و قهرمانانی چون کشوری، شیرودی و پایگاه هوایی تبریز و شهید فکوری در صف اول ایستادگی کردند و نگذاشتند امام (ره) و ملت تنها بمانند.

روحانی تصریح کرد: نه آن روزهای بعد از پیروزی انقلاب و توطئه گروهک ها، که آن گاه که توطئه منطقه ای و جهانی علیه ملت طراحی شد نیروهای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و بسیج بودند که در برابر تهاجم بیگانه ایستادگی کردند.

رئیس جمهور گفت: عملیات ثامن الائمه که حصر آبادان را شکست، عملیات بستان، فتح المبین، بیت المقدس، آزادی خرمشهر که ارتش در کنار سپاه، نیروی انتظامی و بسیج توانستند قهرمانی های بزرگی را از خود خلق کنند، ما به همه آن جوانمردی ها و دلاوری ها درود می فرستیم و به همه آنهایی که در مسیر جنگ و دفاع از استقلال کشور ایستادگی کردند از صیاد شیرازی ها تا نامجوها، بابایی ها و همه شهیدان و سرداران میدان نبرد و دلاوران و خانواده های آنان و همه آنان که در راه دفاع مقدس ایستادگی کردند، به تلاش و ایثار آنها ارج می نهیم.

وی تصریح کرد: هر جا امام و رهبری دستور و فرمانی دادند و مسیری را برگزیدند، ارتش در خط مقدم اطاعت بود.

روحانی ادامه داد: آنگاه که امام (ره) فرمودند نیروهای مسلح در احزاب و جناح ها و بازی های سیاسی وارد نشوند، ارتش امتحان خوبی در تاریخ انقلاب از خود نشان داد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ارتش تنها مظهر اقتدار ملی نیست، ارتش مظهر نظم، انضباط، مدنیت، سلامت اداری، سلامت اقتصادی، فراجناحی بودن، فراحزبی بودن، اسلامی بودن، دینی بودن و ملی بودن است.

وی اظهار داشت: هر مقدار نیروهای مسلح از گروه و جناح و حزب فاصله بگیرند، در دل های ملت جای می گیرند و اعتماد ملت و نیروهای مسلح بیشتر می شود.

روحانی تاکید کرد: امروز ارتش مایه آرامش ملت و آرامش ملت های منطقه است.

دکترین ایران، نظامی و دفاعی است/ رزمایش ارتش و سپاه مایه آرامش مردم منطقه

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه هیچ یک از ملت‌های منطقه نگران حضور ارتش ایران در آب‌های آزاد نیستند، گفت: هیچ یک از ملت‌های منطقه نگران حضور ارتش و سایر نیروهای مسلح در مرزهای ایران نیستند.

وی رزمایش ارتش و سپاه را مایه آرامش مردم منطقه نامید و گفت: دکترین ما، دکترین نظامی و جنگ نیست؛ بلکه دکترین ما دکترین نظامی و دفاعی است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه استراتژی ایران، بازدارندگی فعال است گفت: استراتژی ما، بازدارندگی برای استقرار صلح و امنیت در داخل کشور و کشورهای منطقه است.

هدف قدرت بزرگ نظامی ایران، صلح و امنیت است نه تجاوز به مظلومان

روحانی افزود: نیروهای مسلح ایران در سایه خودباوری، خود اتکایی در سایه نوآوری، امروز بزرگترین نیروهای مقتدر مسلح در این منطقه هستند، اما این قدرت بزرگ نظامی، هدفش صلح و امنیت است نه تجاوز و حمله به مظلومان و کودکان.

ارتش ایران یک نمونه ارتش مقتدر و صلح‌خواه در منطقه است

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ایران همواره در حال دفاع از مظلومین هستند، گفت: ارتش و نیروهای مسلح ایران یک نمونه ارتش مقتدر و نیروهای مسلح مقتدر و صلح‌خواه در منطقه است.

دیگران از ارتش ایران بیاموزند و دنبال فتنه در منطقه نباشند

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دیگران باید از ارتش ایران بیاموزند، گفت: دیگران دنبال فتنه در منطقه نباشند، به کودکان، پیرمردان و پیرزنان حمله نکنند، حمله به مظلومین برای کسی افتخار نمی‌آفریند. حمله به مردم و مظلوم، ننگ دو جهان برای متجاوزین به وجود خواهد آورد.

روحانی خطاب به متجاوزین منطقه گفت: چرا از این فرصتی که نیروهای مسلح ایران به وجود آورده‌اند، استفاده نمی‌کنید؟ چرا دست دوستی و آشتی دراز نمی‌کنید؟ کمک مالی به تروریست‌ها در سوریه، لبنان و عراق به چه معناست؟ بمباران یمن به چه معناست؟ دنبال چه هدفی می‌گردید؟ آیا کشتن دیگران برای شما قدرت‌آفرینی و اقتدار به وجود می‌آورد؟ بذر کینه را در دل مردم منطقه نشاندید و پاسخ آن را دیر یا زود خواهید داد.

ارتش استوار، سپاه پایدار و بسیج قهرمان در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند

وی تصریح کرد: ارتش ایران علی رغم قدرت و اقتدارش، هدفش صلح و امنیت در سراسر منطقه است. ارتش استوار و سپاه پایدار و بسیج قهرمان در خط رهبری معظم، فرماندهی کل قوا در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران علاوه بر قدرت، تابع قانون است گفت: در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، ایران راه مذاکره را انتخاب کرد چرا که خواستیم به دنیا نشان دهیم که هیچ مشکلی در منطقه و جهان نیست که پای میز مذاکره حل نشود.

روحانی افزود: خواستیم بگوییم یک ملت مقتدر، اجرای قانون را برای خود افتخار می‌داند و ما همه قوانین بین‌المللی را برای اعتماد جهانیان نسبت به صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌‌ای‌مان انجام خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران اهل تجاوز نیست گفت: هیچ‌گاه ایران تجاوزی را نخواهد پذیرفت و ملت ایران راه توسعه را ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهو همچنین با اشاره به شعار سال گفت: امسال سال «همدلی و هم‌زبانی» در کنار یکدیگر است و نیروهای مسلح ما همواره همدل با مردم و دولت بوده‌اند و امسال این مهم نیز ظهور و بروز بیشتر خواهد داشت و همه با وحدت و انسجام بیشتر از منافع ملی دفاع می‌کنیم.

هدف سرداران نظامی و دفاعی ما با سرداران دیپلماسی یکی است

روحانی خاطر نشان کرد: هدف سرداران، امیران و دلاوران نظامی و دفاعی ما با سرداران دیپلماسی ما، یکی است و آن صلح و امنیت، اقتدار مشروع و دفاع از منافع و حقوق ملی و کمک به مظلومان منطقه و مظلومان جهان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • صلواتی ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم نهضت جهانی صلوات
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    وای اگر رهبرم حکم جهادم دهد
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    احسنت
  • محمد ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    ایران عدالت خواهی خودشو ثابت کرده وهمین روندهم ادامه میده تاظهورمهدی ال محمد
  • شمس الله محمدی کتج ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    زنده باد ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • محسن ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    واقعن اونایی که دم از اسلام میزنن چطوری به خودشون حق میدن بمب بفرستند به کشور مسلمان تا جنگ و خونریزی راه بیوفته...؟؟؟ آل سعود شرمت باد/
  • محسن ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    واقعن اونایی که دم از اسلام میزنن چطوری به خودشون حق میدن بمب بفرستند به کشور مسلمان تا جنگ و خونریزی راه بیوفته...؟؟؟ آل سعود شرمت باد/
  • بیژن ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    ینی خفت و خواری از این بیشتر که پاشی حمله کنی و رسما بگی از ترس ایران و گسترش قدرت منطقه ای ایران دارم این کارو میکنم!! خاک بر سر طوفان قاطعیتتون ترسوهای وهابی
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    ای کاش میشد از این ور تا اون ور عربستان رو شخم زد...
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    از تغییر لحن این روزای روحانی خوشم میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس