کد خبر 405719
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: خلعتبری با ما نیست و این تصمیمی است که من شخصا گرفته‌ام.

به گزارش مشرق، حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پرسپولیس در خصوص این بازی اظهار داشت: بازی با پرسپولیس در مقطعی برگزار می‌شود که تقریبا این دیدار نسبت به دیدارهای گذشته دو تیم متفاوت‌تر است، خیلی‌ چیزها نسبت به فصل گذشته فرق کرده است.

وی ادامه داد: فردا دومین تجربه من به همراه سپاهان مقابل پرسپولیس است. اولین تجربه بنده مربوط به بازی رفت فصل جاری بود که در آن مقطع من تازه کارم را با سپاهان آغاز کرده بودم و هنوز خیلی چیزها مشخص نشده بود. در پرسپولیس هم حمید درخشان تازه مسئولیت پرسپولیس را برعهده گرفته بود و خوشبختانه بازیکنان ما توانستند با ارائه یک بازی خوب در دیدار رفت در دقایق پایانی یک گل بزنند و پرسپولیس را شکست دهیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان افزود: اکنون هم کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس با تغییراتی مواجه شده و البته درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز هستند. این موضوع برای من جای خوشحالی دارد که پرسپولیس توانسته در آسیا موفقیت کسب کند و این پیروزی‌ها را به آنها تبریک می‌گویم. اکنون هم حضور برانکو در پرسپولیس شرایط این تیم را تغییر داده و به نظرم حضور این مربی بعد از عقد قرارداد روی نیمکت پرسپولیس اتفاق جدیدی است که ما با آن مواجه شده‌ایم.

فرکی با اشاره به نتایج نه چندان مطلوب پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر گفت: پرسپولیس نسبت به آسیا در لیگ شرایط خوبی نداشته و جایگاه واقعی این تیم در این جای جدول نیست. این موضوع با اتفاقات مدیریتی و کادر فنی که دچار تغییرات زیادی شده باعث شده پرسپولیس را از جایگاه واقعی‌اش دور کند و با توجه به این شرایط بازی فردا برای ما نسبت به پرسپولیس اهمیت بیشتری دارد. ما تیم میهمان هستیم و نیاز به پیروزی داریم و اما از طرف دیگر می‌دانیم که پرسپولیس با روحیه خوب و انگیزه‌ای که هواداران این تیم به بازیکنان می‌دهند مقابل ما ظاهر خواهند شد و شرایط امروز آنها در لیگ هم متفاوت شده است. مهم‌تر از همه انگیزه خوبی است که پرسپولیسی‌ها دارند اما فراموش نکنید که ما هم سپاهان هستیم و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وی ادامه داد: ما هم سپاهان هستیم. تیمی با افتخارات زیاد که باید جایگاه‌مان را در جدول حفظ و ارتقا دهیم. تمام این مواردی که گفتم باعث می‌شود تا اهمیت بازی زیاد شود. ما هم تلاش می‌کنیم و برای پیروز شدن به میدان می‌رویم، البته من به همه رقبا از جمله پرسپولیس همیشه احترام قائل هستم اما می‌خواهیم پیروز شویم.

فرکی در پاسخ به این سوال که چرا سپاهان در نیم‌فصل دوم فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است، گفت: این مساله کاملا طبیعی است و من نمی‌خواهم در حال حاضر زیاد وارد جزئیات آن شوم، چون خارج از بحث کنفرانس است اما این فراز و نشیب‌ها با توجه به تغییر و تحولاتی که در فصل رخ می‌دهد ممکن است برای هر تیمی اتفاق بیفتد. ما در نیم فصل دوم و در 3،4 بازی می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم اما این اتفاق نیفتاد و کار خودمان را سخت کردیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: مسلما فراز و نشیب دلایل خاص خودش را دارد که یکی از آنها اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است اما ما می‌خواهیم مانند بازی گذشته‌مان مانند تراکتورسازی 3 امتیاز را بگیریم امیدوارم در آینده فراز و نشیب کمتر باشد و این مساله می‌تواند با توجه به شناخت من از سپاهان اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا محمدرضا خلعتبری سپاهان را در بازی با پرسپولیس همراهی نمی‌کند و آیا قرار است این بازیکن از جمع زردپوشان کنار  گذاشته شود، تاکید کرد: خیلی بنا ندارم راجع به این مساله صحبت کنم چون اتفاق خاصی نیفتاده، آن هم از نگاه من که اصلا با حاشیه میانه‌ای ندارم. خلعتبری نسبت به من همیشه لطف داشته و این مساله از گذشته تا به الان وجود داشته است اما در حال حاضر او همراه ما نیست به دلیل اینکه یک مقدار احساس کردم شاید برای بازی با پرسپولیس از نظر ذهنی تمرکز نداشته باشد.

فرکی در ادامه ضمن اعلام این مساله که خلعتبری از نظر فنی یکی از بازیکنان خوب ایران است افزود: خلعتبری با ما نیست و این تصمیمی است که من شخصا گرفتم، مشکلی که برای خلعتبری به وجود آمده همین الان ممکن است برای بازیکنان دیگر در باشگاه‌های دیگر هم وجود داشته باشد اما چون آنها بازیکنان معمولی هستند و ملی‌پوش نیستند در مورد آن صحبت نمی‌شود و به خلعتبری بیشتر پرداخته می‌شود، از نظر من موضوع خلعتبری یک مساله معمولی و درون خانوادگی است که در آینده حل می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: خلعتبری در جمع ما نیست و این تصمیمی است که من به خاطر خودش، تیم و خودم گرفتم، من به او علاقه زیادی دارم و حتی این مساله را در جلسه تیم هم گفته‌ام، امیدوارم بعد از بازی با پرسپولیس و با صحبت‌هایی که انجام می‌دهیم این مساله را حل کنیم. من امیدوارم در آینده خلعتبری بهتری با تمرکز بهتری در اختیارم خواهد بود. باز هم تاکید می‌کنم چون حریف فردای ما پرسپولیس است نگاه‌ها به موضوع خلعتبری زیاد شده اما واقعا مساله خاصی نیست.

وی ادامه داد: موضوع خلعتبری نه انضباطی و نه اخلاقی است و یک مساله معمولی است، بازیکن درخواست‌هایی از باشگاه دارد و حتما درخواست‌های او را اجابت می‌کند و مشکل حل می‌شود، مسلما خلعتبری در آینده به ما کمک می‌کند تا چند گام آخر در لیگ را محکم برداریم.

فرکی در پاسخ به  این سوال که با توجه به شناخت سرمربیان دو تیم از یکدیگر بازی فردا به صورت شطرنج‌گونه برگزار خواهد شد، یا نه گفت: ابتدا باید از برانکو به خاطر لطفی که نسبت به من در برنامه 90 داشت تشکر کنم و باید بگویم این موضوع از سوی من نسبت به او نیز وجود دارد و بسیار خوشحالم که برانکو بار دیگر به فوتبال ایران برگشته است و می‌توانیم او را از نزدیک ببینیم. تمام خاطرات خوش تیم ملی با دیدن برانکو برای ما تداعی می‌شود، هر چند در این خصوص برخی افراد نسبت به برانکو کم‌لطفی دارند ما حق مطلب را در خصوص برانکو به خوبی ادا نکردیم و به نظرم در قبال او کم‌لطفی شده است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان افزود: با اتفاقاتی که در فوتبال ما رخ داد و شرایطی که در آن زمان بود، به نظرم برانکو نتایج بسیار درخشانی با تیم ملی گرفت اما رفتاری که با او شد عکس این اتفاق بود. برانکو بعد از جام جهانی غریبانه از تیم ملی رفت و اکنون بعد از 9 سال به ایران آمده است، خوشحالم که او با شخصیتی خوب، متین و بردبار به ایران برگشته و می‌خواهد کارش را دنبال کند.

وی با بیان این جمله که در بازی فردا باید به دو طرف قضیه نگاه کرد و یک طرفه نباید قضاوت کنیم، اظهار داشت: برانکو تازه به تیم آمده و همان طور که خودش هم گفته هنوز به صورت کامل روی تیم تسلط ندارد اما به نظرم برانکو در فوتبال ما امتحانش را پس داده و حتی در تیم‌های مختلف کشورهای دیگر نیز کارنامه قابل قبولی دارد. به نظرم با فرصت بیشتری که برانکو در اختیار دارد باید در خصوص او قضاوت کنیم و به این مربی اجازه داده شود تا افکارش را در پرسپولیس پیاده کند.

فرکی خاطرنشان کرد: به شخصه خیلی چیزها از جمله مسائل اخلاقی، فرهنگی و فنی را از برانکو یاد گرفته‌ام، در بازی فردا هم از روی دست برانکو تقلب خواهم کرد و چیزهایی که از او و خیلی از مربیان دیگری که یاد گرفته‌ام را در تیم پیاده خواهم کرد. مربیانی همچون حسن حبیبی، حشمت‌الله مهاجرانی، همایون شاهرخی و لطفی که افتخار شاگردی آنها را دارم و امیدوارم بتوانم در بازی فردا امتحانم را به خوبی به برانکو پس بدهم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: به عنوان شاگرد، دوست و رفیق برانکو که در این مدت هم از او بی‌خبر نبودم و با هم در ارتباط بودیم، می‌خواهم امتحانم را به او پس بدهم، البته در بازی فردا نقش اصلی را بازیکنان ایفا خواهند کرد چرا که آنها باید نقشه‌ها را اجرایی کنند و امیدوارم ما اجرای خوبی داشته باشیم. در پایان هم مطمئنا رفاقت بسیار خوبی با حریف خواهیم داشت که در کنارش رقابتی سالم نیز خواهیم داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس