کد خبر 405715
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

پس از شکل‌گیری موج انتقادات به سخنان هاشمی در مراسم بزرگداشت همسر امام (ره) روزنامه آرمان برای دفاع از وی به غیرسیاسیون متوسل شد و گفتگویی در حمایت از هاشمی در مصاحبه با یکی از اعضای اتاق بازرگانی منتشر کرد.

دفاع عضو اتاق بازرگانی از خاطرات رفسنجانی
به گزارش مشرق، پس از اینکه هاشمی رفسنجانی خاطرات جنجال‌برانگیزی در مراسم بزرگداشت مرحومه خدیجه ثقفی، همسر امام (ره) نقل کرد، موج انتقادات به سمت وی روانه شد. روزنامه آرمان که به عنوان روزنامه اجاره‌ای هاشمی شناخته شده است در پی دفاع از وی در برابر موج انتقادات حتی به غیر سیاسیون متوسل شد و با حمید حسینی، یکی از اعضای اتاق بازرگانی در این زمینه مصاحبه کرده است.

حسینی که یکی از اعضای اتاق بازرگانی است و دستی بر تجارت دارد، در دفاع از هاشمی بیان داشت: مایه تاسف است که همان برخی چقدر زود فراموش می‌کنند که آیت‌ا... ‌هاشمی از معتمدان حضرت امام بودند و بسیاری از اسرار نظام در قلب ایشان است. قابل باور نیست که چطور به خود اجازه می‌دهند آنچه را مورد تردید قرار دهند که خود به صحت آن آگاهی دارند و تنها برای حفظ منافع فردی و جناحی خود اینچنین مغلطه می‌کنند. تردیدی در صحت خاطرات آیت‌ا... ‌هاشمی نیست و تشکیک در این خاطرات بی‌احترامی به سال‌ها مجاهدت و فداکاری بزرگان کشور است.

وی ادامه داده است:‌ مگر در خاطرات آقای ‌هاشمی جز بازگویی سال‌ها تلاش برای حفظ کشور از خطر تندروهای داخلی و دشمنان خارجی چیست که برخی از بیان آن هراس دارند. برخی از افرادی که سعی در ایجاد تردید در خاطرات آیت‌ا... ‌هاشمی دارند فراموش نکنند که امام خمینی(ره) گفته بود «نهضت زنده است تا ‌هاشمی زنده است». آیا این افراد تفسیر دیگری از این فرمایش امام دارند که بی‌محابا به آیت‌ا... ‌هاشمی حمله می‌کنند. از سویی آیت‌ا... ‌هاشمی با این هجمه‌ها آشناست و بی‌تفاوتی او نشان از آن دارد که می‌داند عمر افراط کوتاه است و تندروها درنهایت مجبور به سکوت می‌شوند.

هاشمی در نقل خاطرات خود به طور معناداری برخی گروه‌های سیاسی را هدف قرار داد و بیان داشت که « دلواسان امام را نیز اذیت کرده‌اند.»  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    حميد حسينی رفسنجانی باحمايتهای هاشمی رفسنجانی سالهاست که در اتاق بازرگانی ايران حضور داره وبالاخره بايد از حاج خاطره به خاطر خاطرهای خوبی که داره تعريف کنه نکنه توقع چيز ديگه ای داشتين
  • بوسجین ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    اقایی که کاسه داغتر از اش شدی بنا گفته امام میزان وضعیت فعلی افراد است که تا چه حدود در راه وحدت افرینی حرکت می کنند ما در تاریخ خیلی افراد داشتیم که خیلی موجه بودند ولی سر از کجا در اوردند
  • مهدی طلبه ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    همین جا هم حرف امام تحریف شده است. امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است نه اینکه نهضت زنده است تا هاشمی زنده است. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس