کد خبر 405350
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: در لیگ برتر بازیکنی است که به خاطر 113 دقیقه بازی 400 میلیون تومان پول گرفته و بازیکنی دیگر با 2 هزار دقیقه بازی کمتر دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، مهدی تاج در جلسه هم‌اندیشی مدیران باشگاه‌های لیگ برتر با سازمان لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در مورد چند موضوع امروز در جلسه صحبت کردیم. قبلا باید در مورد سقف بودجه باشگاه‌ها تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کردیم. با همه باشگاه‌ها در مورد این موضوع پیش از جلسه صحبت کردیم و گفتیم که پیشنهادهای خود را ارائه دهند که قرار شد بگویند تا بعدا اعلام نکنند که به ما گفته نشده است.

وی در ادامه افزود: آمار بکارگیری بازیکنان و دریافتی آنها را درآوردیم. بعضی بازیکنان هستند 400 میلیون دریافت کردند و تنها 113 دقیقه بازی کردند و بازیکنی داریم که 2 هزار دقیقه بازی کرده و کمتر پول گرفته است. اقتصاد مقاومتی باید فرمولی باشد.

تاج در ادامه خاطرنشان کرد: همه باشگاه‌ها بازیکن خارجی جذب می‌کنند. یک بازیکن که مینیسکش پاره بود مدیر باشگاه اعلام کرده بود کمیسیون پزشکی تأیید کرده است. اقتصاد مقاومتی این است که هزینه‌ها درست صرف شود نه اینکه بازیکن خارجی بیاوریم و بعد ببینیم مینیسکش پاره شده و اصلا بازیکن نشود. این موضوعی است که باید بررسی شود. این آمارهایی است که سازمان لیگ آن را استخراج کرده است.

رئیس سازمان لیگ فوتبال در ادامه عنوان کرد: خواهرخواندگی بین ما و ژاپن و استرالیا خوانده شده و تیرماه 4 مدرس می‌آیند که همه باید در آن جلسه شرکت کنند. بازیکن ژاپنی به لیگ ما بیاید خارجی محسوب نمی‌شود و بازیکن ایرانی هم به لیگ ژاپن برود خارجی محسوب نمی‌شود. با ژاپن خواهر خوانده شدیم اما استرالیا هفته بعد این اتفاق رخ می‌دهد.

تاج در ادامه گفت: بحث موقعیت بازیکن خارجی در لیگ آزادگان امروز در جلسه بحث شد. تأیید سقف بودجه باشگاه مورد تأیید قرار گرفت. بودجه بازیکنان جزء موضوع صحبت‌های ما بود. سقف را نمی‌گویم چرا که جزء بودجه است. بحث بعدی ما در جلسه کاهش هزینه باشگاه‌ها بود. پرونده یکساله لیگ و هماهنگی با تیم ملی صحبت‌هایی بود که ما مطرح کردیم. در نهایت مسابقات سال آینده تغییر جدی در آینده خواهد داشت.

وی در مورد جوانگرایی در فوتبال گفت: در بحث جوانگرایی هم این موضوع را به وجود آوردیم که تیم‌هایی که تیم دوم دارند می‌توانند از بازیکنان خود بدون محدودیت استفاده کنند. در مورد به روز شدن مربیان که استانداردها را مشخص خواهیم کرد و هر مربی باید با پول خودش این استانداردها را بگذراند. در مورد اقتصاد مقاومتی استفاده از البسه داخلی را پیشنهاد دادیم. پیش‌بینی کردیم اردوها در داخل کشور باشد و خیلی لازم نباشد به خارج بروند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها فقط باید از آژانس‌های معتبر بازیکن بگیرند و این موضوع برای جلوگیری از دلالی است. طرح خصوصی‌سازی را در مجلس بحث کردیم. در مورد حق پخش هم نامه‌ای به شورای امنیت ارسال کردیم. مصوبه 7 و 8 هیأت محترم وزیران پول سازمان لیگ را پرداخت کنند تا هیچ اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد. دبیر محترم شورای امنیت ملی نیز این نامه را امضا کرده است. هماهنگ شده با 30 درصد افزایش این پول پرداخت شود. باشگاه‌ها بگذارند مسیر قانونی با تفاهم پیش برود. می‌دانیم صداوسیما مشکل مالی دارد اما امیدوارم با تفاهم این موضوع حل شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این جلسه استفاده از بازیکن داخلی مطرح شد چرا که بعضی از بازیکنان خارجی از کیفیت خوبی برخوردارند اما اخلاق خوبی ندارند. به استفاده بازیکن زیر 23 سال تأکید کردیم.

مهدی تاج ادامه داد: از صدا و سیما خواسته‌ایم تا حق پخش تلویزیونی را پرداخت کند تا این پول به درد مجموعه باشگاه‌ها بخورد اکنون باشگاه‌ها به بازیکن و مربی بدهکارند و حتی برخی نمی‌توانند بلیت تهیه کنند. در آسیا هم دچار مشکلات جدی هستیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز در مورد تیم‌های پایه هم صحبت کردیم. برنامه تیم ملی را هم برای همه باشگاه‌ها ارسال کردیم تا نظرات و پیشنهادات خود را بدهند تا وقتی برنامه یک ساله را مثل سال گذشته تدوین کردیم مورد اعتراض قرار نگیرد.

تاج در مورد دلیل حضور حسنی‌پور در جلسه گفت: در مورد بحث‌های امنیتی و دلالی صحبت شد و همچنین بحث های محرمانه‌ای را انجام داد. او نماینده وزیر هم بود.

رئیس سازمان لیگ در مورد کارت پایان خدمت مشکل‌دار برخی بازیکنان گفت: در این مورد هم صحبت شد. آذری، خلیلیان، من و نماینده فولاد خوزستان در مورد سربازی‌ها صحبت‌هایی را مطرح کردیم و قرار شد تصمیمی گرفته شود البته نمی‌خواهیم که خدمت سربازی را نادیده بگیریم اما باشگاه‌ها نباید متضرر شوند. باشگاه‌ها در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بتوانند از بازیکنان خود استفاده کنند همین مسئله سربازی باعث می‌شود که باشگاه‌ها کمتر به دنبال سازندگی باشند، قرار شد ما باران‌چشمه و کمالی جلسه‌ای را بگذاریم تا مسئله را حل کنیم.

وی افزود: فولاد و تراکتورسازی نباید از این مسئله متضرر شوند. تراکتورسازی و فولاد باید بتوانند در آسیا از بازیکنان سرباز خود استفاده کنند زیرا آنها در آسیا جنبه ملی دارند.

تاج در مورد عملکرد نمایندگان ایران در آسیا گفت: از نمایندگان ایران در آسیا رضایت کافی داریم. امیدواریم که سه تیم به مرحله بعدی صعود کنند. برخی از باشگاه‌ها نام سه بازیکن تیم‌های حریف آسیایی را آورده‌اند که دستمزد آنها برابر با کل بودجه 4 باشگاه ایران در آسیاست و ما شاهد رقابت نابرابری هستیم حداقل باید از امکانات موجود خودمان به خوبی استفاده کنیم و تراکتورسازی و فولاد بتوانند از بازیکنان سرباز خود نهایت استفاده را ببرند.

وی در مورد قیمت بلیت‌ها گفت:‌ قیمت بلیت‌ها احتمالاً کاهش پیدا می‌کند.

تاج در مورد شکایت باشگاه نفت مسجدسلیمان از بازیکن راه‌آهن به دلیل حضور غیرمجاز در مسابقه گفت: من صحبت‌های رضائیان را نشنیده‌ام که چه گفته اما هر باشگاهی حق اعتراض دارد و سازمان لیگ هم باید رسیدگی کند البته این مسئله را بعید می‌دانم. هرچند این مسائل را باید بررسی کنیم. الآن نمی‌توانم بگویم این مسئله درست است یا نه، شکایتی شده و باید به آن رسیدگی کنیم. اگر شکایت درست بود برخورد قانونی می‌شود.

وی در مورد اینکه نتیجه بازی هم تغییر می‌کند یا نه، گفت: باید ابتدا رسیدگی کنیم ببینیم اصل موضوع درست است یا نه.

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه کفاشیان گفته احتمال 90درصد کی‌روش سرمربی تیم ملی خواهد بود، گفت: کی‌روش به نظر من سرمربی تیم ملی است به طور کلی برخی مشکلات را هم باید برطرف کنیم تا تیم ملی مقتدری داشته باشیم. حسنی‌خو در آن جلسه حضور داشته و امروز هم در جلسه ما آمد و جلسه خوبی شد.

وی در مورد اینکه چه زمانی با کی‌روش جلسه خواهد داشت،‌ گفت: با ایشان صحبت خواهیم کرد و یک تاریخی را مشخص می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌درباره جوان‌گرایی هم بحث‌های جدی انجام شد همچنین از سوی سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای محرمانه‌ای آمد مبنی بر اینکه سه باشگاه سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند و خوشبختانه نماینده بازرسی سازمان لیگ، سازمان بازرسی و وزارت ورزش و جوانان یکی بود.

رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: در بحث جوان‌گرایی همه گفتند که سود برده‌ایم چرا که میانگین سنی لیگ 29.6 بود که به 26 سال آن را رسانده‌ایم و باید جوان‌تر هم بشود و شیوه این کار را شرح دادم و اعلام کردیم که هر تیمی که تیم ب داشته باشد می‌تواند به کرات از بازیکنان آن تیم استفاده کند.

وی درباره اینکه فولاد نوین در آستانه لیگ برتری شدن است و با این شرایط تکلیف حضور این تیم چه خواهد شد، اظهار داشت: آنها نمی‌توانند با این شیوه به لیگ برتر بیایند و در این خصوص با دهکردی مدیرعامل باشگاه فولاد حرف زدند اما برای اینکه کمک به جوانگرایی در فوتبال کنیم اگر تیمی از بازیکنان ب استفاده کند مشکلی در این خصوص نخواهد داشت.قرار شده لیگ یک را هم در یک گروه برگزار کنیم تا به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    دمشون گرم به این مملکت بی در و پیکر .یک بازیکن خارجی بیاد ایران به خاطر 3 دقیقه بازی افتضاح دقیقه ای 10میلیون بگیره.بعد من جوان بدبخت این مملکت با تخصص برا یه کار تولیدی 2 سال تو نوبت وام 8 میلیونی موندم. جون مادرتان یعنی این بود آرمان امام (ره) و شهداء.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس