چرخ لیگ قهرمانان اروپا پس از حدود یک ماه تعطیلی از این هفته به حرکت در می آید و علاقه مندان به فوتبال ناب از دیدن 4 دیدار دور رفت مرحله یک چهارم نهایی سیراب خواهند شد.

آماری خواندنی از تقابل‌های اتلتیکو و رئال مادریدگروه ورزشی مشرق - لیگ قهرمانان اروپا به اوج حساسیت خود رسیده و 8 تیم برتر اروپا، فردا و پس فردا (سه شنبه و چهارشنبه) دیدارهای رفت خود را برگزار خواهند کرد.

سه شنبه شب 2 دیدار در مادرید و تورین برگزار می شود و طی آن اتلتیکو مادرید از همشهری خود رئال پذیرایی خواهد کرد و یوونتوس هم میزبان موناکو خواهد بود. در گزارش زیر آمار مشرق از این دو دیدار را خواهید خواند:

اتلتیکو مادرید - رئال مادرید

برد همشهری‌های مادریدی که یادآور فینال فصل قبل لیگ قهرمانان اروپاست، بدون شک نگاه بسیاری از فوتبالدوستان را به خود جلب خواهد کرد. خصوصا اینکه اتلتیکو در این فصل لالیگا و جام حذفی و سوپرکاپ اسپانیا در 6 دیدار متقابل برابر همشهری 4 برد و 2 تساوی کسب کرده و از نظر روحی بسیار آماده تر از رقیب سرشناس است.

تاکنون سابقه نداشته که رئال مادرید در یک فصل در 3 مسابقه به همشهری خودش ببازد و حتی یک گل هم نزند!

شاگردان آنچلوتی در سوپرجام یک بر صفر بازنده شدند، در جام حذفی از همشهری‌ها 2 بر صفر باختند و سرانجام در لالیگا 4 بر صفر مقابل راه‌راه‌پوشان تکه تکه شدند.

سابقه تقابل رئال و اتلتیکو مادرید
این دو تیم تاکنون در مسابقات اروپایی تنها یک بار و آن هم در فینال لیگ قهرانان اروپا فصل 14-2013 به مصاف هم رفته اند که حاصل آن برتری 4-1 رئال مادرید در پایان 120 دقیقه بود. این برد در شرایطی به دست آمد که اتلتیکو تا دقیقه 93 با گل گودین پیش بود اما سرخیو راموس در ثانیه های پایانی گل تساوی را به ثمر رساند و در 30 دقیقه وقت اضافه هم بیل، مارسلو و کریس رونالدو 3 بار دیگر دروازه کورتووا را باز کردند تا دهمین قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان به دست آید.

رئال و اتلتیکو مادرید از سال 93 تا کنون 50 بازی در رقابت های مختلف با هم انجام داده اند که حاصل آن 30 برد برای رئال مادرید، 8 برد برای اتلتیکو و 12 تساوی بوده است. رئال 95 بار موفق به گشودن دروازه اتلتیکو شده و در مقابل هم 52 گل دریافت کرده است. آخرین باری که رئال در خانه اتلتیکو به پیروزی رسید به سال پیش بر می‌گردد (2 فوریه 2014) که در دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل ری، رئال با 2 پنالتی کریس رونالدو به برتری 2-0 دست یافت و در مجموع با برد 5-0 به فینال راه یافت.

بررسی بازیهای اخیر دو تیم هم نشان از آمادگی بالای رئالی ها در امر گلزنی می دهد؛ رئال در 3 بازی اخیر خود تیمهای گرانادا، ایبار و رایووایکانو را شکست داد آن هم در شرایطی که 14 گل زده و یک گل خورده در کارنامه آن ها ثبت شد. کریستیانو رونالدو با زدن 7 گل سهم بسزایی در بردهای اخیر رئال داشته است.

اتلتیکو هم در 3 بازی اخیر خود 1 مساوی و 2 برد داشت؛ با مالاگا 2-2 مساوی کرد و سوسیداد و کوردوبا را هم با نتایج مشابه 2-0 شکست داد. آنتونیو گریزمان فرانسوی هم با 4 گل در 3 بازی اخیر یکی از آماده ترین بازیکنان اتلتیکو به شمار می رود.

در جدول رده بندی لالیگا، رئال مادرید با 73 امتیاز و با اختلاف 2 امتیاز نسبت به بارسلونا در رده دوم قرار گرفته و اتلتیکو هم که در چند سال اخیر همواره مدعی قهرمانی بوده در این فصل از قهرمانی ناامید شده و با 66 امتیاز در رده سوم ایستاده تا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان با والنسیا بجنگد.

آماری خواندنی از تقابل‌های اتلتیکو و رئال مادرید

کارنامه بازی‌های رئال در خارج از خانه در 4 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش مشرق، شاگردان کارلو آنچلوتی در 4 فصل اخیر چمپیونز لیگ 22 بار در خانه حریفان به میدان رفته اند که حاصل آن 14 برد، 3 مساوی و 5 شکست بوده است.

فصل 12-2011
رئالی‌ها در این فصل دینامو زاگرب، لیون، آژاکس را در مرحله گروهی و آپوئل نیکوزیا را در یک چهارم نهایی شکست دادند و در یک هشتم نهایی مقابل زسکا مسکو به تساوی رسیدند و در نیمه نهایی هم به بایرن مونیخ باختند. رئال در نیمه نهایی در مجموع با تساوی 3-3 و شکست در ضربات پنالتی از رسیدن به فینال باز ماند.

فصل 13-2012
رئال مادرید در این فصل نیز تا نیمه نهایی صعود کرد. رئال تا این مرحله 6 دیدار خارج از خانه را تجربه کرد که حاصل آن دو برد برابر آژاکس در مرحله گروهی و منچستریونایتد در مرحله یک هشتم نهایی بود. تنها تساوی خارج از خانه شاگردان مورینیو هم مقابل منچسترسیتی به دست آمد و تیمهای گالاتاسرای در یک چهارم نهایی و دورتموند هم 3 شکست را به رئال تحمیل کردند، دورتموند یک بار در مرحله گروهی و یک بار هم در نیمه نهایی رئال را شکست داد.

فصل 14-2013
به گزارش مشرق، تیم فوتبال رئال مادرید در فصلی که قهرمان شد 4 برد، 1 تساوی و 1 باخت را در خارج از خانه کسب کرد. گالاتاسرای و کپنهاگن در دور گروهی، شالکه در یک هشتم نهایی و بایرن مونیخ در نیمه نهایی قربانیان رئال بودند. یوونتوس هم در دور گروهی در خانه خود رئال را متوقف کرد و دورتموند هم توانست در یک چهارم نهایی رئال را شکست دهد.

فصل 15-2014
اما در فصل جاری تاکنون رئال 8 بازی انجام داده که 4 تای آن ها خارج از خانه بوده و البته با برد رئال همراه بوده است. بازل، لوگرتس و لیورپول در مرحله گروهی به رئال باختند و شالکه‌ای‌ها هم در دور قبل یعنی یک هشتم نهایی مغلوب شاگردان کارلتو شدند. رئال 5 بازی اخیر خارج از خانه خودر ار با پیروزی پشت سر گذاشته است.

کارنامه بازی‌های اتلتیکو مادرید در داخل خانه در 2 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا
به گزارش مشرق، اتلتیکو مادرید پس از غیبتی 4 ساله، در 2 فصل اخیر لیگ قهرمانان حاضر بوده است و در 10 بازی خود در این دو فصل 9 برد و یک تساوی در بازی های خانگی به دست آورده است.

در واقع آخرین باخت خانگی اتلتیکو در داخل خانه به تاریخ 8 دسامبر 2009 و مرحله گروهی فصل 10-2009 بر می گردد که در آخرین دیدار خود در آن فصل 3-0 به پورتو باختند و پس از آن رکورد 9 برد و 1 تساوی را ثبت کرده اند.

فصل 14-2013
در فصلی که اتلتیکو با خلق شگفتی به فینال رسید، تیمهای آستریا وین، پورتو، زنیت، آث میلان و بارسلونا در ویسنته کالدرون به میزبان خود اتلتیکو باختند و تنها چلسی توانست در مادرید اتلتیکو را بدون گل متوقف کند.

فصل 15-2014
در فصل جاری هم اتلتیکو 100 درصد بازی های خانگی خود را برده و المپیاکوس، مالمو و یوونتوس در مرحله گروهی و بایرلورکوزن در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب تیم آماده دیگو سیمئونه شده اند.

اتلتیکو در 21 بازی از 23 دیدار خانگی‌شان در رقابت‌های اروپایی، پیروز میدان بودند. آخرین باخت آنها در ویسنته کالدرون در مسابقات اروپایی به بازی مقابل روبین کازان در فصل 2013 بازمی‌گردد.

این تیم همچنین در 6 بازی از 7 بازی اروپایی خود، دروازه‌اش را بسته نگه داشته و موفق به ثبت کلین‌شیت شده است.

یوونتوس - موناکو

به گزارش مشرق، دیگر دیدار سه شنبه شب را دو تیم یوونتوس و موناکو برگزار خواهند کرد. این دو تیم به جز بازی دوستانه سال 2009 که با برتری 2-1 موناکو همراه بود، در رقابت های اروپایی تنها 2 بازی با هم داشته اند که به فصل 98-1997 لیگ قهرمانان بر می‌گردد.
در نیمه نهایی آن فصل شاگردان ژان تیگانا در موناکو در دیدار رفت در تورین با درخشش دل پیرو 4-1 باختند و برد 3-2 در دیدار برگشت هم سودی به حال آن ها نداشت و در مجموع با شکست 4-6 از صعود به فینال بازماندند.

آماری خواندنی از تقابل‌های اتلتیکو و رئال مادرید
در تیم آن سال موناکو بازیکنانی نظیر تیری آنری، فابین بارتز، دیوید ترزگه و ویلی سانیول بازی می کردند. و در یوونتوس هم که هدایت آن بر عهده مارچلو لیپی بود زین الدین زیدان، الساندرو دل پیرو، اینزاگی، تاکیناردی، آنتونیو کونته و آنجلو پروتزی توپ می زدند. یوونتوس در فینال به رئال 1-0 باخت و از کسب مقام قهرمانی بازماند.

یوونتوس در فصل جاری سری A ایتالیا در پایان هفته سی‌ام با 70 امتیاز صدرنشین است و موناکو هم در جدول رده بندی لیگ 1 فرانسه (لوشامپیونه) با 58 امتیاز پس از پاریسن ژرمن و مارسی در رده سوم ایستاده است.

بانوی پیر در 6 بازی خانگی اخیر خود 5 برد و یک باخت کسب کرده و در لیگ قهرمانان اروپا هم در 12 بازی اخیر خانگی خود 7 برد و 4 مساوی و تنها یک باخت در کارنامه اش ثبت شده است. تنها باخت یووه هم بر می گردد به دور برگشت یک چهارم نهایی فصل قبل که در خانه 2-0 به بایرن مونیخ باختند.

موناکو هم در 6 بازی اخیر خارج از خانه خود 5 برد و یک باخت کسب کرده که 4 برد در لوشامپیونه و یک برد در لیگ قهرمانان اروپا و یک باخت در جام حذفی فرانسه را شامل می شود.

قرمز و سفیدهای فرانسوی در 4 بازی این فصل لیگ قهرمانان که به خانه حریفان رفته اند 2 برد، یک تساوی و یک باخت دشت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس