کد خبر 404908
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

جامعه روحانیت مبارز در اولین بیانیه خود در سال جدید به تحلیل خود از مذاکرات هسته‌ای و اوضاع بین‌المللی و منطقه ای پرداخت.

به گزارش  مشرق، جامعه روحانیت مبارز در اولین بیانیه سال جدید خود(94) به تحلیل خود از مذاکرات هسته‌ای و اوضاع بین‌المللی و منطقه ای پرداخته است.

در بخشی از این بیانیه آمده خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان آمده است که هوشمندی و توجه به فریبکاری طرف مقابل، که رهبر فرزانه ما، بدرستی، آنان را لجوج، بدعهد، بدمعامله و نامطمئن خواندند. شرط عزتمندی ما و رسیدن به جایگاه حقیقی ایران اسلامی در فناوری هسته‌ای در مقیاسی منطقه‌ای و جهانی است. پابندی به قواعد پذیرفته جهانی، در عین اندیشیدن به اصول و پاسداری از آرمان‌ها وظیفه سیاسی و میهنی ماست.

متن کامل بیانیه جامعه روحانیت مبارز بدین شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین و صلی علی سیدنا و نبینا محمد و علی آله الطاهرین و اللعن الدائم صلی اعدائهم اجمعین

ملت غیرتمند ایران اسلامی؛

همزمانی روزهای آغازین سال نو با میلاد پرفروغ شکوه خلقت، اسوه منزلت و فخر زنان عالم، حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها)، به لطف الهی، نویدبخش خیر و برکت برای ایران اسلامی خواهد بود. جایگاه آسمان فرسای آن بانوی اولین و آخرین در سیره و سنت شیعی، نشان بی بدیل عصمت و پارسایی و انسانیت برای زن مسلان است. زن مسلمان ایرانی، در سال‌های پر فراز و نشیب عمر انقلاب اسلامی، به پیروزی از مرام فاطمی، رسالت دینی و انقلابی خود را به مؤمنانه‌ترین شکل، به انجام رسانده است.

تربیت جوانان برومند مشتاق، جهاد و شهادت در دامان زن مسلمان، یکی از بارزترین ثمرات این پیروزی است. درحال حاضر نیز تأسی به مقام والای عصمت کربری، فاطمه زهرا (سلام‌لله علیها)، چنان که در سیره آن بزرگوار آشکار است، ضامن حفظ هرچه بیشتر نظام خانواده و توجه به تعلیم و تربیت هویتمدار دینی است.

ویژگی دیگر سال جدید، عنوان هوشمندانه و سزاواری است که رهبر آگاه و زمان شناس ما حضرت آیتالله العظمی خامنه‌ای (ادام‌الله‌ظله)، به آن داده‌اند. بی شک در وضعیت سرنوشت ساز کنونی داخلی و خارجی، «همدلی و همزبانی دولت و ملت»، هم پاسخگوی نیاز بزرگ جامعه ما به وفاق و وحدت خواهد بود و هم چشم طمع دشمنان و بدخواهان را،‌ که در بی‌دسیسه و سوء استفاده از گسست‌ها هستند، کور خواهد کرد.

اندیشه همدلی میان مردم و مجریان باید مبنای حرکت و ارتباط صمیمانه همه طبقات اجتماعی،‌ فعالان سیاسی و در رأس آنان، روحانیت معظم باشد. شرط ناگزیر برداشتن گام‌های بلند در مسیر ناهموار توسعه و عبور از تنگناها، همزبانی و البته مدلی است. دشمنان نیز پیام این همدلی را دریافت خواهند کرد.

آغاز سال جدید با برداشتن گامی دیگر در احقاق حقوق ملت صبور ایران همراه شد: پس از پیشرفت‌های قابل تحسین فرزندان انقلاب در فناوری هسته‌ای، تلاش بی‌دریغ دستگاه دیپلماسی و دولت خدمتگزار در تبیین سمت و سوی فعالیت‌های هسته‌ای ناظم و دفاع بین‌المللی از حقوق حقه ملت ایران، فصل جدیدی در معرفی انقلاب گشود. ضمن قدردانی از کوشش دولتمردان مورد اعتماد نظام و ضمن اعلام حمایت از ادامه این مذاکرات تا دستیابی به همه حقوقمان، انتظار و تأکید داریم که جهت‌گیری‌های گروه مذاکره کننده، بر مبنای بیان و تبیین رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) سامان یابد.

هوشمندی و توجه به فریبکاری طرف مقابل، که رهبر فرزانه ما، بدرستی، آنان را لجوج، بدعهد، بدمعامله و ناطمئن خواندند. شرط عزتمندی ما و رسیدن به جایگه حقیقی ایران اسلامی در فناوری هسته‌ای در مقیاسی منطقه‌ای و جهانی است. پابندی به قواعد پذیرفته جهانی، در عین اندیشیدن به اصول و پاسداری از آرمان‌ها وظیفه سیاسی و میهنی ماست.

متأسفانه سال نو، عرصه برخی کشمکش‌های جدید منطقه‌ای، کشتار بی‌گناهان و ویرانی زیرساخت‌های حیات امت اسلامی است.ملت عراق و سوریه و یمن، دستخوش نسل‌کشی و غارت مشتی تروریست خشونت طلب شده‌اند که یا از آستین رنگارنگ غرب بیرون آمده‌اند و یا جهل سیاسی و منفعت جویی برخی حاکمان منطقه، به آنان جرأت بخشیده است.

آیا براستی بدون حمایت‌های آشکار و پنهان غرب، گروهک‌های آدمکش و فاسدی چون القاعده و داعش و النصره می‌توانستند خون به دل مردم ستمکش عراق و سوریه کنند؟ اینک همین تروبیست‌ها هستند که، مانند بمب‌هایی متحرک، جولان می‌دهند و در پی فرصت برای اجرای مقصود خود هستند. چه کسی این اسباب فتنه را به سوریه و عراق و یمن گسیل داشت و چه کسانی به آنها امکانات و تسلیحات بخشید؟ هشیاری و وحدت میان هواخواهان گفتمان اسلام در برابر این ماجراجویی‌ها، دسیسه دشمنان را،‌ چون همیشه، به شکست می‌کشاند و بشارت پیروزی را برای مؤمنان به ارمغان می‌آورد. جامعه اسلامی باید نشان دهد که پاسداری از کیان اسلام، مرز نمی‌شناسد.

رسالت جهانی اسلام نیز، که همانا توجه به اخلاق، معنویت و نفی هرگونه سلطه‌پذیری است، معنایی جز این ندارد. امت واحده اسلامی، کیانی واحد دارد و آحاد این امت، که دل در گرو آرمان‌هایش دارد، صحنه گردانان شگرف این حماسه‌ها خواهند بود. به امید یاری الهی و به امید تحقق خواست ملل مظلوم مسلمان و ما النصر الأمن عندالله العزیز الحکیم.

جامعه روحانیت مبارز»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس