کد خبر 404906
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

منابع خبری گزارش دادند که درگیری های شدیدی در شمال اردوگاه آوارگان فلسطینی (یرموک) بین گردان های اکناف بیت المقدس و گروه تروریستی داعش بوقوع پیوسته است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آناتولی نوشت: همزمان با اعلام گردان های اکناف بیت المقدس مبنی بر آغاز عملیات نظامی گسترده برای بیرون راندن داعش از اردوگاه یرموک، درگیری شدیدی در شمال اردوگاه بین این گردان ها و عناصر داعش به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، این درگیری ها همچنان ادامه دارد بدون آنکه مبارزان گردان های اکناف بیت المقدس پیشرفتی کرده باشند.

بر پایه این گزارش، آغاز عملیات گردان های اکناف بیت المقدس در داخل اردوگاه یرموک در حالی است که همزمان با آن «جیش الاسلام» (گروه معارض سوری) به داخل پایگاه‌های نظامی در محله «زین» واقع در مجاورت اردوگاه یرموک یورش برده است.

گفته می شود که گردان های جیش الاسلام توانسته محله «زین» یکی از مهم ترین مکان های حضور داعش را به تصرف خود درآورد.

مبارزان داعش و جبهه النصره نیز همچنان 70 درصد اردوگاه یرموک را تحت سیطره خود دارند و گردان های اکناف بیت المقدس نیز 20 درصد این اردوگاه را تصرف کرده اند و 10 درصد اردوگاه نیز منطقه درگیری بین عناصر گردان های اکناف بیت المقدس و ارتش سوریه است.

همچنین تخلیه ساکنان اردوگاه به دلیل وقوع درگیری بین مبارزان گردان های اکناف بیت المقدس و عناصر داعش امروز به طور کامل متوقف شده است.

بر اساس این گزارش، 2 هزار تا 2500 نفر از ساکنان اردوگاه یرموک از آن رانده و آواره شده اند و اوضاع انسانی اردوگاه نیز همچنان دشوار و تعداد زیادی از کودکان و بیماران در معرض خطر مرگ قرار دارند به گونه‌ای که از زمان سیطره داعش بر اردوگاه هیچ کمک غذائی وارد اردوگاه نشده است.

افراد مسلح داعش حدود دو هفته پیش وارد اردوگاه یرموک واقع در جنوب سوریه شدند که باعث درگیری بین آنها و گردان های اکناف بیت المقدس یکی از گروه های معارض سوری شد.

اردوگاه یرموک از بزرگ ترین اردوگاه های فلسطینی در داخل سوریه است که حدود 10 کیلومتر از مرکز شهر دمشق فاصله دارد.

در همین راستا تعدادی از گروه های فلسطینی عملیات نظامی برای بازپس گیری اردوگاه آوارگان فلسطینی (یرموک) در جنوب دمشق را که به اشغال عناصر داعش درآمده است، آغاز کرده اند.

بر اساس این گزارش، بیم آن می رود که گروه های مسلح جنایت هایی را علیه 20 هزار غیر نظامی ساکن این اردوگاه مرتکب شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس