کد خبر 404287
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

فعال سیاسی سعودی معروف به 'مجتهد' در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: عربستان پس از اعلام بی طرفی پاکستان، مجبور شده است شرط های مصر را برای مشارکت در تجاوز به یمن بپذیرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری یمنات نوشت: مجتهد در پیامی توییتری نوشت: اعلام بی طرفی پاکستان، محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان را واردار کرده که به صورت جدی به شرط های مصر در تجاوز به یمن بیاندیشد.

وی اضافه کرد: مصر مشارکت خود را در تجاوز به یمن،به پرداخت مبالغی بیشتر از سوی عربستان مشروط کرده بود.

مجتهد افزود: محمد بن نایف جانشین ولی عهد عربستان نتوانست اردوغان را قانع کند که از سرمایه گذاری در ایران چشم پوشی کند.

وی بیان داشت: محمد بن سلمان پیامی را مبنی بر آمادگی عربستان به منظور تفاهمی محرمانه با ایران در موضوع یمن و پایان این بحران، با اردوغان به ایران فرستاد.

این فعال عربستانی تصریح کرد: محمد بن سلمان وزیر دفاع بسیار برای آغاز تجاوز به یمن هیجانی شده بود و از این طریق می خواست جایگاه خود را در حکومت سعودی تقویت کند و زودتر به خواسته های خود برسد.

مجتهد می افزاید: این عملیات(توفان قاطعیت) بیش از آنچه انتظار می رفت طولانی شده و به همین دلیل محمد بن سلمان به دنبال راهی برای خروج سریع تر از این تنگناست.

این فعال عربستانی پیشتر از بروز اختلاف میان سیسی و آل سعود خبر داده بود.

وی 16 فروردین در صفحه شخصی خود در توییتر از بروز اختلاف میان رییس جمهوری مصر و آل سعود در موضوع حمله به یمن پرده برداشت.

مجتهد در آن تاریخ نوشت: عبدالفتاح سیسی به دلیل تاخیر آل سعود در پرداخت کمک های مالی به مصر برای همراهی در حمله به یمن، دستور داده رسانه های مصری یک جنگ رسانه ای تمام عیار را علیه آل سعود آغاز کنند.

وی افزود: سیسی به اطلاع سعودی ها رسانده که تا زمان پرداخت آخرین بخش از کمک های مالی به قاهره بابت حمله عربستان به یمن و تعهد پرداخت مبلغی مشابه، ارتش مصر در عملیات جدیدی در یمن شرکت نمی کند.

دولت عربستان به خاطر شرکت نیروهای مصری در تجاوز به یمن متعهد شده که دهها میلیارد دلار به دولت مصر بپردازد.

جنگنده های عربستانی به کمک ارتش 10 کشور عربی منطقه به غیر از (عمان) از ششم فروردین و در حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن اقدام به بمباران مناطق مسکونی، کارخانجات و تاسیسات حیاتی و پادگان های نظامی یمن کرده اند که در اثر آن تاکنون حدود یکهزار شهروند یمنی که اکثر آنان کودک و زن هستند کشته شده و دهها هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

تاکنون ماهیت واقعی صاحب این صفحه (مجتهد) مشخص نشده، اما اکثر پیش بینی ها حول محور دو شخصیت اصلی مخالف آل سعودی در لندن یعنی سعد الفقیه و یکی دیگر از شاهزادگان عربستانی متمرکز شده است.

افشاگری های وی در اینترنت، آل سعود را در تنگنا قرار داده است.

حساب کاربری مجتهد در توییتر برای اولین بار در 21 ژوئیه 2011 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون یک میلیون و هفتصد هزار نفر که اکثرشان عربستانی هستند، صفحه وی را دنبال می کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    مصر که خودش حریف چهارتا تروریست نمیشه و اوضاع داخلیش هم که مشخصه ، عربستان رو ببینید رفته از چه کشورهایی کمک گرفته ... به خدا انصارالله اگه جنگ رو شروع کنه دوروزه میتونه 500 کیلومتر بزنه به خاک عربستان ، حمله انصارالله به عربستان در سال 2009 رو یادتون نیست؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس