در ادامه خشونت‌‌های زنجیره‌ای پلیس آمریکا،به تازگی دو نوار ویدویی به صورت جداگانه از دو ایالت آمریکا منتشر شده که نشان می‌دهد در هرکدام از این نوارهای ویدئویی، چندین افسر پلیس یک فرد غیرمسلح را مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌دهند.

به گزارش مشرق، اخیراً اخبار متعددی از خشونت‌ پلیس آمریکا با شهروندان غیرمسلح آمریکایی منتشر شده است و نوارهای ویدئویی نیز اینگونه رفتارها در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.

تنها در دو روز گذشته دو ویدئوی تازه از برخودرهای خشونت‌بار پلیس آمریکا منتشر شده است. یکی از این نوارهای ویدئویی که پلیس آمریکا تلاش کرده بود آن را حذف کند اما موفق به این کار نشده، نشان می‌دهد مأموران پلیس ایالت «ویرجینیا» آمریکا به سمت یک نوجوان 18 ساله که همراه با دو مسافر دیگر در خودرویی سوار بودند به بهانه اینکه چراغ خودروی آنها دچار نقص فنی است، حمله کرده و از گاز فلفل استفاده می‌کنند.

مأموران پلیس ایالت «ویرجینیا» آمریکا در یک اقدام ناموفق تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا فیلم ویدئویی حمله خود به یک نوجوان غیرمسلح  را حذف کنند.

این ویدئو که مربوط به ماه ژانویه است، و نشان می‌دهد نیروهای پلیس پس از توقف خودروی «کورتنی گریفیت» نوجوان 18 ساله به دلیل وجود نقص در چراغ‌های خودرویش، به سمت یکی از سرنشیان خودرو حمله‌ور می‌شوند. 

این نوجوان دوربین خود را روشن کرد و مأموران پلیس به اوگفتند که خودرویش بوی ماده مخدر ماریجوانا می‌دهد. به نوشته سایت شبکه راشاتودی، سپس چهار مأمور پلیس، خودرو و در حالیکه یکی از سرنشینان تقاضا می‌کرد پدر و مادرش حضور داشته باشند، افسران پلیس به چشمان او گاز فلفل پاشیدند.

ویدئو نشان می‌دهد زمانی که پلیس به سمت این نوجوان به نام «براندون» اسپری فلفل می‌پاشد، وی فریاد می‌زند: «من فقط 17 سال دارم.»

گریفیت وقتی از خودروی خود پیاده شد، یکی از افسران پلیس دو مرتبه با شوکر به سمت او حمله‌ور شد و دیگر افسران پلیس براندون را مورد ضرب و شتم قرار دادند و چهار مرتبه با شوکر به او حمله کردند.

در پایان نوار ویدئویی نشان داده می‌شود که یکی از افسران پلیس به دوربین نزدیک می‌شود و سعی می‌کند که این نوار ویدئویی را حذف کند که ناموفق است.


در یک نوار ویدئویی دیگر، افسران پلیس ایالت «کالیفرنیا» در حالی نمایش داده می‌شوند که مردی را که روی زمین افتاده است، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و به او مشت و لگد می‌زنند. این نوار ویدئویی را یکی از بالگردهای وابسته به شبکه «ان بی سی» گرفته است.

این نوار ویدئویی 6 دقیقه‌ای، افسران پلیس آمریکا را نشان می‌دهد که به طور مداوم مردی را مورد ضرب و شتم قرار داده و به صورت او مشت وارد می‌کنند. این در حالی است که روی زمین دراز کشیده و بازوانش را پشت خود گذاشته است.

در این فیلم همچنین نشان داده می‌شود که یکی از افسران پلیس از شوکر استفاده می‌کند و یکی دیگر به سر او ضربه وارد می‌کند و ناگهان سه افسر پلیس دیگر به آن‌ها پیوسته و شروع به زدن این فرد غیرمسلح می‌کنند.

این نوار ویدئویی نشان می‌دهد که مجموعا 11 افسر پلیس به این فرد حمله کرده و ظاهراً 37 بار به او مشت و 17 بار نیز به او لگد می‌زنند. این فرد چهار مرتبه نیز با باتوم مورد حمله ضربه قرار گرفته است. دستکم 13 مورد از این ضربات به سر این فرد ضربه وارد شده است.

لینک دانلود

هفته گذشته نیز ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا پس از آنکه یک فرد سیاه‌پوست را از پشت هدف قرار داده و به قتل می‌رساند، طوری وانمود می‌‌کند که مقتول شوکر وی را دزدیده بوده است. 

رفتارهای خشونت‌بار نیروهای پلیس آمریکا در ماه‌های اخیر به خصوص پس از سریال قتل سیاه‌پوستان غیرمسلح در مناطق مختلف این کشور، به موضوعی جنجالی تبدیل شده و در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. نصب دوربین بر روی لباس مأموران پلیس از جمله طرح‌هایی بوده که برای مهار خشونت‌ پلیس مطرح شده، اما هنوز این طرح اجرایی نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    کتک کاری رو ولش کنید بچسب به دوربین یارو عجب چیزی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس