کد خبر 403813
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱

سخنگوی وزارت کشور خبر داد که استاندار سیستان و بلوچستان در همراهی با وزیر امور خارجه در سفر پاکستان موضوع حمله به مرزبانان در این استان را بررسی می کند.

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در حاشیه مراسم ختم همسر آیت الله خاتمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص انتخاب استاندار مرکزی گفت: در خصوص انتخاب استاندار این استان هنوز به جمع بندی نرسیده ایم اما کارها در وزارت کشور مسیر کارشناسی خود را طی می کنند چند نفر مطرح هستند که هنوز در رابطه با آنها به نتیجه نرسیده ایم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گزینه های رئیس جمهور برای این استان بررسی شده اند یا خیر تصریح کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم و آقای رحمانی فضلی چون وزیر هستند ارتباطات بیشتری را با رئیس جمهور دارند و در این خصوص مطلع اند اما تا اینجای کار موارد از مسیر کارشناسی خود پیش می رود که هنوز به جمعبندی نهایی نرسیده است.

امیری در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه آخرین وضعیت بررسی ارائه مجوز به حزب اتحاد ملت ایران چیست، گفت: در کمیسیون ماده احزاب در این خصوص دو جلسه بحث شد  و اعضای کمیسیون  ملاحظاتی راجع به استعلامات برخی اعضا داشتند و قرار شد استعلامات را تکمیل کنند.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری آخرین وضعیت حادثه شیراز خاطرنشان کرد: کمیته ای از سوی رئیس جمهور مشخص شده بود که در محل این موضوع را بررسی کردند و نظر اولیه در این کمیته این بود که کسانی که در آن فیلمی که وزارت کشور در اختیار دارد و چهره آنها تشخیص داده شده است چه افرادی هستند.

سخنگوی وزارت کشور  گفت: اتهام این افراد تا حدودی مشخص است و به دستگاه قضایی معرفی شده اند، دستگاه قضایی هم آنها را احضار کرده و ظاهرا سه نفر از آنها تحت قرار هستند، بقیه هم احضار می شوند.

امیری تاکید کرد: کمیته بررسی حادثه شیراز در حال تهیه و تدوین گزارش اولیه خود از این موضوع است که امیدواریم تا آخر هفته آینده گزارش این کمیته آماده شود.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه در خصوص حادثه شیراز تا الان این مقدار کاری که انجام شده قابل قبول است، خاطرنشان کرد: عده ای قبل و بعد از آن حادثه را بررسی می کنند و دستور رئیس جمهور هم این بود که آنهایی که مقصرند یا عواملی که در این خصوص کم کاری کرده اند تحت پیگرد قرار گیرند.

وی افزود: دستور رئیس جمهور دستور جامعی است و برای اینکه بتوانیم به مطالبه رئیس جمهور در این خصوص به دقت پاسخ بدهیم باید گزارش دقیقی را ارائه کنیم.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سئوالی در خصوص پیگیری موضوع شهادت مرزبانان در استان سیستان و بلوچستان گفت: استاندار این استان آقای ظریف را در سفر به پاکستان همراهی کرده اند که یکی از موضوعات بحث با مقامات پاکستانی پیگیری همین مسئله بوده است.

امیری در پاسخ به سئوالی در خصوص دستگیری عوامل حادثه اسید پاشی سال گذشته گفت: هنوز عوامل این حادثه شناسایی نشده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس