کد خبر 403550
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دليل اختلال در اينستاگرام را اجراي فيلترينگ هوشمند اعلام کرد.

به گزارش مشرق، محمود واعظي در حاشيه همايش سياستها، برنامه ها و انتظارات از فاوا با بيان اينکه برنامه هاي گسترده براي توسعه بخش ICT کشور داريم، گفت: رسيدن به اين اهداف بدون حضور گسترده بخش خصوصي امکان نخواهد داشت.

وي گفت: هدف ما از همايش امروز که در ابتداي سال برگزار کرديم، اين است که در سال همدلي و همزباني دولت و ملت با ارايه کل برنامه ها و ميزان سرمايه گذاري به تمامي بخش هاي فعال در حوزه ICT کشور، به مشارکت و همدلي بخش خصوصي و دولتي حوزه فناوري ارتباطاتکمک کنيم.

واعظي با اشاره به استقبال بخش خصوصي از همايش گفت: بخش خصوصي براي حضور در اين حوزه سياست هايي دارد که در اين خصوص تمام فعالان Ictکشور با حضور در اين برنامه به بيان نقطه نظرات خود خواهند پرداخت.

واعظي در بخش ديگر سخنان خود به تدوين سياست پيامک هاي تبليغاتي و محتوايي در شوراي عالي فضاي مجازي اشاره کرد و گفت: نحوه دراختيار قراردادن اين پيامک ها به مردم در اين شورا سياست گذاري شده و در اين راستا کميته اي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور ۹ دستگاه تشکيل شده که بر اين موضوع نظارت دارد.

وي در عين حال از طراحي ساز و کاري براي هوشمند شدن اين سامانه خبر داد و گفت: از نظر فني قرار شده است تا جهت مسدود شدن پيامک هاي ناخواسته اي که از طرف مردم اعلام مي شود اقدامي صورت گيرد تا تنها اين نوع پيامک ها مسدود شود.

وزير ارتباطات در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به اينکه موتور جستجوي يوز داراي يک ميليارد صفحه فارسي است، گفت: اميدواريم مسئولان اين موتور جست و جو با تقويت سرورها، مجموعه اي بوجود آورند تا بتواند نيازمندي هاي کاربران را رفع کند .

وي از موتور جستجوي ديگري که توسط دانشگاه يزد تهيه شده و در ارديبهشت ماه سال جاري ارايه مي شود، خبر داد و افزود: معتقديم اگر به بخش خصوصي زمان داده شود تا خود را تقويت کند مي توان بخشي از نياز مردم را در اين خصوص مرتفع کرد .

وزير ارتباطات در ادامه با تقدير از همکاري مردم در زمينه ارائه اطلاعات هويتي درخصوص سيم کارت هاي تلفن همراه گفت: مردم به خوبي همکاري کرده اند تا معضل سيم کارت هاي بي هويت برطرف شود و از اين طريق هر گونه سوء استفاده از اين سيم کارتها از بين برود.

وي همچنين اختلال شبکه اينستاگرام را به علت اجراي فيلترينگ هوشمند بر روي اين شبکه اعلام کرد و گفت: همه شبکه ها در يک مقاطعي با اختلال مواجه مي شوند اما وقفه هاي اينستاگرام به علت اجراي فيلترينگ هوشمند بر روي اين شبکه است و از همکاران خواسته ام تا اين موضوع را پيگيري و رفع کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس