کد خبر 403525
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی از جمع آوری دفترچه های بیمه و تبدیل آنها به کارتهای الکترونیکی در امسال خبر داد.

به گزارش مشرق،‌ علی ربیعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: اکنون هر ایرانی که برای داشتن دفترچه بیمه اراده کند آنرا خواهد داشت.

وی درباره افزایش تعرفه های پزشکی گفت: امسال بطور میانگین 12 درصد تعرفه ها و نرخ بیمه ها بر اساس تورم انتظاری افزایش یافته است.

وی گفت: افزایش ویزیت پزشکان نیز با ضرایبی در نظر گرفته شده است.

ربیعی افزود: قیمت دارو نیز کمترین افزایش را خواهد داشت.

وی در این حال گفت: نرخ تعرفه ها نهایی نیست و باید به تصویب هیئت دولت برسد و پیش از تصویب نهایی هیچکس اجازه افزایش قیمتها را ندارد.

وی افزود: قدر مطلق خروجی پول از جیب مردم افزایش نمی یابد و این افزایشها از محل پول بیمه ها و هدفمند کردن یارانه ها پرداخت می شود.

ربیعی گفت: در گام نخست نیاز داشتیم قیمتهای نسبی را اصلاح کنیم و باید تمرکز را بر بخش دولتی بگذاریم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بخش بستری سهم پرداختی مردم از 10 درصد به 6 درصد کاهش یافته است.

الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: در پرداختهای کادر پزشکی کشور نوعی بی عدالتی در حال وقوع است و این در همه اقتصاد ملی تأثیر می گذارد.

وی گفت: دقت در تعرفه گذاریها انجام نشده است و شکاف پرداختها در کادر بیمارستانها تشدید شده است.

نادران افزود: 5 هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمومی به بخش بهداشت و رفاه عمومی تخصیص یافته است.

وی گفت: در سال 93 برای تعرفه ها اتفاقی افتاد که در سال 94 باید آنرا جبران کنیم نه اینکه تغییر ندهیم.

نادران افزود: در همه کشورها نسبت دریافتهای کادر پزشکی تعریف شده است و اگر بیشترین این نسبتها را در نظر بگیریم تعرفه های در نظر گرفته شده برای کادر پزشکی کشور دهها برابر این نسبت است.

وی گفت: نمی توانیم فاصله دریافتها را بیش از حد مجاز افزایش بدهیم.

نادران افزود: این افزایشها مطالباتی را ایجاد می کند که بودجه پاسخگوی آن نخواهد بود.
در این برنامه هاشم مؤذن زاده نماینده پزشکان نیز تلفنی گفت: افزایش تعرفه ها باید بر اساس شواهد واقعی بررسی شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • soltani ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    با سلام درحال حاضر دو نوع دفترچه بیمه در دست مردم وجود دارد یکی دفترچه خدمات درمانی ویژه کارکنان رسمی و نیروهای مسلح و دیگری دفترچه درمانی تامین اجتماعی و مسئله ای که هست اینه بعضی از بیمارستانهای طرف قرارداد با یکی از بیمه های درمان از ارائه خدمات به دیگر بیمه درمان یا سرباز میزنند و یا خذمات مطلوب ارائه نمیکنند و یا تعرفه های آن بالا می باشد لذا خواهشمند است مسئولین ذیربط این مسئله یکباره حل و یک دفترچه خدمات درمانی وجود داشته باشد بعنوانه نمونه با همسرم جهت معاینه به پزشکی متخصص در بیمارستان شهید چمران مراجعه نمودیم خب بیمارستان چمران وابسته به نیروهای مسلح می باشد و بنده هم کارمند قراردادی در یکی از صنایع اولا نحوه برخورد پرسنل با بنده تامین اجتماعی با دیگر عزیزان دارای خدمات درمانی از نوع خدمات درمان فرق می کرد دوما من کارمند وابسته به نیروهای مسلح نوع خدمات به بنده با دیگران فرق می کرد از من هزینهای درمان طلب کردند و حتی دارو در داروخانه بهم ندادند چرا که من دارای دفترچه تامین اجتماعی بودم و سوما صنایع و ادارات وابسته به وزارت دفاع فردی را به بیمارستان چمران اعزام می کنند اگر دارای دفترچه خدمات درمان (رسمی و یا پیمانی باشند) تقبل هزینه می کنند ولی برای نیروهای قراردادی این مسئله وجود ندارد بنده با بیست سال سابقه خدمت در این بخش از مجموعه همیشه مورد تحقیر بوده ام.خواهشمند است مسئولین این سایت وزین اگر این نظر را علنی پخش نمینمایند به نحوی موضوع را به مقامات بالای وزارت خواهشنا منعکس و پیگیر باشند متشکرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس