کد خبر 403289
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

فرشته روح افزا عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: موضوعی که به غلط در جامعه ما تعریف شده این است که اگرزن جایی مشغول به کار باشد ارزش و شانیتش در جامعه بالاتر است یعنی زنان از منفعت مادری و همسری در خانواده بی خبر هستند.

 به گزارش مشرق، فرشته روح افزا عضو شورای انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه منچستر، در پاسخ به این سوال که چرا بعضی زنان ایرانی بیشتر از اینکه به نقش همسری و مادری خود افتخار کنند به شغلی که در جامعه دارند می بالند گفت: موضوعی که به غلط  در جامعه ما تعریف شده  این است که اگرزن جایی مشغول به کار باشد ارزش و شانیتش در جامعه بالاتر است یعنی زنان از منفعت مادری و همسری در خانواده بی خبر هستند.

وی در ادامه گفت: نقش مادری به گونه ای است که قبل از اینکه فرزند نفعی از آن ببرد خود زن بیشترین منفعت را دریافت می کند هم از نظر روحی هم روانی مقام واقعی زن که مرد را می تواند به معراج برساند زن منشی یک اداره است که که آرایش کرده باید راه برود تا مدیر عاملش آن را بپذیرد یا کدام زن ؟ این " یا " که می گویم خیلی تعریف پشتش هست.

روح افزا با اشاره به این موضوع که ما در سبک زندگی خود نیز از ابتدا به کودکان خود می گوییم درس بخوانند اما مشخص نمی کنیم درس خواندن در راستای علم گرایی باشد نه مدرک گرایی به خاطر همین وقتی جوان مدرک خود را می گیرد نهایتا به این می رسد که در جامعه شغلی داشته باشد و برای رسیدن به آن شغل گاهی یک زن وقتی از هشت صبح تا چهار عصر سر کار می رود فرصت تربیت یک انسان ( فرزند ) را از خودش گرفته است.

وی با تاکید بر نقش مادری یک زن، به سخن امام (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان در این خصوص فرمودند قرآن انسان ساز است و زن نیز همینطور . ما مخالفتی با تحصیل و گرفتن تخصص بالا نداریم اما این اصل نباید فدای فرعیات شود متاسفانه الان برعکس شده است.

این استاد دانشگاه در خصوص وضعیت فعلی جامعه ایران و جایگاه و رتبه بندی افراد در آن گفت: الان در جتمعه ما شاگردان اول کنکور بین دیگر بچه ها مطرح می شوند مگر چند درصد جوانان ما می توانند رتبه های اول کنکور را بیاورند؟ من مخالف نخبه بودن و اساتد دانشگاه بودن نیستم اما این روش فضای پوشالی ساختن است یعنی یک کارگر ساده و فرهیخته و خوش مطالعه نمی تواند یک انسان والا در جامعه معرفی شود ؟

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: چرا داریم ملاک ها را به سمتی می بریم که مثلا همه مدرک دکتری داشته باشند تا در جامعه دارای  جایگاه و پست و مقام شوند؟  هیچ کس مخالف با دکتری گرفتن همه افراد جامعه نیست اما اگر دکتری بگیرند به این معنی که صنعت ما کار نکند و همه این ها بنشیند و سخنرانی بکنند و دستور بدهند این خیلی غلط است ما نباید جامعه را پوشالی بار بیاوریم. ما باید در کنار فوتبالیست ها و هنرپیشه ها که در جامعه همیشه سطر حرف ها هستند الگوهای کمتر دیده شده در جامعه را نیز مطرح بکنیم.

وی ادامه داد: ما به جوانان خود الگوهای پوشالی دست نیافتنی داده ایم مثل اینکه اگر می خواهی ازدواج کنی باید همه چیز داشته باشی. یکی از همین الگوها بحث اشتغال زنان است. زنان خانه دار فکر می کنند زنانی که اشتغال دارند چقدر افراد خوش بختی هستند در صورتی که همیشه اینگونه نیست.

فرشته روح افزا در پایان افزود: ما روی این مباحث خیلی کم کار کرده ایم این مسائل نیاز به تبدیل شدن به یک فرهنگ را دارند تا جامعه را اغنای فکری کنیم . این مسائل باید تبدیل به کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها شود.
منبع: خبرگزاری بسیج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس