کد خبر 403220
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

انتقاد نظامیان ارشد کشورمان از کوتاهی پاکستان در مواجه با گروه های تروریستی همواره بخش ثابتی از اظهارات آنها پس از حوادث امنیتی در جنوب شرق محسوب می شود.

به گزارش مشرق، سال قبل حتی سردار احمدی مقدم در زمان فرماندهی بر نیروی انتظامی علنا از کوتاهی دستگاه دیپلماسی کشور در پیگیری دیپلماتیک مسائل امنیتی انتقاد کرد.

اما با شهادت ۸ مرزبان دیگر در سیستان و بلوچستان یکبار دیگر موضوع کوتاهی پاکستان در مواجه با تروریست های لانه کرده در خاک این کشور، دغدعه ها را در این زمینه افزایش داده است.

به گفته مقامات امنیتی در حادثه اخیر، نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه نگور حدفاصل میل مرزی ۲۳۹ پایین‌تر از جکیگور با عوامل تروریستی که از داخل پاکستان وارد مرزهای ایران شده بودند، درگیر شده اند. تروریست‌های جیش‌العدل در این اقدام کور پس از ورود از خاک پاکستان به داخل خاک ایران و درگیری با مأموران و شهادت نیروهای مرزبانی ایران اسلامی به خاک پاکستان می گریزند.

در همین حال، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز درباره جزئیات تازه ای از این حادثه تروریستی گفته است: عصر روز دوشنبه در منطقه مشترک مرزی ایران و پاکستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان مرزبانان این منطقه بر اساس وظایف ذاتی که حفظ و مراقبت از مرزها است، در حال انجام ماموریت بودند که یک گروه تروریستی از خاک پاکستان تقریبا در ۲۰ متری مرز در ارتفاعات منطقه، با ایجاد درگیری ضمن تعدی و تجاوز به حقوق و خاک کشورمان ۸ نفر از مرزبانان این منطقه را به شهادت رساندند.

وی افزود: با توجه به این که مرزبانان این منطقه بدون همکاری دولت پاکستان در حقیقت مرزبانی دو کشور را برعهده دارند اما متاسفانه با بی توجهی طرف پاکستانی مواجه هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد: در طول یک سال گذشته بیش از ۷۰ فقره درگیری و تجاوز مرزی از خاک پاکستان را شاهد بودیم و هر اتفاق مرزی که در این منطقه رخ می دهد عقبه آن به پاکستان برمی گردد و این موضوع قابل قبول کشور ما نیست.

وی با اشاره به این که کشور پاکستان مامن متخلفان شده، افزود: بیش از ۸۰ گروه متخلف، قاچاقچی و ... که از دست قانون جمهوری اسلامی ایران فرار نموده اند در خاک پاکستان اسکان یافته و از همان جا هدایت گروه خرابکارانه را بر عهده دارند.

اما از دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که امروز سفری به پاکستان برای پیگیری مسائل یمن خواهد داشت، انتظار می رود در این سفر به صورت قاطع مسئله شهادت مرزبانان ایرانی را در برنامه خود نیز قرار دهد.

تاکنون اظهارات قاطع و مستحکمی از طرف دستگاه دیپلماسی در مواجه با کوتاهی پاکستانی ها مشاهده نشده است؛ گویا دستگاه دیپلماسی حوادث مختلف تروریستی برای مرزبانان کشورمان را در جنوب شرق فراموش کرده است. در واقع اقدامات دیپلماتیک دولت تدبیر و امید عملا نتوانسته پاکستان را وادار به اقدام قاطع در مقابله با تروریست ها بکند.
منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس