روناک یونسی بازیگر سینما و تلویزیون ایران مسئول بخش بانوان دوره آموزشی رونی کُلمن در ایران شد.

به گزارش مشرق، قرار است سوم و چهارم اردیبهشت ماه رونی کُلمن قهرمان 8 دوره رقابت‌های مستر المپیا در ایران حضور یافته و دوره‌های آموزشی را در خصوص رشته بدنسازی و پرورش اندام برگزار کند. در همین راستا علی نجفی مدیر عامل شرکتی که مسبب حضور این قهرمان جهان در ایران شده است صبح امروز (دوشنبه) در محل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نشستی خبری برگزار کرد.

نجفی در ابتدای اظهارات خود گفت: متاسفانه طی سالیان گذشته ورزش بدنسازی و پرورش اندام به صورت تجربی با آن برخورد می‌شد اما فدراسیون با ریاست ناصر پورعلی‌فرد گام‌های مفیدی را برای علمی کردن ورزش بدنسازی برداشته است.

وی ادامه داد: مفتخر هستیم با همکاری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گوشه‌ای از کار را گرفته و همایش و دوره آموزشی خوبی را برگزار کنیم. دوره ای که در پایان آن مدارکی با تائید فدراسیون صادر می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جلسات‌ آموزشی رونی کُلمن در ایران شامل تمرینات، تغذیه تخصصی و بخش بانوان می‌شود که ثبت‌نام جهت حضور در این کلاس‌ها به اتمام رسیده اما قرار شد تا 27 ماه جاری این ثبت‌نام تمدید شود. برگزاری 3 کلاس علمی، تغذیه و بانوان به صورت مجزا از برنامه‌های ماست که در آن در راستای افزایش علم مربیان و ورزشکاران تلاش می‌کنیم.

نجفی در خصوص رقم پکیج‌های اعلام شده برای حضور در این همایش گفت: پکیج اعلام شده یک میلیون و 800 هزار تومان، پکیج کاملی است که نفرات با ثبت‌نام در این پکیج در روز اول و دوم همایش شرکت کرده و با این قهرمان عکس یادگاری خواهند گرفت. به نظر خودم این رقم زیاد نیست و با توجه به بار علمی که همایش دارد تعیین شده است، البته این طور هم نیست که ما خودمان رقم را انتخاب کرده باشیم و کار کارشناسی در آن صورت گرفته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از ورزشکاران مطرحی از جمله علی دایی و هادی ساعی برای حضور در این مراسم دعوت کرده‌ایم. چند بازیگر مطرح کشور هم دعوت شده‌اند که اسامی آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه از اواخر سال 93، فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام زیرمجموعه معاونت همگانی وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و قرار شد این فدراسیون در بُعد همگانی فعالیت بیشتری داشته باشد، به نظر شما آیا رقم یک میلیون و 800 هزار تومان سنخیتی با ورزش همگانی دارد، گفت: هدف اصلی ما افزایش دانش مربیان است. اکثر افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند مربیان حرفه‌ای کشور هستند. افرادی حرفه‌ای وارد آن می‌شوند و به نظر خودمان رقم معقول است.

این مقام مسئول در خصوص هزینه حضور رونی کُلمن در ایران گفت: نمی‌توان دقیقا گفت مبلغ چقدر بوده اما رقمی بین 100 تا 150 هزار دلار برای 2 روز حضور او در نظر گرفته‌ شده است، البته بیگ رنی هم به همراه او به ایران می‌آید و حضور او صرفا نمایشی است.

وی در خصوص پکیج‌های خود گفت: پکیج 550 هزار تومانی ما محدودیت ندارد و هر تعداد که بخواهند می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند. رقم 650 هزار تومانی برای 200 نفر جایگاه در نظر گرفته شده است. پکیج 850 هزار تومانی برای 150 نفر مورد نظر است و پکیج VIP یا همان یک میلیون و 800 هزار تومانی تنها برای 40 نفر در نظر گرفته شده است.

در این نشست روناک یونسی بازیگر سینما و تلویزیون که قرار است مسئولیت بخش بانوان ثبت‌نام کننده در همایش حضور رونی کُلمن در ایران را برعهده داشته باشد اظهار داشت: بعد از خانم هدیه تهرانی نخستین نفر هستم که از سینما وارد عرصه ورزش می‌شوم. دلایلم هم برای حضور کاملا منطقی است. زمانی به خودم چنین اجازه‌ای دادم که  دارای مدرک مربیگری درجه 3 از فدراسیون بدنسازی هستم. دوره‌های تناسب اندام را سپری کرده‌ام و همچنین در دوره‌های آزاد تناسب اندام در دانشگاه شهید بهشتی شرکت کردم.

وی ادامه داد: 6 سال است که به صورت حرفه‌ای تناسب اندام کار می‌کنم و به اندازه یک مربی بدنسازی بار علمی دارم. به کارم در تناسب اندام و بدنسازی علاقه زیادی دارم و آن را ادامه داده و سعی می‌کنم خود را از نظر علمی ارتقاء دهم. به همین دلیل بود که پیشنهاد نجفی را قبول کردم چون احساس می‌کنم که حرفی برای گفتن دارم.

این بازیگر سینما و تلویزیون که مسئولیت بخش بانوان دوره علمی حضور رونی کُلمن را در ایران را برعهده دارد گفت: خیلی خوشحال می‌شوم که در این زمینه حضور دارم امروزه پای بانوان در تناسب اندام باز شده است. خیلی خوشحال خواهم شد که بتوانم در راستای ارتقاء چنین موضوعی کاری را انجام دهم. این موضوع برای من بار مالی نداشته است و فقط به خاطر علاقه‌ام به آن وارد شده‌ام.

یونسی خاطر نشان کرد: این همایش به صورت کاملا مجزا یعنی بخش بانوان و آقایان کاملا تفکیک است. آقای کُلمن هم برای بانوان فقط تدریس می‌کند و اصلا قرار نیست که فیگور بگیرد و با لباسی غیر از لباس مورد تایید شئونات اسلامی وارد کلاس‌ها شود. خیلی جالب است که بگویم برخی حضور من را در این دوره به باز شدن پای بانوان به استادیوم‌ها ربط داده‌اند. اصلا این 2 موضوع هیچ ارتباطی به هم نداشته و مقوله‌های جداگانه‌ای هستند. من فقط به خاطر علاقه‌ای که به این ورزش دارم در این دوره شرکت می‌کنم.

وی ادامه داد: برخی ورزشکاران وقتی دوره حرفه‌ای‌شان در تخصص مورد نظرشان تمام می‌شود و بازنشسته می‌شوند به دنیای سینما می‌آیند که این موضوع جای بحث زیادی داشته و خیلی‌ها نسبت به آن انتقاد دارند. در خصوص من هم شاید انتقادات و حواشی زیادی پیش بیاید هر چند که هنوز از سینما بازنشسته نشده‌ام و کارم ادامه دارد اما حواشی این موضوع برایم اهمیت ندارد چون به این کار علاقه زیادی دارم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    حق بدید که ورود فرهنگ غول تشنها داخلی، همزمان شد با اوج زورگیری و بادیگاردهای خلافکاران و قمه کشان و ...بود! بعضی از اینا وقتی رو صندلی اتوبوس جا میشند دیگه چشمشون قدرت دیدن سالخوردگان و ناتوانان ایستاده در اتوبوس را ندارند. راستشو بگید که از ترویج فرهنگ آرنولدی چه منظوری دارید؟
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    مردان آهنین ورژن 2 در راهند!!!
  • حسین 1400 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    ورزش خوبه اما ذات این ورزش مشکل داره! هرچقدر هم که شئونات اسلامی رعایت بشه ذات این ورزش ساختن بدنی خشک و عضلانیه که فقط زیبایی و جنسیت در اون مطرحه. از بعد حرفه ای هم نهایت این ورزش فقط به نمایش اندام و فیگور ختم میشه که حضور مربی مرد برای خانم ها مشکل داره و در آخر باید بگم این ورزش مثل خیلی از ورزشهای دیگه غربی ضرر بسیار زیادی برای بانوان داره و هیچ نشانی از زنانگی درش نیست! اینقدر چشم بسته دنبال تساوی حقوق زن و مرد و هرکار مرد کرد زن هم حق داره انجامش بده نباشید! غربیها خودشون این ورزش رو برای زنانشون توصیه و تبلیغ نمیکنن اما ما ... دلم برای زنان سرزمینم میسوزه همین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس