در آستانه سفر وزیر دفاع آمریکا به کره‌جنوبی، مقامات کره‌شمالی سواحل شرقی این کشور را منطقه ممنوعه دریایی اعلام کردند.

به گزارش مشرق، در آستانه سفر مقامات وزارت دفاع آمریکا به سئول، کره‌شمالی منطقه دریایی شرق این کشور را برای کشتی‌ها منطقه ممنوعه دریایی اعلام کرد.

به نوشته رویترز در آستانه برگزاری رزمایش مشترک واشنگتن-سئول در شبه‌جزیره کره و پیش از سفر وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی، همسایه شمالی‌اش از احتمال پرتاب موشک‌ خبر داد.

روز جمعه گذشته، کره‌شمالی 4 موشک کوتاه-برد در سواحل غربی این کشور شلیک کرده بود. سئول این اقدام پیونگ‌یانک را در آستانه رزمایش سالیانه مشترک میان آمریکا و کره‌جنوبی، موجب ایجاد تنش در منطقه عنوان کرده بود.

رویترز نوشته است دو کره در بن‌بستی زمانی گرفتار شده‌اند که اخیرا و پس از دستگیری دو تبعه کره‌جنوبی به اتهام جاسوسی از کره‌شمالی، منجر به ردوبدل شدن اظهارات خشنی نسبت به یگدیگر شده است.

رویترز ادامه داد، هنوز مشخص نیست هشدار امروز کره‌شمالی به کشتی‌هایش برای فاصله گرفتن از سواحل شرقی شبه جزیره کره به معنای پرتاب موشک باشد.

جانشین سخن‌گوی وزارت دفاع کره‌جنوبی در این‌باره گفته است هنوز هیچ نشانه‌ای از اقدامات کره‌شمالی برای پرتاب موشک دیده نشده است.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا هفته جاری در سفری سه روزه پیش از آغاز رزمایش نظامی مشترک سئول-واشنگتن به کره‌جنوبی سفر خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی در رابطه با اعلام کره‌شمالی از تعیین منطقه ممنوعه برای کشتی‌ها نوشته است این شرایط ازاوایل ماه آوریل اعلام شده بود که می‌تواند به معنای پرتاب موشک‌های میان‌-برد «رودونگ» از سوی پیونگ‌یانگ باشد.

موشک‌های «رودونگ» قابلیت پرتاب تا فاصله هزار و سیصد کیلومتری دارند که این قابلیت کره‌جنوبی و ژاپن را می‌ترساند. در همین راستا آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن سال گذشته میلادی طی جلسه‌ای تهدیدات کره شمالی را مورد بحث و بررسی قرار داده بودند.

کره شمالی به طور متناوب موشک‌های کوتاه-برد خود را در دریا آزمایش می‌کند که این آزمایش‌ها پاسخی به رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی است.

مساله برگزاری مانور نظامی هوایی و دریایی مشترک که سالیانه با همکاری واشنگتن و سئول در شبه‌جزیره کره برگزار می‌شود همواره مورد مناقشه دو کره بوده و به تنش‌های میان این دو همسایه می‌افزاید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس