کد خبر 400236
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

آغاز سال نو 1394 (21 مارس 2015) مصادف بود با برگزاری تظاهرات ضدجنگ در آمریکا.

به گزارش مشرق، «کمپین همبستگی با ایران»، آغاز سال نو، 1 فروردین 1394 (21 مارس 2015) مصادف بود با برگزاری تظاهرات ضدجنگ در آمریکا.

در این تظاهرات که به مناسبت دوازدهمین سالگرد تجاوز نظامی آمریکا به عراق برگزار شد، فعالین 24 تشکل ضد‌جنگ از شهرهای مختلف ایالات متحده در مقابل کاخ سفید واشنگتن تجمع کردند و با حمل تابوت‌های پوشیده شده با پرچم آمریکا و پارچه نوشته‌ها و پوسترهای حاوی شعارهای ضدجنگ ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه دولت این کشور علیه سوریه، عراق و دیگر کشورهای خاورمیانه را محکوم کردند. 

تظاهرکنندگان همچنین به طرف ساختمان پنتاگون راهپیمایی کرده و تابوت‌های پوشیده در پرچم آمریکا را به طور نمادین در مقابل دفاتر پیمانکاران جنگ هم‌چون شرکت هانیول و کمیته صهیونیستی ایپک به نمایش گذاشتند.

ائتلاف «انسر»، ائتلاف «یونک»، «کهنه سربازان صلح‌طلب»، «مرکز اقدام بین‌الملل»، «کد پینک»، حزب «سوسیالیسم و آزادی»، «جهان کارگران»، «کمپین ملی برای مقاومت عاری از خشونت» و کمپین «همبستگی با ایران» از جمله سازمان دهندگان تظاهرات 21 مارس بودند که علاوه بر واشنگتن در لوس آنجلس، سانفرانسیسکو و مینیا پولیس نیز برگزار شد و گزارشات مربوط به آن در رویترز، آسوشیتدپرس، سی ان ان و دیگر رسانه‌های بین‌المللی انعکاس یافت.

تظاهرکنندگان ضمن اعتراض به تصویب لایحه استفاده از نیروی نظامی توسط کنگره آمریکا که بنا به درخواست اوباما رئیس‌جمهور این کشور صورت می‌گیرد، تحریم‌های اقتصادی و تهدیدات نظامی علیه ایران را نیز محکوم کردند.

ابتکار عمل ایرانیان مقیم نیویورک و واشنگتن و فعالین کمپین همبستگی با ایران در حمل پارچه نوشته‌هایی با شعارهای «تحریم‌ها علیه ایران را فوری و بدون و قید و شرط خاتمه دهید» و «تحریم علیه غزه، ایران، سوریه، کوبا، روسیه و کره شمالی را پایان دهید» مورد استقبال دیگر شرکت‌کنندگان در تظاهرات 21 مارس و رهگذران ناظر بر این تظاهرات قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس