کد خبر 408713
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

جمهوری خلق چین به عنوان تنها دوست و متحد پیونگ یانگ نسبت به افزایش سلاح های اتمی به این کشور هشدار داده است.

به گزارش مشرق، در حالی که فعالیت‌های تسلیحاتی اتمی کره شمالی از سال ها پیش نگرانی های جامعه جهانی و به ویژه غرب را برانگیخته است، در تحولی جدید ظاهرا این نگرانی ها به پکن نیز سرایت کرده و حتی جمهوری خلق چین به عنوان تنها دوست و متحد پیونگ یانگ نسبت به افزایش سلاح های اتمی به این کشور هشدار داده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال به نقل از یک کارشناس آمریکایی تسلیحات اتمی که به تازگی با نمایندگان چین در پشت درهای بسته گفت وگوهایی انجام داده است نوشت که بر اساس ارزیابی های کارشناسان چینی در حال حاضر کره شمالی بیست کلاهک هسته ای در اختیار دارد. افزون بر آن این گروه چینی هشدار داده اند که کره شمالی از توانایی لازم برای تولید اورانیوم غنی شده تسلیحاتی نیز برخوردار بوده و این توانایی در حدیست که این کشور می تواند حجم سلاح های اتمی خود در سال آینده را به دو برابر افزایش دهد.

وال استریت جورنال همچنین به نقل از "زیگفرید هیکر" استاد دانشگاه استنفورد از افزایش توان کره شمالی برای غنی سازی اورانیوم  خبر می دهد. هیکر نیز که در گفت وگوها با نمایندگان چین شرکت داشته است خبر هشدار چین به کره شمالی را تایید می کند. از سوی دیگر کارشناسان این نگرانی را دارند که افزایش فعالیت های اتمی و تسلیحاتی کره شمالی ، مذاکرات غرب با این کشور را دچار مشکل کند.


منبع: شفقنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    نون ندارن بخورن اونوقت سلاح اتمی درست میکنن واقعا دیوانه هست کره شمالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس