کد خبر 402225
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

با وجود موافقت اولیه و اعلام رسمی و کتبی به ایران، حضور مربی چینی تالوی مردان در ایران به دلیل مخالفت استانش منتفی شد.

به گزارش مشرق، "لو شیا شنگ " از قهرمانان چین در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ بوده و چندین مدال‌ قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و قرار بود به ایران بیاید و سرمربیگری تیم ملی تالوی مردان ایران را بر عهده بگیرد که به دلیل مخالفت استانش با حضور در ایران این سفر منتفی شد.

فدراسیون ووشو رایزنی های لازم را با انجمن ووشوی چین انجام داده بود و آنها موافقت رسمی و کتبی خود را اعلام کرده بودند اما به یکباره و به دنبال مخالفت استان " گوانگ شی" با حضور او در ایران این سفر منتفی شد.

مکاتبات لازم در مورد" لو شیا شنگ " با کمیته جذب مربیان خارجی وزارت ورزش و جوانان هم انجام شده بود تا او اردیبهشت ماه به ایران بیاید.

مهدی علی نژاد، رئیس فدراسیون ووشو در مورد منتفی شدن حضور این مربی در ایران به خبرنگار ایسنا گفت: برای حضور " شیا شنگ " در ایران رایزنی های لازم را انجام داده بودیم و انجمن ووشوی چین و استان گوانگ شی هم موافقت خود را اعلام کرده بودند اما به یکباره استان وی با حضورش در ایران مخالفت کرد و به این ترتیب حضور او در ایران عملا منتفی شد.

وی در مورد اینکه با این حال آیا باز هم به دنبال جذب مربی دیگری از چین هستند افزود: قرار شده تا یک مربی دیگر را به ما معرفی کنند.

رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به این سئوال که آیا می شود کار خاصی در زمینه جذب مربی چینی و یا اعتراض به لغو حضور این مربی چینی در ایران انجام داد؟ گفت: کار خاصی نمی شود انجام داد. شاید انجمن ووشوی چین هم از لغو حضور این مربی در ایران ناراحت باشد اما بالاخره جذب یک مربی سخت است.

وی ادامه داد: ما کار جذب مربی چینی را بعد از بازیهای آسیایی اینچئون(حدود 6 ماه قبل) شروع کردیم و می بینید که در این مدت فقط چند مربی را معرفی کرده اند که امیدواریم بتوانیم بهترین آنها را به خدمت بگیریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس