نایب‌رئیس اول مجلس در ادامه افزود: روح پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی یکپارچکی ملت در برابر زیاده‌خواهی دنیای استکبار است. این همان راهی است که ما در جنگ تحمیلی پیمودیم. امروز در جایگاهی ایستاده‌ایم که ایران در کلوپ هسته‌ای است. این نتیجه ایستادگی و رفتن رد راه رهبری است.

به گزارش مشرق، محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور مجلس ضمن تبریک سال 1394 و روزهای الهام‌بخش حضرت زهرا(س) اظهار داشت: با نگاه به پیام نوروزی رهبری و شعار سال 94 عرایضی را تقدیم می‌دارم.

وی گفت: خداوند برای اهل ایمان سه اصل اقتدارآفرین را تبیین کرده است. گام اول دعوت و تأکید خداوند به اهل ایمان برای صبر فردی آنان در حوزه‌های فکری و اخلاقی. بعد از تأکید به صبر فردی، اهل ایمان باید صبر فردی خود را به صبر دیگران پیوند ببخشد و صبر جمعی داشته باشد.

وی ادامه داد: پیام رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت معطوف به همین اصل است. باید در همه زمینه‌ها همفکری داشت تا به همدلی و همزبانی دست بیابیم. جامعه جهانی باید یک صدای واحد از کشور بشنود. تمام نهادها باید در کنار همدیگر برای خدمت به مردم همگام شوند. این روح پیام رهبر و شعار سال جدید است.

نایب‌رئیس اول مجلس در ادامه افزود: روح پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی یکپارچکی ملت در برابر زیاده‌خواهی دنیای استکبار است. این همان راهی است که ما در جنگ تحمیلی پیمودیم. امروز در جایگاهی ایستاده‌ایم که ایران در کلوپ هسته‌ای است. این نتیجه ایستادگی و رفتن رد راه رهبری است.

وی با تشکر از تیم هسته‌ای گفت: ما تأکید داریم که تنها با گام برداشتن در چاچوب منویات رهبری می‌توان از دستاوردهای فنی و علمی ملت حراست شود. از دولت و تیم هسته‌ای می‌خواهیم که در چارچوب تعیین شده از سوی رهبری در هم‌افزایی برای حراست از دستاوردهای کشور حرکت کنند. امروز دولت و مجلس در مورد هسته‌ای یک سخن واحد دارند و آن چارچوب تبیین شده از سوی رهبر است. در همین مسیر است که می توانیم از عزت حراست کنیم. ملت عزیز ایران و جامعه جهانی توجه دارند غرب هیچگاه برای هیچ کشوری حق غنی‌سازی را دیگر به رسمیت نخواهد شناخت، تنها یک استثنا وجود دارد که آن ایران است.

ابوترابی‌فرد به اتفاقات یمن اشاره کرد و اظهار داشت: در مورد مسائل جانبی دیگر هم باید اشاره‌ای را داشته باشم. مجلس تجاوز غیرانسانی رژیم عربستان به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن را به طور قاطع محکوم می‌نماید و همکاران ما از جامعه جهانی که خود را به اصطلاح مدافع دموکراسی قلمداد می‌کنند از سازمان ملل و شورای امنیت انتظار دارند که با قاطعیت در برابر این تجاوز غیرانسانی حمله به مردم بیگناه و مظلوم به اردوگاه آوارگان بی‌پناه یمن بایستند. اجازه ندهند زیرساخت‌های اقتصادی ملت مظلوم یمن در زیر حملات ناجوانمردانه عربستان مورد آسیب قرار بگیرند.

وی همچنین گفت: از کشورهای اسلامی، از مجالس اسلامی می‌خواهیم به طور جدی و قاطع در برابر این تجاوز نا مشروع که بر خلاف همه آموزه‌های انسانی، اخلاقی، دینی و سیاسی در حال انجام است بایستند و خواستار قطع فوری این حملات به کشور دوست و برادر و ملت مظلوم و بی دفاع یمن می‌باشیم.

نایب رئیس مجلس به درگذشت همشیره مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: لازم می‌دانم در پایان درگذشت همشیره مکرمه رهبر انقلاب را خدمت معظم له عرض تسلیت داشته باشم. همچنین درگذشت والده مکره ریاست جمهوری اسلامی را خدمت ایشان عرض تسلیت داریم. درگذشت همسر مکرمه آیت‌الله خاتمی یار با وفای رهبر و امام بزرگوار را خدمت همکار ارجمند جناب دکتر تابش و بیت ایشان عرض تسلیت داریم. همچنین درگذشت همسر مکرمه حضرت آیت‌الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان را عرض تسلیت و خدمت همکار ارجمند ما جناب آقای امیری هم به مناسبت درگذشت پدر بزرگوارشان عرض تسلیت دارم.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس