دوومیدانی ایران در حالی باید دو ماه دیگر در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند که فدراسیون آن نه رئیس دارد، نه سرپرست.

به گزارش مشرق، اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که زمزمه‌های استعفای افشین داوری  از ریاست فدراسیون دوومیدانی به گوش رسید و از همان زمان عنوان شد که وزارت ورزش به دلیل نارضایتی از عملکرد رئیس فدراسیون نمی‌خواهد وی بماند، اما خود داوری اعلام کرد رفتن من به دلیل حضور در انتخابات مجلس است و وزارتخانه هیچ فشاری برای استعفای وی وارد نکرده است.

سرانجام در روزهای پایانی سال داوری استعفای خود را به وزیر ورزش داد و بار خود را برای رفتن به مشهد بست تا فدراسیون دوومیدانی در آستانه سال جدید بدون رئیس بماند و وزارت ورزش نیز اعلام کرد رشیدیان دبیر فدراسیون مسئول انجام کارهای فدراسیون تا انتخاب سرپرست جدید خواهد بود.

دوومیدانی در سال جاری مسابقات قهرمانی آسیا و جهان را پیش رو دارد و با شرایطی که در فدراسیون به وجود آمده، مشخص نیست برگزاری اردوهای ملی‌پوشان و مسابقات آنها در این شرایط حساس گونه خواهد بود.

احسان حدادی که شانس اول مدال طلای پرتاب دیسک در قهرمانی آسیا و جهان محسوب می‌شود هنوز مربی ندارد و وضعیت اردو هایش مشخص نیست و سایر ملی پوشان نیز وضعیتی مشابه دارند.

دوومیدانی در سال گذشته نتایج خوبی را در بازی‌های آسیایی نگرفت و در همان زمان وزیر ورزش اعلام کرد عملکرد این فدراسیون خوب نبوده و عجیب اینکه با وجود استعفای رئیس آن فکری به حال این رشته پر مدال نمی‌کند.

مسابقات قهرمانی آسیا خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود و با شرایط به وجود آمده اگر زودتر این فدراسیون از بلاتکلیفی خارج نشود، نمی‌توان انتنطار داشت که درخششی وجود داشته باشد و هرچند تا این لحظه هم خیلی دیر شده است.

با ملی پوشان دوومیدانی که صحبت می‌کنیم یاس و ناامیدی در صحبت‌هایشان کاملا مشخص است و از بی اردویی و بدون مربی تمرین کردن گلایه دارند. آنها عنوان می‌کنند دو ماه دیگر مسابقات آغاز می‌شود و هنوز نمی‌دانند باید در کجا تمرین کنند و آیا مسابقه تدارکاتی وجود دارد یا خیر.

به هرحال با تمام این شرایط نیاز جدی است که در وزارت ورزش تدبیری صورت بگیرد که این رشته بیش از پیش دچار افت نشود و با برنامه ریزی بهتر روزهای امیدوار کننده‌ای را در پیش بگیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس