کد خبر 401717
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

کفاشیان در تلاش است تا در پایان کار را به جایی برساند که دو طرف هیچ غرامتی ندهند و به همکاری شان پایان دهند.

به گزارش مشرق، کارلوس کی روش در تهران است، کفاشیان هم جمعه شب رسید. رئیس به کیش رفت و بعد از چند روز استراحت برگشت تا از امروز(شنبه)، رودروی کی روش بنشیند. جلسه امروز رئیس و سرمربی، تکلیف همکاری را مشخص می کند؛ اینکه کروش بماند یا برود. اما از همین حالا نقشه راه مشخص است. اینکه قرار است چه اتفاقاتی بیفتد و بازی به چه شکلی پیش می رود.

کی روش غرامت می خواهد


کارلوس کی روش قبل از اردوی نوروز با کفاشیان حرف آخر را زد. اینکه تفاهم کنند و جدا شوند. منظور کروش این بود که با تفاهم، رقمی را بگیرد و برود. اما کفاشیان قصد ندارد پولی به مربی پرتغالی بپردازد. این یعنی شروع یک داستان تازه.

کفاشیان به کی روش چه می گوید؟

برنامه کفاشیان در یک جمله خلاصه می شود: «ما مشکلی برای ادامه همکاری با شما نداریم.» کی روش به کفاشیان گفته که با وضعیت فعلی نمی تواند به کارش در فدراسیون ادامه دهد. مشکل او هم تنها اسدی نیست. نکته اینجاست که حالا تنها سایه ای از رئیس روی صندلی ریاست افتاده و تصمیمات در جای دیگری گرفته می شود. کفاشیان در فدراسیون قدرت را واگذار کرده و این برای کروش زنگ خطر است. او در این شرایط ترجیح می دهد برود و نماند. کروش تصور می کرد فدراسیون 4 ماه دستمزدش را پرداخت کند و او جدا شود ولی فدراسیون حالا حتی به دنبال غرامت است!

کی روش غرامت می دهد؟

کفاشیان امروز به کروش می گوید تمایلی برای فسخ قرارداد ندارند و اگر او بخواهد، می تواند قرارداد را فسخ کند. در این صورت کی روش باید به فدراسیون فوتبال غرامت بدهد؛ کاری که او هرگز نخواهد کرد. به همین دلیل دو طرف به مشکل می خورند و احتمالا باید منتظر جنگ کفاشیان و کی روش هم بود. کروش برای جدایی باید یک و نیم میلیارد تومان به فدراسیون بدهد. اما فدراسیونی ها هم می دانند که کروش غرامت بده نیست. اما قرار است پایان قصه به کجا برسد؟ چیزی که کفاشیان در ذهن دارد این است که دو طرف بر سر جدایی بدون غرامت توافق کنند. اما آیا کروش این موضوع را می پذیرد؟ کفاشیان می گوید کروش نمی تواند از وضعیت گلایه کند چراکه شرایط را دیده و قرارداد بسته است. اما کی روش هم احتمالا دنبال یک امتیاز است، اگر قرار به همکاری باشد.

تشکیل دپارتمان زیر نظر رئیس، آخرین راه حل

کی روش راغب نیست به همکاری ادامه بدهد ولی اگر قرار باشد همکاری کند، دنبال یک هدف است؛ تشکیل دپارتمان رسمی تیم ملی که زیر نظر رئیس اداره شود و کسی حق دخالت نداشته باشد. در این صورت اسدی دبیر کل جدید نمی تواند دخالتی در امورات تیم ملی داشته باشد. این ایده ای است که کی روش دارد اما بعید است رئیس فدراسیون فوتبال با آن موافقت کند چون تصمیم گیرنده فعلی در فدراسیون او نیست، بلکه دیگران هستند!

هدف؛ عدم رودرویی با مردم!


احتمالا در پایان جلسه امروز کار به هیات رئیسه کشیده می شود. کفاشیان می گوید هیات رئیسه باید نظر نهایی را بدهد و آنها نیز می گویند کی روش باید بماند. پشت این تصمیم، یک هدف نهفته است؛ اینکه مردم مقابل تصمیم گیرندگان قرار نگیرند. در شرایطی که مردم کی روش را می خواهند و تصمیم گیرندگان او را نمی خواهند، بازی باید با ظرافت انجام شود. پیش بینی آنها این است که پس از اعلام هیات رئیسه و عدم تغییر شرایط در فدراسیون، کروش می گوید که نمی تواند همکاری را ادامه دهد. فدراسیون هم در نهایت می گوید اشکالی ندارد و او می تواند بدون پرداخت غرامت برود. در این صورت مردم می گویند کروش خودش از ایران رفت و کسی علیه مسئولان جدایی موضع نمی گیرد. نکته اینجاست که فعلا کفاشیان قدرتش را در هیات رئیسه هم از دست داده و در بین 9 رای، او تنها یک رای دارد و مابقی متعلق به دیگران است.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس