کد خبر 401702
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

یشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: با فقر مهره‌ای که پرسپولیس دارد اگر بهترین مربی دنیا هم به جای حمید درخشان بیاید نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

به گزارش مشرق، ابراهیم آشتیانی درباره شرایط پرسپولیس و حاشیه‌هایی که برای این تیم در چند وقت اخیر به وجود آمده، گفت:‌ نزدیک به 60 سال است که در فوتبال حضور دارم و بیشتر عمر خودم را در پرسپولیس گذراندم اما قسم می‌خورم همان روز اولی که امیر خادم ما را جمع کرد و اعلام کرد که هیأت مدیره جدید در راه است با اینکه غیب‌گو نیستم اما وقتی لیست اسامی را دیدم که عده‌ای سرمایه‌دار و غیرفوتبالی می‌خواهند به عضویت هیأت مدیره پرسپولیس دربیایند متوجه شدم که پرسپولیس با این شرایط به مشکل می‌خورد چون افرادی به عضویت هیأت مدیره درآمدند که هدف‌شان فوتبالی نبود و برای مسائل دیگر و کارهای اقتصادی راهی باشگاه پرسپولیس شدند.

وی ادامه داد: همان زمان به امیر خادم که قهرمان این کشور است گفتم که تو قهرمان ایرانی اما فوتبال رشته سنگینی است و تو چون در کار فوتبال نیستی بهتر است از پیشکسوتان کمک بگیری. حتی به او راهکاری گفتم که طی ده سال و با روندی مناسب پرسپولیس به دست مردم برسد اما او گفت که اینطور نیست و در نهایت هم دیدید که چه اتفاقی برای پرسپولیس افتاد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس در چند بازی که در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا به موفقیتی رسیده شانسی و به دلیل ضعف حریفانش بوده وگرنه بیشتر بازیکنان این تیم در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیستند. الان فورواردی در پرسپولیس حضور دارد که به هیچ عنوان در حد و سطح پرسپولیس نیست و باید در تیم دوم پرسپولیس بازی کند اما متأسفانه می‌بینیم بازیکنانی که از خانواده باشگاه پرسپولیس نیستند چه کارهایی انجام می‌دهند.

وی افزود: ریشه پرسپولیس از شاهین است و مکتب شاهین با حاشیه‌هایی که برای پرسپولیس درست می‌شود مخالف است. من و علی پروین زمانی بزرگ فوتبال ایران بودیم اما جرأت نداشتیم با مردم، مربی و باشگاه‌مان اینطور رفتار کنیم اینها که دیگر هیچ چیزی در فوتبال نیستند و از فوتبالیست‌ شدن فقط «رو» دارند. این بازیکنان نمی‌دانند که با این رفتارها حیثیت ما قدیمی‌ها را هم می‌برند آن هم مایی که پرسپولیس را به وجود آوردیم و الان فقط حرص می‌خوریم چون پرسپولیس مثل بچه ماست و می‌بینیم که این بچه به خلاف کشیده شده و واقعا با کم شدن هواداران پرسپولیس ما زجر می‌کشیم.

آشتیانی درباره اینکه نقش حمید درخشان سرمربی پرسپولیس در اتفاقات رخ داده چقدر است،‌گفت: درخشان که هیچ با این شرایط بهترین مربی دنیا هم بیاید کاری نمی‌تواند انجام دهد چرا که ظرفیت پرسپولیس همین قدر است. فیفا آماری داده که در آن عنوان شده تأثیر یک مربی در یک تیم 15 تا 20 درصد است و وقتی مهره‌ها در حدی نباشند که باید، بهترین مربی دنیا هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و پرسپولیس هم الان با فقر مهره مناسب روبه‌روست.

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت تیم از بالا خراب است و می‌بینیم که الان باشگاه پرسپولیس نه مدیرعامل دارد نه هیأت مدیره و وقتی در خانواده‌ای پدر نباشد کسی نیست که بچه‌ها را اداره کند. هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس باید فوتبالی باشد و متأسفانه دور کسانی که کار می‌کنند را خط کشیده‌اند و افرادی را به باشگاه آورده‌اند که فقط پاچه‌خواری می‌کنند اما امثال من که همیشه شفاف صحبت می‌کنیم را دوست ندارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس