کد خبر 401394
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹

ملی پوش سابق فوتبال ایران از بالارفتن شخصیت فوتبال ایران در دوران حضور کارلوس کی روش گفت.

به گزارش مشرق، مهرداد میناوند راجع به بازی تیم ملی ایران و سوئد گفت: بازی خیلی خوبی بود، بعد از دو گلی که دریافت کردیم، توانستیم به حریف فشار بیاوریم و در فاز حمله، خطراتی را روی دروازه سوئد به وجود بیاوریم، اما باید قبول کنیم که تجربه ما در بازی با تیم های بزرگ دنیا کم است و شاید یکی از دلایلی که نتوانستیم نتیجه ای بهتر از این بگیریم همین بود، البته من فکر می کنم می توانستیم در تعویض ها بهتر عمل کنیم اما در مجموع باید گفت که این بازی تجربه ارزشمند و قابل توجه ای بود و امیدوارم در آینده نزدیک باز هم از این بازی های بزرگ برای تیم ملی مان مهیا شود.

وی در رابطه با بازیکن برتر این بازی گفت: بازیکنان سوئد از جمله زلاتان که حرفه ای بودند و از این دست بازی ها زیاد انجام دادند و تقریبا اکثرشان در لیگ های بزرگ دنیا بازی می کنند و بازی های بزرگ زیادی را انجام دادند اما در تیم ما، اغلب بازیکنان در حد نام خود بودند، بهرحال حریف ما، اسم بزرگی داشت و این کاملا روی بازی بازیکنان ما تاثیر می گذاشت، اما وحید امیری چیز دیگری بود و من فکر می کنم با این بازی نشان داد که سطح بالایی دارد. او هم در خدمت تیم بود و هم بسیار با تکنیک و موثر ظاهر شد.

میناوند نظرش درباره خداحافظی نکونام را اینگونه بیان کرد: بسیار خوشحالم جواد با عزت به تیم ملی آمد و با عزت هم از تیم ملی خداحافظی کرد، یادم می آید که در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002 بعد از مصدومیت کریم باقری، بلاژوویچ در بازی با عربستان از جواد نکونام استفاده کرد و از آن روز تا الان، با 151 بازی ملی، جواد برای ایران، عزت و افتخار و آبرو آورده است و خوشحالم که در اوج بازی ملی را کنار گذاشت و شک ندارم که در آینده نزدیک هم در حوزه مربیگری و هم در حوزه مدیریت می تواند مهره ای کارآمد برای فوتبال ایران باشد.

وی در رابطه با جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی فوتبال ایران گفت: کی روش از نظر ساختار و شخصیتی بسیار در این چندساله به فوتبال ایران کمک کرد، هرقدر هم که خیلی به وی ایراد می گیرند، باید قبول کنیم حضور او در فوتبال ایران موثر بوده و در مجموع برای ما اتفاق خوبی بود. احتمالا مسئولان فدراسیون می دانند که هرمربی دیگری هم که جای ایشان بیاید کار سختی را در پیش رو دارد چرا که کی روش در بالاترین سطح علاقه مردم بود. وی با ماندن در فوتبال ایران می توانست کمک های بیشتری به فوتبال ما بکند.

او ادامه داد: درست است که فدراسیون فوتبال در این زمینه تصمیم گیرنده است اما باید بپذیریم که غرض ورزی ها مانع از ادامه کار کی روش در ایران شد، امیدوارم اگر امکان توافق مجدد در این زمینه هست، این اتفاق بیفتد و او در ایران بماند.

میناوند در پایان گفت: اصولا در ایران گویا رسم نیست که برای خداحافظی ملی پوشان بزرگ، بازی خداحافظی بگیرند، از عابدزاده و دایی که بزرگتر نداشتیم، اما دیدیم که چگونه از تیم ملی خداحافظی کردند اما امیدوارم این اتفاق درباره جواد صدق نکند و فدراسیون فوتبال یک بازی یا مراسم خداحافظی در شان نام او برای وی برگزار کند.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس